Gå til innhold

Vokal trening for rappere?


En_annen

Anbefalte innlegg

Jeg har skrevet min egene låter nå i 5 år å er blitt ganske god i det. Har ikke fått sjangsen til å spille noe inn før akkurat nylig, å høres jo ikke vettig ut forand mikrofonen. Jeg skjønner dette kommer av det faktum at dette er min egen stemme jeg hører og det er uvant, men det har såklart noe med manglende vokal trening. Jeg bor ganske langt unna studioet og har ingen mulighet til å spille noe inn hjemme eller "øve". Noen som vet om noen gode tips eller "tutorial" på hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes mange måter du kan spille inn om det kun er for øvingens del. Trenger ikke god lydkvalitet for å høre om du treffer beaten, har god uttalelse, puster de riktige stedene osv.

 

Går ut i fra du har en mobiltelefon. De aller fleste har muligheten for å lage opptak. Om du mot formodning ikke har dette, kan du bruke et par hodetelefoner som mikrofon. Bare plugg de inn i mic-inngangen på dataen og finn ut hvilken side du skal rappe inn i. Eller kanskje du har innebygget mikrofon i dataen din, mange laptoper har dette.

 

Ingen av disse måtene vil gi deg noe særlig god lyd, men den gode lyden fikser du i studioet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...