Gå til innhold

Ett steg nærmere Windows 8-lansering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

altså - det eksisterer ikke betaversjoner av W8.....

Den første jeg lastet ned 14.09.11 het W8DP (DeveloperPreview).

Annen utgave kom 29.02.12 kom W8CP (ConsumerPreview)

Så er det mulig at Tredje utgave kommer til å hete W8RP.

Jeg ser ikke "Beta" betegnelsen noen steder her, det er en gammel utlevd betegnelse man brukte i tidligere tider.

 

Lenke til kommentar
Jeg ser ikke "Beta" betegnelsen noen steder her, det er en gammel utlevd betegnelse man brukte i tidligere tider.
De bruker faktisk betegnelsen "beta" på serverversjonen av "8":http://www.microsoft.com/en-us/server-cloud/windows-server/v8-default.aspxSå det er nok hverken gammelt eller utlevd, bare bortvalgt for akkurat Windows 8 klient-OSet.

 

Kommentar : Det het Windows Server 8 Beta, og var prosjekt koden. Navnet er Windows Server 2012

Lenke til kommentar

Alpha, BETA og Release Candidate blir vell for "teknisk" om Microsoft ønsker å nå ut til massene?

Folk har jo prøvd seg med teorier som at Developer Preview var en slags Pre-BETA / BETA, mens Consumer Preview var en slags Post-BETA / Early Release Candidate osv..

 

Men om det kommer noen "Release Preview" så er jo mer eller mindre bekreftet at:

 

Developer Preview = Pre-BETA

Consumer Preview = BETA

Release Preview = Release Candidate

 

 

Intet mer, intet mindre. Bare litt mer "fancy" navn på det vi har kalt BETA og RC i alle år. Blir vell å teste denne også tenker jeg.

Lenke til kommentar

Alpha, BETA og Release Candidate blir vell for "teknisk" om Microsoft ønsker å nå ut til massene?Folk har jo prøvd seg med teorier som at Developer Preview var en slags Pre-BETA / BETA, mens Consumer Preview var en slags Post-BETA / Early Release Candidate osv..Men om det kommer noen "Release Preview" så er jo mer eller mindre bekreftet at:Developer Preview = Pre-BETAConsumer Preview = BETARelease Preview = Release CandidateIntet mer, intet mindre. Bare litt mer "fancy" navn på det vi har kalt BETA og RC i alle år. Blir vell å teste denne også tenker jeg.

 

Regner med at det er ett bevisst valg å forlate det negativt laddet ordet "beta" :)

 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...