Gå til innhold

Diablo III hacket i helgen (Mac, PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor mange negative ting må skje før Blizzard skjønner at det var idiotisk og gjøre et singleplayer spill online.

 

Adskill single player og online heller som normale spill gjør,

sigh......

 

Fungerer jo egentlig bra bortsett fra Hardcore folket. Dem kan seriøst ikke ha onlinedel på noe så brutalt.

Er en level 55 barbarian som har grinda seg gjennom normal, nightmare og så kommet til Hell. Dette betyr omtrent rundt 25-30 timer ingame. Så dør han på Act 1 pga serverlagg så når han trodde at han hadde løpt til byen så ble han warpa tilbake på slagmarken og døde. Mista alt. 30 timer bortkastet og til helvete ..........

Lenke til kommentar

Hvor mange negative ting må skje før Blizzard skjønner at det var idiotisk og gjøre et singleplayer spill online.

 

Adskill single player og online heller som normale spill gjør,

sigh......

 

Fungerer jo egentlig bra bortsett fra Hardcore folket. Dem kan seriøst ikke ha onlinedel på noe så brutalt.

Er en level 55 barbarian som har grinda seg gjennom normal, nightmare og så kommet til Hell. Dette betyr omtrent rundt 25-30 timer ingame. Så dør han på Act 1 pga serverlagg så når han trodde at han hadde løpt til byen så ble han warpa tilbake på slagmarken og døde. Mista alt. 30 timer bortkastet og til helvete ..........

 

Jeg kan ikke helt skjønne at noen kan mene at det har fungert bra foreløpig. Det har vært store problemer med nedetid og lagg.

 

AtW

Lenke til kommentar

Fungerer jo egentlig bra bortsett fra Hardcore folket. Dem kan seriøst ikke ha onlinedel på noe så brutalt.

Er en level 55 barbarian som har grinda seg gjennom normal, nightmare og så kommet til Hell. Dette betyr omtrent rundt 25-30 timer ingame. Så dør han på Act 1 pga serverlagg så når han trodde at han hadde løpt til byen så ble han warpa tilbake på slagmarken og døde. Mista alt. 30 timer bortkastet og til helvete ..........

Er derfor jeg og mange andre aldri spiller på Hardcore - man kan ha en skikkelig versting av en karakter, men litt lag på et dårlig tidspunkt og vips, ikke mer karakter.

Lenke til kommentar
Basert på hva vi vet er grunnlaget for artikkelen veldig begrenset, jeg valgte å sammenligne det med konspirasjonsteorier da det vel er samme form for bevis.

 

Ellers bra skrevet og godt mulig du har rett i denne saken her, men en konspirasjonsteori er nettop det, en teori om en konspirasjon. Ordet i seg selv sier altså ingenting om konspirasjonen er et faktum eller ei. Det er en teori inntil konspirasjonen beviselig eksisterer eller ikke eksisterer. Dette er også grunnen til at adjektiver som «ville» o.l. ofte brukes foran ;)

Endret av Avien
Lenke til kommentar

Jeg har authenticator tilknyttet min battle.net-konto, men jeg har bare blitt spurt om å bruke denne 3 ganger ved innlogging på Diablo III. 3 ganger av nærmere 50.Puzzling.

 

det er fordi du ikke trenger den hver gang hvis du logger inn fra samme ip. Du kan dog endre det til hver gang uansett hvis du vil på b.net account managment.

 

ot: er nok ingen som har blitt "hacket", i ordets rette forstand. Mest sannsynelig keyloggers e.l. som med alle andre online spill. Dog synd at det ikke finnes en offline mode, men forstår hvorfor de ikke vil at d3 skal bli som d2 med botting og duping etc.

Lenke til kommentar

Hvor mange negative ting må skje før Blizzard skjønner at det var idiotisk og gjøre et singleplayer spill online. Adskill single player og online heller som normale spill gjør, sigh......

 

Det er en enkel grunn til at spillet er online only. Og det er 15% auksjons hus fee som går til selveste Blizzard. Store penger i dette etterhvert.

Lenke til kommentar

Ellers bra skrevet og godt mulig du har rett i denne saken her, men en konspirasjonsteori er nettop det, en teori om en konspirasjon. Ordet i seg selv sier altså ingenting om konspirasjonen er et faktum eller ei. Det er en teori inntil konspirasjonen beviselig eksisterer eller ikke eksisterer. Dette er også grunnen til at adjektiver som «ville» o.l. ofte brukes foran ;)

 

Hvis en teori bevises er det vel ikke bare en teori lengre ;)

Jeg ønsker ikke si noe om problemet faktisk eksisterer(for det vet jeg ikke), men jeg ønsket å si noe om hvor svake bevisene er.

 

Jeg hadde vel litt klønete ord sammensetning når jeg leser det igjen, men konspirasjonsteori er fortsatt ordet jeg vil bruke.

Lenke til kommentar

Jess da, blei hacka som bare faen, første gangen i mitt liv!

Alltid passa på og ha pcn virus fri og ryddig men neida!

Fantastisk når blizz skal ha så streng drm at man istede for velger å hacke andre! Takker till alle kjøtthuer som trur hacking er kult og blizz som trur drm er løsning på verdens ondskap!

 

Lenke til kommentar

Ble selv offer for dette for 2 dager siden.

Brukte authenticator på mobilen i flere år mens jeg spilte WoW, men ved bytte av telefon (og dermed måtte ta av authenticatoren) følte jeg ikke jeg hadde bruk for den lengre. Hadde aldri noe problemer med kontoen før D3, verken før, under eller etter tiden authenticatoren var på.

Er selv veldig usikker på hvordan jeg ble hacket da jeg har såpass med "IT"-kunnskaper at jeg vet at jeg ikke har blitt utsatt for phishing, og er også skeptisk til keyloggere eller andre måter informasjonen kan ha lekket gjennom datamaskinen, da dette er en under en måned gammel clean innstalasjon av Windows 8.

 

Enkelte har indikert at "hackingen" av deres kontoer kunne ha sammenheng med å ha spilt i public games, men dette har jeg aldri gjort og har derfor liten tro på dette, i allefall for min del.

 

Den som var inne på kontoen gjorde dette på i underkant av en time mens jeg satt i stua å så på TV, og når jeg kom tilbake sjekket jeg de to (tre om du teller med bugs eller errors fra Blizzards side) måtene gull kunne ha forsvunnet fra kontoen. Den første av dem er gjennom AH, men AH loggen indikerte at ingenting hadde skjedd der. Den andre er gjennom ukjente spillere som kobler til gruppen din, om jammen var det ikke en spiller jeg ikke kjenner til i listen over spillere du har nylig spilt med.

 

Mistet i overkant av 400k gull, men merkelig nok var bare gull og verdifulle items fra stash borte. Alt gear, både på characters og i baggene var fortsatt der. Dette indikerer i mine øyne at personen hadde det svært travelt. En av characterne var også på et helt annet quest enn der jeg siste bruke den, og ikke overaskende startet dette questet midt i Tristram. Dette indireker igjen at personen hadde det travelt og at han trolig har gjort dette med flere andre kontoer siden personen viste nøyaktig på hvilket quest han ville bruke minst mulig tid på å stjele mest mulig.

 

Med bakgrunn i dette føler jeg at et fåtall personer står bak brorparten av denne uautoriserte tilgangen til andres kontoer, enten gjennom en sikkerhetsbrist i Blizzards databaser eller i selve spillet. Dette er selvfølgelig bare en teori fra min side, men det blir spennende å se om vi noen gang får en oppklaring i hvordan dette har skjedd, og fortsetter å skje med såpass mange kontoer på så kort tid.

Lenke til kommentar

Ellers bra skrevet og godt mulig du har rett i denne saken her, men en konspirasjonsteori er nettop det, en teori om en konspirasjon. Ordet i seg selv sier altså ingenting om konspirasjonen er et faktum eller ei. Det er en teori inntil konspirasjonen beviselig eksisterer eller ikke eksisterer. Dette er også grunnen til at adjektiver som «ville» o.l. ofte brukes foran ;)

 

Hvis en teori bevises er det vel ikke bare en teori lengre ;)

 

Det var jo det jeg skrev... Poenget er at ordet i seg selv ikke forteller om det er noen konspirasjon eller ei. Før en konspirasjon kan avsløres, må noen nødvendigvis komme opp med en konspirasjonsteori, som deretter kan etterprøves.

 

Man kan kalle artikkelen en konspirasjonsteori, men å si at den har like mye bevis som en konspirasjonsteori gir lite mening. Noen konspirasjonsteorier er velfundamenterte, andre har ikke fnugg av bevis.

Endret av Avien
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...