Gå til innhold

Anmeldelse: Diablo III (Mac, PC)


Anbefalte innlegg

"Videre er stemmeskuespillet alt annet enn overbevisende" Helt einig der. Spelet er bra men stemmeskuespelarane er forferdelege. Man får nesten følelsen av at dei ønsker og latterlegjære historien i spelet med karakterer som alle overspelar. Virker som dei har ansatt såpestjerner eller noko sånt i alle roller untatt "villager 1" og "villager 2".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Dette gjør at der en magiker for eksempel har et trylleformular som lar ham skyte magiske piler, kan bruken av ulike runer gjøre at disse pilene enten blir sterkere, skyter raskere, sprer seg i flere retninger og så videre."

 

Mulig det bare er meg, men er ikke dette en Demon Hunter? Wizard skyter da ikke piler?

 

Til dere som klager: Når skal dere slutte å syte over hvor dårlig Diablo 3 er? Om dere ikke liker det er det bare å slutte å spille det. Er 400 spenn for mye? La være å kjøpe det! Liker du ikke at man må være online? Skaff deg mobilt bredbånd eller hold kjeft. Jeg er drittlei all sytingen fra småunger som ikke godtar at spillet ikke er 110% perfekt. Dere har klart å ødelegge all moroa med å diskutere spillet med folk som faktisk liker det. Ikke faen om jeg lar dere ødelegge moroa med å spille det også, selv om dere gjør så godt dere kan...

 

Det er bare et spill. Prøv heller Torchligh 2 eller Path of Exiles om dere hater Diablo så intenst.

 

Opprett din egen tråd om du ikke tåler å høre noen negative ting om diablo3. Alle spill har fordeler og ulemper, om man løper rundt og ikke tåler at folk diskuterer både fordeler og ulemper med ett spill i en anmeldelsestråd, så er det kanskje på tide å vurdere å la være å være i slike tråder. Folk liker å diskutere noe annet enn kun positive aspekter ved kultur, og godt er det, alternativet er uinformativt og dørgende kjedelig.

 

AtW

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Til dere som klager: Når skal dere slutte å syte over hvor dårlig Diablo 3 er? Om dere ikke liker det er det bare å slutte å spille det. Er 400 spenn for mye? La være å kjøpe det! Liker du ikke at man må være online? Skaff deg mobilt bredbånd eller hold kjeft. Jeg er drittlei all sytingen fra småunger som ikke godtar at spillet ikke er 110% perfekt. Dere har klart å ødelegge all moroa med å diskutere spillet med folk som faktisk liker det. Ikke faen om jeg lar dere ødelegge moroa med å spille det også, selv om dere gjør så godt dere kan...

 

Det er bare et spill. Prøv heller Torchligh 2 eller Path of Exiles om dere hater Diablo så intenst.

 

For en aldeles tåpelig logikk. "Lik det eller hold kjeft!". Synd du ikke levde i Sovjetunionen eller Tyskland i første halvdel av det 20. århundre. Tror du ville passet fint inn der.

 

Utrolig arrogant og ignorant holdning. Les denne artikkelen før du kommer med påstander som "det er bare et spill".

 

Diablo 3 mer enn "bare" et spill. Det er et kommersielt produkt, utgitt av folk som har inntekter i tankene. Det kjøpes av kunder, kunder som forventer å få et produkt som veier opp for pengene som er betalt. Har du noen gang kjøpt en bil? Har du noen gang kjøpt et hus? Når du kjøper noe, så forventer du en viss standard basert på pengene du bruker. Blizzard og Activision tjener like mye som de fleste bilprodusenter i verden, så ikke kom her og si at "spill og biler er ikke det samme". Fra industrisiden er de nemlig det. De er kilder for inntekt til store selskap.

 

Når du kjøper en bil til full pris, forventer du å få en bil som kan kjøres i mange år uten årlige reparasjoner. Du forventer at selgeren er ærlig med deg. Du forventer kanskje også et lavt forbruk av drivstoff. Gjerne noe ekstrautstyr og en god garanti.

Når jeg kjøper et spill til fullpris, forventer jeg både kalitet og varighet, såvel som en viss form for evolusjon i sjangeren og mediet generelt. Enten det går på grafikk, leveldesign, størrelse eller lignende. Kanskje enda viktigere; Jeg forventer at studioet bak spillet behandler meg - som kunde - med respekt.

 

Eksempelvis kjøper jeg aldri spill i CoD-serien lenger, da jeg føler de ikke er verd pengene. Det er ingen nyvinning i det hele og store. I tillegg føler jeg at både utvikleren og utgiveren som står bak, behandler fansen som en saueflokk.

 

Så, derfor "sutrer" vi når vi mener at Diablo 3 ikke er opp til par, ikke fortjener å koste 100kr ekstra i retail, og ikke fortjener slik nesten-perfekt scoring i anmeldelser.

 

Ikke misforstå - Om du synes at produkte du kjøpte faktisk er verd pengene, så sier ingen at det er feil. Men det du sier er i praksis at vi som ikke har samme syn som deg, må holde kjeft. Og det er ganske så... Ja. Du er opplagt nok til å skjønne hva jeg her synes om slike holdninger.

Endret av Hr. Jenssen
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Jeg elsker spillet og er ikke en av de som liker sånne spill til vanlig, men gameplayet med animasjonene og fysikken dem har fått til i D3 er det så utrolig nice. Spillet er så perfekt som man får det egentlig. Historien ga meg gåsehud og difficultiene etterpå tilbyr ekstra innhold og karakteren din er jo egentlig bare 20% ferdig når du har gjort ferdig storyen.

 

Tydeligvis ikke alene siden for første gang på lenge så ser jeg at et nytt spill faktisk har mer viewers enn LoL og Starcraft 2 på twitch.tv. Er helt crazy populæritet. Og når dem kommer med arena PvP og slikt senere så vil det bare ta av.

 

10/10

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Takk for en genial lesning av den artikkelen du linket der Hr. Jenssen. Beste jeg har lest på lenge og som skulle vært lest av mange, både forbrukere og journalister. :)

Fikk tak i starter edition key og la inn 10 levler på 2 characters igår. Det største negative for min del som jeg har lagt merke til er alltid online delen såklart.

Men også at jeg trodde/forventet ett mye mørkere spill utifra det jeg hadde hørt om Diablo-serien (ikke spillt 1 & 2). Ikke like fullt så "grim" som jeg trodde...

Pengene mine går heller til Torchlight 2 istedet pga pris og ingen online krav.

http://www.forbes.co...-than-diablo-3/

Endret av Kenichi-san
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Til dere som klager: Når skal dere slutte å syte over hvor dårlig Diablo 3 er? Om dere ikke liker det er det bare å slutte å spille det. Er 400 spenn for mye? La være å kjøpe det! Liker du ikke at man må være online? Skaff deg mobilt bredbånd eller hold kjeft. Jeg er drittlei all sytingen fra småunger som ikke godtar at spillet ikke er 110% perfekt. Dere har klart å ødelegge all moroa med å diskutere spillet med folk som faktisk liker det. Ikke faen om jeg lar dere ødelegge moroa med å spille det også, selv om dere gjør så godt dere kan...

Så får vi se om DU følger opp det du selv sier...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Elsker å lese diskusjonen i etterkant av artikkelen. Innslagene her gir som regel ett mye mer nyansert blikk som i utgangspunktet burde vært tatt med i artikkelen.

Anmeldelsene burde startet med vurdering av kravene til spillet, og eventuellt kunne det vært en separat vurdering/anmeldelse av platformen man må bruke.

Det er tydelig mange som hadde gledet seg til dette spillet, og som har kost seg masse etter launch.
Blir interessant å se hvor mange tilhengere det har om ett års tid og hvor mye Blizzard skal melke det med tiden.

Endret av Zeph
  • Liker 4
Lenke til kommentar

2 nye veldig bra artikler om Diablo 3 ang klager fra forbrukere, drm osv.

 

http://www.gamesindustry.biz/articles/2012-05-18-critical-consensus-diablo-iii

 

"It's a sad reality that too many of us have accepted DRM with gritted teeth and open wallets, so this is likely the price of AAA gaming for the foreseeable future," Tom Chick states with his usual eloquence. "Us sheep get what we deserve, which is a Diablo III, a fine game for playing solo, with all the pitfalls of an online game."

 

"So I reserve the right to replace this review with an angry screed if I ever lose my hardcore character to lag."

http://www.gamesindustry.biz/articles/2012-05-18-raising-hell-lessons-learned-from-entitled-gamers

 

"Diablo 3 will undoubtedly earn criticism from various quarters on creative terms - criticism which Blizzard, which has deftly steered World of Warcraft through the slings and arrows of outraged forum posters for the best part of a decade, is well placed to deal with. This is different, though. Customers have bought a game which they can't play when they want to play it. They have every right to be upset."

 

"Internet connections in 2012, even in the world's richest and most developed countries, are flaky and unreliable. Sure, we can watch streaming HD video on them now - but only when they're actually working. Last Sunday evening, my (generally excellent) broadband connection went down for three hours - I couldn't play anything on my Xbox 360, as I'm (foolishly, I now suspect) using the poorly implemented Cloud Save system, and I wouldn't have been able to play Diablo 3 either. I couldn't play it if I brought my laptop back to my family home for a break. If I moved apartment, even in a digitally connected city like London, I'd be unable to play the game for a fortnight."

 

Link i artikkelen: http://www.nowgamer.com/pc/pc-reviews/1380946/diablo_3_review.html (8/10)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Blizzard har god grunn til å kjøre alt på serverne sine, for å ha et auction house som man kan bruke ekte penger på må de være helt sikre på at man ikke kan dupe eller hacke spillet for å floode det som man f.eks. kunne gjøre i D2. Det er en rimelig logisk fremgang for D3. Selvsagt, de kunne gjort sånn at singleplayer var utelukkende offline, men det igjen blir stress når det er så strømlinjet å hoppe inn og ut av spill.

 

Og Hr. Jessen, har du i det hele tatt prøvd D2 eller D3? Formelen selve spillene er bygd opp rundt virker til å være hva du har problemer med, og jeg har problemer med å skjønne kritikken din mot noe spillet virkelig, virkelig ikke prøver å være. Blizzard har aldri vært store på innovasjon, de finpusser til det ytterste og det føles så utrolig godt på D3.

 

Og det å si at man bare kan løpe inn og slå på bosser og vinne sier alt om hvor mye du har prøvd D3. På normal kan man slå alt ihjel uten å bry seg og bare poppe noen potions. På nightmare kan du forvente å dø noen ganger i timen når du møter champions og slikt. På hell er du garantert å dø ofte og på inferno er det omtrent garanti på at du vil dø.

 

Videre er kritikken på bosser en anelse morsom med tanke på at Blizzard selv har sagt at de vil unngå at man ender opp med D2 hvor man bare løp samme boss fight konstant for å skaffe loot. Derfor bossene er relativt enkle (men for all del, de er latterlig vanskelige når man når hell) og dropper meh loot, det er championene og dungeonene som spawner randomly rundt i verdenen som er hovedfokuset.

Lenke til kommentar

Vil påpeke at denne anmeldelsen kom farlig seint. Alle de konkurrerende spillmedia har vært ute lenge før gamer.no. Hadde det ikke vært for et knakende godt forum så hadde det rett og slett vært færre her.

 

Men thumbs-up for god anmeldelse! :thumbup:

Endret av Fnix
Lenke til kommentar

Sondrizzle tar luven av alle tåpeligheter som er presentert tidligere i denne tråden. Takk!

 

Det virker som om mange av dere ikke har skjønt noe som helst av hva Diablo er eller hva Blizzard står for. Hva hadde dere ventet?! Et DRM-fritt MMO singleplayerspill med RL-penger ute av kontroll, og at grafikken og spillmotoren var noe ala GTA?

 

Slutt å drøm!

 

Diablo III er akkurat like bra som jeg turde håpe på. Og etter den mislykka Cataclysm, er jeg glad for å se at Blizzard igjen leverer.

 

For meg er ikke dette 10/10, men de er ganske nær, det vil si, akkurat der jeg forventer at Blizzard med sin gigantiske pengesekk bør være. I mine øyne, så er dette det beste spillet i sin genre noensinne utgitt.

 

Skulle bare ønske de var litt mer rause med koden, slik at vi i løpet av et par år kunne få mods av Baldurs Gate, Elder Scrolls og Might & Magic-seriene. Det hadde vært helt "ace"! Men, desverre så har de store selskapene et paranoid forhold til sine rettigheter, så det skjer nok neppe.

 

Uansett, en nyansert og god anmeldelse. Folk som klager her, og ikke minst de som klager over online-problemer, ja de har ikke fatta en millimeter av hva det er Blizzard har skapt med Diablo III.

Endret av Puzzlefuzz
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg elsker spillet og er ikke en av de som liker sånne spill til vanlig, men gameplayet med animasjonene og fysikken dem har fått til i D3 er det så utrolig nice. Spillet er så perfekt som man får det egentlig. Historien ga meg gåsehud og difficultiene etterpå tilbyr ekstra innhold og karakteren din er jo egentlig bare 20% ferdig når du har gjort ferdig storyen.

 

Har akkurat spilt 12 timer er lvl 35 Monk, har aldri spilt Diablo tidligere. Er enig med mye av det du sier, ser bortifra storyen. Jeg synes storyen var litt for forutsigbar, litt mye cliche, og voiceoverne var enkle. Jeg likte derimot videoene som dukket opp under nye Acts veldig godt, kunne gjerne ha hatt mer av dem :) Savner også muligheten å customize karakteren man spiller.

Lenke til kommentar

ler meg i hjel, kanke være offline for single player. er en veldig god grunn for det, og det heter piratkopiering. hvis de setter op lan og singelplaer er det lett for hackere å fikse opp privatservere som er gratis osv. for å si det sån ser det ut som halparten av de som legger noe ut her. har IQ på 10 før du poster med klager se på spørsmålet tenk se om du kan finne ut en grunn eller ti for hvorfor det er satt op på den måten.

 

grafikken er for dorlig. vil ha spillet tilgjenglig for flere

historien er ikke bra nok. er ikke et historie drevet spill, gå spill monkey iland eller noe hvis di vil ha spill focusert på historien, persjonlig spiller jeg dette for å slakte demoner.

 

man kan også fremdeles lana man må bare hatilgang til internett også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...