Gå til innhold

Tips Ambulansefag


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg begynner straks på ambulanse fag linjen og gleder meg til det.

Vet det er mye konkurranse både med lærlingeplasser og da jobb etterpå så da lurer jeg på om noen som er eller holder på å bli ambulansearbeidere har noen tips på kurs/lesestoff og andre ting som kan telle litt positivt og gi erfaring før en eventuell lærlingtid.

Jeg er markør for NLA nå så får meg meg kurs som PHTLS og AMLS.

 

Håper på masse svar :)

 

Hilsen Jente 24 :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk :) Ja hospiteringsplass er ikke det letteste å få når man bor i Oslo/Akerhus desverre, men har satt meg opp :) Gleder meg mye til å få komme ut i feltet. Takk for tips ang lesestoff, blir jo aldri utlært når det gjelder mennesker :)

 

Noen som har flere tips?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Gratulerer med plass på ambulanselinje, du har kommet igjennom det første nåløyet! Jeg kan gi deg noen tips for veien videre:

- Vær flink og aktiv dette året nå skal gå på ambulanselinjen, lite fravær og gode karakterer i alle fag teller naturligvis mye!

- Ta kontakt med ambulansetjenster for å prøve å få hospitere

- Knall ide å være markør for PHTLS/AMLS og lignende, ring NLA og spør etter kurs du kan være markør på. Også kurs som TAS og ALS er spennende!

- Ta førerkort klasse B så fort som mulig etter at du fyller 18 år.

- Om du er villig til å flytte på deg er det mange steder i landet hvor du har gode sjangser på å få lærlingplass. Ta kontakt med forskjellige tjenester og søk plass overalt!

- Tren! Flere og flere tjenester har fysiske opptakskrav, og de aller fleste vektlegger fysisk egnethet.

 

Om du ikke skulle få lærlingplass etter det året som kommer så fortvil ikke! De fleste tjenester ønsker lærlinger som har hatt førerkort i minst 1 eller 2år, derfor diskvalifiserer mange som kommer rett fra skolen. Det jeg råder deg til å bruke tiden på er å ta det som en gang het "allmenn påbygg. Skaff deg en studiekompetanse! En vakker dag vil du kan ta Paramedic videreutdanning, sykepleien eller annet. Da må du ha studiekompetanse. Dette er også et stort pluss når du søker lærlingplass året etterpå. Alternativt er naturligvis forsvaret og førstegangstjeneste et sted du kan få stor nytte av.

 

Lykke til videre!

 

- Thomas

Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg begynner straks på ambulanse fag linjen og gleder meg til det.

Vet det er mye konkurranse både med lærlingeplasser og da jobb etterpå så da lurer jeg på om noen som er eller holder på å bli ambulansearbeidere har noen tips på kurs/lesestoff og andre ting som kan telle litt positivt og gi erfaring før en eventuell lærlingtid.

Jeg er markør for NLA nå så får meg meg kurs som PHTLS og AMLS.

 

Håper på masse svar :)

 

Hilsen Jente 24 :w00t:

 

Hvor skal du gå på skole? Jeg har også kommet inn på ambulansefag på Møglestu VGS :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...