Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Bifile - hva synes du?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Hva synes du om bifile mennesker? Altså mennesker som er romantisk og seksuelt tiltrukket av begge kjønn.

 

Har du noe imot dem? Hvis så, hva? Synes du de er greie/bra mennesker og kunne du vært venn eller venninne med en bifil person?

 

Har selv ingenting imot bifile og synes de er bra mennesker. Helt like som heteroseksuelle bare at de liker begge kjønn. Din seksuelle legning forandrer ikke personligheten din, har jeg hørt...

 

Er selv ikke bifil. Det er uansett urelevant for trådens innhold.

 

Jeg lurer på dette fordi jeg vet lite om bifile og jeg vil vite hva det norske samfunnet synes.

 

Håper at ingen kommer med fornærmelser eller personangrep på personer i tråden. Det vil bli rapportert straks til moderator.

 

Takk hvis noen tar seg tid til å svare. :)

Endret av Curlingduden1978
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ingenting imot bifile. Er jeg med noen som er det, oppfører jeg meg helt likt rundt den personen som hvis h*n skulle vært homofil eller heterofil. Har selv hvert fall en venn som er åpent bifil og har ikke noe problem med det.

 

Er gutt og hetero selv hvis det spiller noen rolle. :)

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke skjønne hvorfor man skal ha noe imot bifile egentlig,de er jo egentlig litt heldige da de kan velge blant alt.

 

En slektning er åpent bifil,ingen i slekta som har utestengt ham på noen måte,og det burde man vel neppe gjøre i ett land der folk både kan lese,skrive og stort sett oppføre seg sivilisert.

 

Forøvrig så mener jeg at det ikke spiller noen rolle hvilkem fil man holder til i,så lenge man ikke skader andre,og der står nå jeg angående temaet seksualitet og sånn.

 

Forøvrig så kan man jo bare glemme alt av stereotyper man får servert om både heterofile,homofile,eller bifile i media(og mange andre filer for den saks skyld),stort sett bare tull,de kommer i alle fasonger og med sin egen personlighet(dog det hadde vært kjekt med en sånn homspatruljegjeng til å rydde og dekorere kåken,for her i "heteroleiligheta" ser det faen ikke ut.. ;) ).

Lenke til kommentar

Jeg tror at alle er bifile. Det virker rart om man utelukkende kun kan føle tiltrekning til det ene eller det andre kjønn. Som om det fins sperrer i hjernen mot det ene eller andre.

 

Sett at 90% av befolkningen er heterofil (det er vel det som er tilfellet, om jeg ikke tar helt feil), så mener jeg dette forteller at 90% i de aller fleste tilfeller føler tiltrekning for/mot det motsatte kjønn, og aldri/nesten aldri motsatt. Da skjønner jeg at man kaller seg selv heterofil. Vet forresten ingenting om hvordan de kom frem til prosenten, hva som ble spurt om osv, eller om det har med biologisk forskning å gjøre.

 

Men jeg tenker at seksuell tiltrekning i stor grad har med utseende, kroppsspråk og utstråling å gjøre. Og det virker feil for meg å si at det er universelle likheter og ulikheter mellom kvinner og menn. Det er jo heller ikke slik at en heterofil mann blir tiltrukket ALLE kvinner og ingen menn. Men hvorfor skulle det ikke eksistere en mann der ute han kunne bli tiltrukket av?

 

Det jeg prøver å si er at det blir veldig svart/hvitt å dele alle inn i hetero/bi/homo, som om det er tre valg. Det gir (for meg) mer mening å se på det som en skala, en regnbue om du vil (phun intended) hvor alle befinner seg et eller annet sted på regnbuen, og hvor kanskje 90% av oss befinner seg så langt til hetero-siden at vi for alle praktiske formål regnes som heterofile. Det lille selvutnevnte heterofile eventuelt måtte føle for det samme kjønn fortrenger de kanskje enten bevisst eller underbevisst, pga egen holdning mot det å være bifil.

 

Mulig flere er enig med dette, men at det blir så teit å være "korrekt" om det, vi vil jo gjerne feste merkelapper på oss selv og andre.

Endret av Sitronsaft
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tror at alle er bifile. Det virker rart om man utelukkende kun kan føle tiltrekning til det ene eller det andre kjønn. Som om det fins sperrer i hjernen mot det ene eller andre.

 

Som bifil selv synes jeg egentlig det er kjemperart at noen kan bli født bifile. Evolusjonsmessig kan jeg ikke tenke meg noen grunn til at noen ikke kan bestemme seg for kun en fil. Ellers er jeg helt enig med sitronsaft

Lenke til kommentar

Interessant at du sier det. Virker som gutter generelt synes det er greit at jenter er lesbiske eller bifile, men det at det er mindre greit om en gutt er homo eller bifil.

 

Er jo gutt og interessert i jenter selv, så jeg skjønner det jo, men samtidig kan det jo oppleves litt umodent.

Lenke til kommentar

Interessant at du sier det. Virker som gutter generelt synes det er greit at jenter er lesbiske eller bifile, men det at det er mindre greit om en gutt er homo eller bifil.

 

Er jo gutt og interessert i jenter selv, så jeg skjønner det jo, men samtidig kan det jo oppleves litt umodent.

Umodent å ikke godta bifile menn om man godtar bifile kvinner, men det er helt i orden å kun tenne på bifile jenter.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...