Gå til innhold

  

17 stemmer

  1. 1. Bra setup?

    • Ja
      3
    • Nei
      6
    • Ok
      8


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg bygger meg en gamepc fra komplett.no.

 

Jeg tok utgangspunkt i gamer i20 til 9k. (http://www.komplett....gSystemId=10610)

Så oppgraderte jeg den og la til ekstra utstyr osv. (alt er fra komplett.)

 

her er handlelista:

kabinett: CM Storm Trooper Gaming Big Tower

strømforsyning: Silver Power SP-SS500 500W

Hovedkort: MSI B75MA-P45, Socket-1155 m-ATX

Prossesor: Intel® Core i7-3770

DDR3 minne: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB

Skjermkort: PowerColor Radeon HD 7870 2GB

SSD: Crucial m4 SSD 2.5" 128GB

Optisk enhet: Sony Optiarc DVD±RW Writer

Tastatur: Microsoft SideWinder X4

Mus: Logitech G400

Musmatte: SteelSeries QCK heavy musematte

Skjerm: BenQ 24" LED

Headset: Corsair Vengeance 1300

Trådløst nettverk USB: NETGEAR Wireless-N 150Mbps

OS: Microsoft Windows 7 Home Premium 64bit

Spill: CSS

Spill: bf 3

 

Tilsammen 14084,-

 

Lurer på hvor jeg kan spare, hva jeg bør forbedre og evt. andre forslag! spør om linker hvis dere lurer!

takk på forhånd!

Endret av kriztbanger
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du tenker at du skal bygge selv og kjøper fra Dustinhome.no så tar du utganskgpunkt i dette

 

Kabinett = valgfri

skjermkort =7850/670

HDD =1 TB 7200 HDD (IKKE GREEN)

SDD = Intel 520/330, Crucial M4, Samsung 830 60/120 GB

Minne/RAM = 8 GB Corsair Vengeance LP

Strømforsyning = OCZ ZT series 650W, NZXT HALE 90 650W, XFX 650W, Corsair AX 750W,

Hovedkort = ASUS Z77 hovedkort for rundt 1300 kroner

prossessor = Intel i5 2500k/i5 3570k

DVD driver = random

CPU KJØLER = Cooler Master Hyper 212 EVO/ Noctua NH d14/PHANTEKS

Skjerm = Dell UM2312HM

 

De gjør det nok bedre enn meg uansett. Har dere forslag til andre komponenter?

 

Nei, de bygger sikkert mange PC'er daglig og bare bygger uten å tenke på å rydde kabler.. De bygger jo ikke PC'ene til seg selv så de driter i gjemme kabler

 

men når du bygger så bygger du til deg selv, og da gjør du det helt sikkert bedre enn komplett

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du tenker at du skal bygge selv og kjøper fra Dustinhome.no så tar du utganskgpunkt i dette

 

Kabinett = valgfri

skjermkort =7850/670

HDD =1 TB 7200 HDD (IKKE GREEN)

SDD = Intel 520/330, Crucial M4, Samsung 830 60/120 GB

Minne/RAM = 8 GB Corsair Vengeance LP

Strømforsyning = OCZ ZT series 650W, NZXT HALE 90 650W, XFX 650W, Corsair AX 750W,

Hovedkort = ASUS Z77 hovedkort for rundt 1300 kroner

prossessor = Intel i5 2500k/i5 3570k

DVD driver = random

CPU KJØLER = Cooler Master Hyper 212 EVO/ Noctua NH d14/PHANTEKS

Skjerm = Dell UM2312HM

 

Jeg skulle akkurat til å skrive en liste men er enig med denne listen. Jeg vil på det sterkeste anbefale i5-3570K og du burde vurdere GTX 680 dersom du har noen penger til overs. Det er cirka 10% forskjell mellom GTX 670 og GTX 680. Kilde:

http://www.techpowerup.com/reviews/MSI/GTX_680_Twin_Frozr_III/28.html

Lenke til kommentar

Hvis du tenker at du skal bygge selv og kjøper fra Dustinhome.no så tar du utganskgpunkt i dette

 

Kabinett = valgfri

skjermkort =7850/670

HDD =1 TB 7200 HDD (IKKE GREEN)

SDD = Intel 520/330, Crucial M4, Samsung 830 60/120 GB

Minne/RAM = 8 GB Corsair Vengeance LP

Strømforsyning = OCZ ZT series 650W, NZXT HALE 90 650W, XFX 650W, Corsair AX 750W,

Hovedkort = ASUS Z77 hovedkort for rundt 1300 kroner

prossessor = Intel i5 2500k/i5 3570k

DVD driver = random

CPU KJØLER = Cooler Master Hyper 212 EVO/ Noctua NH d14/PHANTEKS

Skjerm = Dell UM2312HM

 

De gjør det nok bedre enn meg uansett. Har dere forslag til andre komponenter?

 

Nei, de bygger sikkert mange PC'er daglig og bare bygger uten å tenke på å rydde kabler.. De bygger jo ikke PC'ene til seg selv så de driter i gjemme kabler

 

men når du bygger så bygger du til deg selv, og da gjør du det helt sikkert bedre enn komplett

 

+1

Lenke til kommentar

Hvis du tenker at du skal bygge selv og kjøper fra Dustinhome.no så tar du utganskgpunkt i dette

 

Kabinett = valgfri

skjermkort =7850/670

HDD =1 TB 7200 HDD (IKKE GREEN)

SDD = Intel 520/330, Crucial M4, Samsung 830 60/120 GB

Minne/RAM = 8 GB Corsair Vengeance LP

Strømforsyning = OCZ ZT series 650W, NZXT HALE 90 650W, XFX 650W, Corsair AX 750W,

Hovedkort = ASUS Z77 hovedkort for rundt 1300 kroner

prossessor = Intel i5 2500k/i5 3570k

DVD driver = random

CPU KJØLER = Cooler Master Hyper 212 EVO/ Noctua NH d14/PHANTEKS

Skjerm = Dell UM2312HM

 

Jeg skulle akkurat til å skrive en liste men er enig med denne listen. Jeg vil på det sterkeste anbefale i5-3570K og du burde vurdere GTX 680 dersom du har noen penger til overs. Det er cirka 10% forskjell mellom GTX 670 og GTX 680. Kilde:

http://www.techpower...ozr_III/28.html

 

hvis du har 670 så er det bare et par tasteklikk så er du på samme nivå som 680

  • Liker 2
Lenke til kommentar

7870? Ingenting galt med den men 670 koster ikke så mere og er en del bedre, hvorfor ikke gå for 670?

 

i7.. søk på google "forskjell mellom i5 og i7

 

8GB.. du kommer ikke til å klare å bruke mer enn 8 GB når du har spill, browser, og mange andre programmer. du vil kanskje bruke 5gb.. hvis du føler du trenger 16 gb så kan du kjøpe det.. koster bare 399 c.a

 

ang. bygging av pc

Hvorfor man burde bygge selv? Jo, fordi.

Du kjenner PC'en din inn og ut. Du kan enkelt bytte ut komponenter når det trengs. Eksempel skjermkortet.

Du sparer et par kroner på det.

Du har noe å skryte over

Du kan fritt velge komponentene du har selv lyst på, så lenge de passer sammen.

Det er enkelt og lærerrikt!

Disse er hva jeg kommer på.. Det fins mange flere fordeler og et par ulemper.

Eneste ulempen jeg kommer på er at hvis noe går galt, så har du garanti/reklamasjonsrett på en og en komponent istedenfor hele maskinen.

Når komplett bygger for deg gjør de det veldig dårlig. De legger noen ganger strømforsyningen feil vei for eksempel, slenger kabler her og der så det blir kabelrot, noe som øker tempraturen i kabinettet. Og det ser stygt ut.

De fleste vil nok anbefale å bygge selv. Det er heller ikke vanskelig. Bare å søke på google/youtube.

Det er ikke vanskelig som alle skal ha det til. Det tar som regel 3-4 timer for nybyggere som skal gjøre jobben sin ordentlig. Gjør man noe så skal man gjøre det skikkelig.

Noen egenskaper er viktig å ha som for eksempel tålmodighet og sunn fornuft. Når ting ikke passer skal man ikke presse så det går i stykker. Passer det ikke, vel da passer det ikke.

Det å lage oppsett kan vi hjelpe deg med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

men hva er galt med 7870 og i7? og hvorfor 8gb ram istedenfor 16gb?

 

Det er ikke noe vits med i7 da spill ikke utnytter HT som nesten er den eneste forskjellen mellom i7 og i5 - dersom du ser bort fra i7 prosessorene med 6 kjerner som koster veldig mye. Du sparer med andre ord veldig mye penger dersom du velger i5 over i7 da du bare skal game hvorav ytelsen er identisk i spill.

 

Det er ikke noe galt med HD 7870 men GTX 670 er mye bedre for en ganske billig penge - alternativt så kan du kjøpe GTX 680 som er cirka 10% bedre enn GTX 670 men koster 500,- kr mer.

 

Hva skal du med 16GB RAM? Det finnes ingen spill som bruker mer enn 4-5GB RAM hvorav den resterende 11-12GB RAMen blir ubrukelig for deg. Med 8GB så har du litt ekstra men 16GB blir helt unødvendig.

Endret av Symmetrical
Lenke til kommentar

kunne dere laget et oppsett fra komplett der de lager pcn, for jeg er helt grønn når det gjelder bygging og vil ikke risikere over 10k når jeg bygger selv og noe kan gå galt... kunne dere laget et oppsett fra gamer i 20 på komplett som er bedre til rundt 14 k med skjerm, tastatur, mus, musmatte osv. ?

Lenke til kommentar

Syns du skal ta litt nærmere titt med å bygge PC.. søk litt på google og youtube.. F.eks på forumet her, på hjelp til kjøp og salg av pc delen av forumet.. der gir vi tips og lager oppsett til folka som er like bekymret som deg.. etter at de har bestilt og fått delene oppdaterer de statusen med noe sånt

 

"faen å gøy det var å bygge PC! enkelt var det også.."

 

du trenger bare å vite hva komponentene er, ha sunn fornuft og tålmodighet, lese manualer som følger med komponetene osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Syns du skal ta litt nærmere titt med å bygge PC.. søk litt på google og youtube.. F.eks på forumet her, på hjelp til kjøp og salg av pc delen av forumet.. der gir vi tips og lager oppsett til folka som er like bekymret som deg.. etter at de har bestilt og fått delene oppdaterer de statusen med noe sånt

 

"faen å gøy det var å bygge PC! enkelt var det også.."

 

du trenger bare å vite hva komponentene er, ha sunn fornuft og tålmodighet, lese manualer som følger med komponetene osv.

 

Dette.

 

Men velg en dag hvor du har god tid og kan ta en ting av gangen. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

da får jeg bygge selv. har gavekort på komplett så lurte på om dere kan sette opp en liste til meg med abselutt alt ekstrautstyr til rundt 14 000. da mener jeg like mye som listen jeg lagde øverst!

 

send melding til olestokk, arni90, clue, bibow, vodkish for oppsett de er flinke

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...