Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Intel i5 3570k og Asusp8z77v funker ikke


Anbefalte innlegg

Har oppdatert maskinen med et Asus p8z77-v hovedkort og en intel i5 3570k. Når den starte opp så kommer jeg bare fram til windows logoen og så restarter hele maskinen. Noen som kan ha noe peil på hva som er galt? ssd disken hvor OS ligger er satt i den grå sata 6 gb porten. regner med dette er riktig?

 

edit: av en eller annen grunn ser det ut som den tidligere C disken, altså intel SSD disken med OS er blitt til F disk. Noen som vet hva det kommer av?

Endret av inflames662
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tusen takk! Det fungerte ved å endre modus, men har fortsatt problemer. Når jeg loader Windows er det i veldig lav resolution + jeg kan ikke røre musen bruke tastaturet slik at jeg ikke får logget inn. Tror USB er koblet i HK siden musen og tastaturet lyser. Siste problem er at SSD blir bare detected i UEFI når jeg fjerner den andre Sata kabelen til HDDen, visst begge er inni så kommer ikke SSDen opp i Boot-priorities. Har prøvd å flytte Sata kabelene litt rundt på de blå og gråe inputsene. Boot_Led lyser også. Tror egentlig dette er enkelt å fikse er bare at jeg har lite erfaring med å bygge PC og bruk av BIOS.

Lenke til kommentar

Tusen takk! Det fungerte ved å endre modus, men har fortsatt problemer. Når jeg loader Windows er det i veldig lav resolution + jeg kan ikke røre musen bruke tastaturet slik at jeg ikke får logget inn. Tror USB er koblet i HK siden musen og tastaturet lyser. Siste problem er at SSD blir bare detected i UEFI når jeg fjerner den andre Sata kabelen til HDDen, visst begge er inni så kommer ikke SSDen opp i Boot-priorities. Har prøvd å flytte Sata kabelene litt rundt på de blå og gråe inputsene. Boot_Led lyser også. Tror egentlig dette er enkelt å fikse er bare at jeg har lite erfaring med å bygge PC og bruk av BIOS.

 

Bare hyggelig. Har du sjekket om det er noen innstillinger for musen i BIOS? Det kan hende at Windows ikke finner driveren til musen. En mulig løsning kan være å koble musen ut og inn når du er i Windows eller en total reinstallasjon av Windows.

Lenke til kommentar

Kjørte på med en full reinstallasjon av Windows. Hadde planer om det uansett pga det var så mye drit på den + jeg hørte at PCen ikke blir optimal når du velger å ikke clean installere Windows når du har nytt chipset.

 

Eneste problemet jeg sliter med nå er å få windows til å finne HDDen min.

Lenke til kommentar

Kjørte på med en full reinstallasjon av Windows. Hadde planer om det uansett pga det var så mye drit på den + jeg hørte at PCen ikke blir optimal når du velger å ikke clean installere Windows når du har nytt chipset.

 

Eneste problemet jeg sliter med nå er å få windows til å finne HDDen min.

 

Jeg kan hjelpe deg med det:

 

Det du skal gjøre er å finne Diskbehandling under Kontrollpanel, System og sikkerhet, Administrative verktøy, Datamaskinbehandling. Når du har gjort dette så finner du bare HDDen og høreklikker og konverterer (eller formaterer) den til en dynamisk disk.. Jeg bruker engelsk versjon av Windows 7 så navnet er ulikt på norsk. Prøv dette.

Lenke til kommentar
jeg kan ikke røre musen bruke tastaturet slik at jeg ikke får logget inn. Tror USB er koblet i HK siden musen og tastaturet lyser.

 

 

Hvis du ikke har fått 'fikset' dette her, kan du godt prøve å koble mus / tastatur i en USB2 kontakt hvis den nå står i en USB3. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...