Gå til innhold

Kommentar: Svindlere utnytter nordmenns Google-søk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

^ det fins vel allerede. Må være logget inn for å se dem tror jeg.

 

Merker det er mindre av dette på bing, men jeg er ikke en storbruker av det, har bare testet et par ganger for å finne andre resultater, og bing har vist seg meget hjelpsom uten snusk som det der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

@Cleaf: Min egen erfaring og alle jeg kjenners erfaring med bing er at man nesten aldri finner det man søker etter der. Det er jo også ganske dårlig når det er nettopp derfor man bruker en søkemotor.

 

Man bør jo uansett bruke mer seriøse og godt etablerte kjøpskanaler når man skal handle dyre ting på nett. Ebay feks. det man kan se hvordan de som har handlet med brukeren/bedriften har ratet de. Har de flere titalls gode anmeldelser så er det jo et godt tegn, man bør også bruke sunn fornuft, ikke alltid det er best å kjøpe billigst om det er lite å spare. Det merker man fort om/når man skulle få et problem med produktene sine.

Lenke til kommentar

En god metode er å dobbeltsjekke og søke etter reviews for de aktuelle nettbutikkene. De som ikke har rent mel i posen har som oftest også dårlige reviews, mens seriøse sider ofte blir rost opp i skyene.

 

Og rådet om at billig sjelden er seriøst er også godt. "Innbruddspris" er aldri et godt tegn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke så vanskelig å gjennomskue når de ikke klarer bruke stor forbokstav og formulere setningene riktig da...

 

Som flere allerede har sagt; handler man dyre ting på nett burde man ha vett nok til å bruke kjente og seriøse nettbutikker.

Endret av Nødstopp
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ligger unna småsjapper ja slik som en god del av gutta i Prisguiden den gangen prisguiden var relevant (Athlon XP alderen) som for eksempel AMRAAM PC.

Samme hvor billige disse sjappene var, så strøk jeg dem av lista som useriøse, og årsaken er at de har lidd samme skjebne som Amentio, det vil si konkurs.

 

Uansett, søkeresultatene krever mye mer filtrering og jeg har begynt å bruke mer Duck Duck Go da Google driver med sin egen personalisering av søkene til meg.

For å gi ett eksempel, jeg driter langveis i om at svaret på ett PC problem ligger på ett forum for høyreekstremister ferdes og jeg er aldri så mye motstander av det, så lenge informasjonen hjelper meg.

Google ville da sensurert og fjernet siden og muligens løsningen bare for at jeg ikke skulle møte høyreekstremistiske meninger som de mener strider med hva jeg mener for eksempel.

Lenke til kommentar

Dette er et problem sammen med alle katalognettsidene som havner øverst når man søker på noe. Det er lett å bli lurt hvis man ikke har erfaring eller bruker litt sunn fornuft.

 

Forøvrig gleder det meg hver kunde som Monster Cable mister. Dette selskapet har aggressive advokater som saksøker alle firma eller nettsider som inneholder ordet "monster", og det er på min personlige svarteliste over firma jeg ikke vil kjøpe noe av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Min personlige erfaring er at kvaliteten på søkeresultatene har gått betydelig ned de siste årene. Masse av denne dritten som det vises til her og også en haug med linker til andre "søkesider" eller kopisider.

 

Når hele 40% av resultatene er crap er det etter min mening ikke lenger bare forbrukeren som har et problem.

 

Er så hjertens enig. Kvaliteten på Google er dalende. Og Google møter seg selv i døren.

Hoved-produktet til Google er søkemotor - hovedinntektskilde er reklame.

Akkurat det gjør at Google kommer i en vanskelig situasjon. De siste 5-7 årene er katalogtjenester nesten nå de-facto standard på førstesiden når en foretar søk. Brorparten av katalogtjenestene har veldig strukturerte sider med svært mye info og godt oppbygde interne lenker som gjør at de scorer høyt hos Google. Økt trafikk hos katalogsidene betyr økte inntekter og de er flinke å sluse inntekter videre til Google i form av annonser.

 

Det er vel nå ca 4 år siden Google først proklamerte at de skulle straffe katalogsider. Ennå har ingenting skjedd. Hvorfor kan man spørre seg? Vel det enkle svaret er penger.

 

Svekker dette Google's posisjon som ledende aktør? Kanskje ikke akkurat nå men tusenvis om ikke millioner av mennesker sitter hjemme i kjellere og fosøker å bli den nesten Google. Jeg tror noen vil lykkes ganske snart fordi Google har blitt offer for sin egen suksess. Selv om Google har mange ben å stå på så kan det faktisk komme en bedre tjeneste som leverer bedre treff og det er treffene vi brukere vurderer - vi bryr oss ikke om ad-sense, klikk kampanjer og kriging om nøkkelord.

 

Heldigvis er Google i et kompeativt marked der det alltid vil være noen som søker å overta tronen.

Vi har sett det før.....yahoo, mother of, ask jeeves, så kom verbet Google. Om noen år er kanskje Google å se i urban dictionary som noe langt annet - noe nedsettende og ironisk.

Lenke til kommentar

Hva er til for at man skal kvalifisere til å være "en avansert bruker av nett, i ung alder og uten videre problemer ved bruken av nettsider"? At man er en flittig bruker av facebook? beatsbydrenorway.com, eller www.beatsdrnorge.eu som man blir linka til ser jo så fake ut at en avansert bruker ville holde seg langt unna. De er jo ikke engang norsker bokstaver på siden og du betaler på en side som har adressen 5upay.com? Herregud når noen ser et tilbud som er for godt til å være sant blir grådigheten så stor at vettet forsvinner.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

" Ikke minst var det langt i fra god lyd"

 

Da er det vel et ekte "Beats by Dre" ? ^^

 

Fra spøk til alvor:

 

Hun var veldig lettlurt, allerede adressen til nettsiden rope jo fake. Vis hun er "avansert bruker av nett" hva er vi på forumet da?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Min personlige erfaring er at kvaliteten på søkeresultatene har gått betydelig ned de siste årene. Masse av denne dritten som det vises til her og også en haug med linker til andre "søkesider" eller kopisider. Når hele 40% av resultatene er crap er det etter min mening ikke lenger bare forbrukeren som har et problem.

 

DU har et poeng, men litt av problemet har sammenheng med at google har fjernet "report" funksjonen på søkeresultat fordi selskaper misbrukte denne til å "flagge" konkurrenter. Samtidig har og bedre løsninger med SEO gjort at det er lett å manipulere, kelko er en norsk side som gjør dette, da du søker på et produkt og et skrip genererer "resultatet" selv om Kelkos katalog ikke har dette produktet listet opp.

 

Google trenger muligheten til å flagge resultater, OG en slag "trusted persons" for de som flagger, at man bygger opp på google-kontoen sin at man har rapportert reellt, slik at man kan nesten få moderatorer for nettsøk blant brukergruppen sin, slik forumer, og WIki-er fungerer. Ville fikset raskt for hvis 10% av de 0,5mrd menneskene som bruker google daglig, rapporterte "falske resultater" og useriøse aktører ville man bli kvitt de falkse resultatene, (en slik funksjon bør ha muligheten til å gjør et "rent" søk uten svartelister eller induvidualiserte resultater for å gi folk en "nøytral" opplevelse.

 

-frank

Lenke til kommentar

Min personlige erfaring er at kvaliteten på søkeresultatene har gått betydelig ned de siste årene. Masse av denne dritten som det vises til her og også en haug med linker til andre "søkesider" eller kopisider.

 

Når hele 40% av resultatene er crap er det etter min mening ikke lenger bare forbrukeren som har et problem.

 

Ja, det har blitt relativt problematisk. Slike sider som denne artikkelen viser til synes jeg over det jevne er rimlig lett å avsløre, men det er ett problem at det så mye rot. Søker man på "produktnavn + review" også, så blir man oversvømt med drit og "katalogsider".

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis man ikke blir skeptisk av å lese dette, så er det vel ingenting som hjelper.

 

Frakt & Retur

Shipping politikk

Oppriktig ønske deg velkommen til ?besøke Monster Beats butikken. Vi ønsker ?gjøre 100% tilfredsstillelse for deg når du liker mote Beats Dr Dre i vår butikk. Når du bestiller produkter og om elementet er stor eller bare enkelt, vi tilbyr gratis frakt tilgjengelig uten gebyr, ingen moms p?døren. I lys av den daglige leveransen volum og ulike stiler av varer, for ?sikre at hver kunde får sine favoritt produkter, leveres med programmet og trenger ?g?gjennom flere tester, leveringstidspunktet 1-2 virkedager og forsendelse innen 3 - 5 hverdager i veien til ditt hjem. Hvis kunden kjøper skoene farge størrelse midlertidig utsolgt, vil kunden bli informert i forkant av kunden ?vente tid, og kundene bestemme om du vil vente eller forlate.

Vi tilbyr deg den EMS, DHL, TNT og UPS med ekspresslevering og du kan velge du liker. N?er velkommen til ?kjøpe billige Dr Dre med best service online.

Avkastning og Utveksle

For ?gi deg en god, hyggelig kjøpsopplevelse, vil vi gjøre vårt beste for ?forbedre vår egen og leverer ekte Dr Dre for deg. Har du bestiller varen og ønsker ?ha en retur eller bytte, m?du første gang kontakt med oss umiddelbart og når du er tillatt, og du returnere varen i 5 virkedager, men varene m?være integrert, og s?lenge du kan garantere ?returnere varene og deres emballasje for ?opprettholde status når solgt, og tilbehør, gaver komplett, gir vi deg med tilbake service.

Avkastning og Utveksle vil ikke gi følgende tjenester:

1. Den ikke-Beats solgte varer;

2. Avkastning over perioden som kreves i 10 dager;

3. Uten forutgående varsel ?søke sentrum søknader om retur;

4. Ingen problemer med kvaliteten kan ikke være for retur av varer, inkludert: spesielle tilbud, gaver (gaver av innløsning og sender tilfeldig);

5. Ingen kvalitetsproblemer, og varene har blitt vasket, har blitt iført, skadet, klippe, flekker, ødelagt emballasje, etc.;

6. Mangelen p?tag, vann mark og andre ledende produsenter 'identifikasjon mark; 7. Skaden skyldes force majeure.

Hvis du ønsker ?returnx eller skiftet ut, kan du kontakte oss p?nettet og e-post til [email protected]. Vi vil bestrebe seg p??gi deg den beste service.

Endret av Orjanp
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, det har blitt relativt problematisk. Slike sider som denne artikkelen viser til synes jeg over det jevne er rimlig lett å avsløre, men det er ett problem at det så mye rot. Søker man på "produktnavn + review" også, så blir man oversvømt med drit og "katalogsider".

 

AtW

Jeg må si meg veldig enig i dette. Det er for vanskelig å finne faktiske omtaler og vurderinger av produkter, da katalogsidene har ordene "reviews" og "test" et sted på siden siden. Irriterer meg mye at det ikke er mulig å filtrere bort slike sider.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...