Gå til innhold

En skikkelig fotokonkurranse på diskusjon.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes at vi trenger en skikkelig fotokonkurranse her på forumet. Dermed så har jeg begynt å kontakte forskjellige nettbutikker for å lodde stemningen om de ønsker å delta med premier.

Jeg tenkte at retningslinjene kunne være de samme som for fotoutfordringene vi har hatt hittil, men at vi tar steget litt lenger og gir ut skikkelige premier og kaller det en konkurranse. Men det blir en del forutsetninger for at vi skal kjøre en slik konkurranse:

 

Bra tiltak! Vi setter stor pris på brukere med engasjement og initiativ!

 

1. De som styrer her på diskusjon.no synes at det er ok at dette blir gjort.

 

Det er selvsagt opp til dem, men i den grad jeg har noe autoritet på området, har prosjektet min støtte.

 

2. Akam.no (og kanskje flere) kan reklamere for konkurransen på sin forside for å få med flest mulig i konkurransen.

 

Skulle ikke by på problemer, så lenge vi får det vi trenger av informasjon fra uildsjelene.

 

3. Det er vel strengt tatt ikke lov å reklamere på diskusjon.no så hvordan dette kan gjøres må det sees litt på.

 

Sannsynligvis ikke noe problem. Dette er opp til andre enn meg, men vi har hatt lignende greier før uten at det har bydd på problemer.

 

4. Det må være en del som blir med for at vi i hele tatt skal få gode premier.

 

Akam kan sannsynligvis ikke bidra med det helt store her, men i den grad vi kan bidra med noe, skal vi forsøke å gjøre det.

Lenke til kommentar

Ok, høres bra ut. Jeg holder på å lodde stemningen hos sponsorer. Jeg tenkte å sende til alle nettbutikkene som jeg finner i prisguiden her.

 

Er det noen tall på hvor mange som er innom disse sidene hver dag? Inkludert Akam.no

Dette for å få noen tall på hvor mange som en slik konkurranse kan nå ut til.

Lenke til kommentar

Det virker gjennomførbart. Hvis vi tar et utgangspunkt i utfordringene vi har hatt. Så gjør det om til en konkurranse. Litt hjelp i fra Akam så når man ut til flere en ved "små" forum tråder.

 

Kan ikke se det vil gjøre mye ekstra jobb for akam. Blir vell en kort artikkel og reklamere inn til forumtråden. (hvis diskusjon.no godtar da). Det tar ikke lang tid å lage en liten artikkel med et bilde.

 

Hvis vi får med noen samarbeidpartnere i konkurransen kanskje de også ønsker å reklamere for konkurransen, og linke opp til akam sin artikkel? I så fall en vinn vinn situasjon for akam med da gratis reklamering ut, mot at de er medhjelpere i konkurransen med en artikkel eller to.

Lenke til kommentar

Da har jeg sendt ut mail til de jeg fant epostadressen til i prisguiden her. De første sponsorene har allerede meldt sin interesse. Jeg har fått opp et spørsmål som jeg synes det er relevant å diskutere.

 

I hvilken størrelsesorden forventer vi at premie fra hver enkelt sponsor skal være? Så til dere andre, hvor stor premier bør vi ha for at det skal være interessant for folk å bli med?

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke at det trenger å være så veldig store premier på månedsrundene; men årspremien bør være litt størrelse på.

 

Jeg ser for meg på noe rundt 100-200kr for månedspremie og 1000-2000kr for årspremien. Det er da første plassen jeg tenker på. Noe mindre for andre og tredje plass.

Lenke til kommentar

Jeg synes at konkurransen slik det har vært i utfordringene har vært veldig greit. Men klart at gentlemenns agreement blir kanskje vanskeligere når det er en premie i andre enden? Men jeg tror det er den beste løsningen, i hvert fall enklest. Flere vil nok linke til sin flickr side osv likevel, slik at det vil ikke være så annonymt likevel.

Lenke til kommentar

Hovedpremien kan godt være noe bra. Et skikkelig kamera feks mellom G12 og 5D3/D800.

Månedspremiene kan gjerne være flere feks et pocketkamera som 1.premie og div tilbehør/stæsj som 2-5plass

 

Det høres i overkant dyrt ut, dessverre. Jeg tror dere vil slite med å finne villige donorer for premier i den klassen.

 

Akam har for øvrig ikke all verdens av premier liggende, men kan stille med et 32 GB SD-kort fra PNY som månedspremie, om det er interessant. Kan sikkert legge ved en Akam-musmatte og t-skjorte også.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

7. Ser jo også at konkurransebildene i utgangspunktet bør være anonyme

8. Kanskje man også kunne hatt innledende runder, der de 10 beste går til finale. Innsendingsperiode, stemmerunde, finalerunde.

8b. Man kunne evt hatt en jury som plukker ut finalebildene. Muligens en rullerende jury.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...