Gå til innhold

Leagues Of Legends: beste champion til 1v5?


Anbefalte innlegg

Jeg er relativt nybegynner i LoL, men har noen kompiser som er litt bedre enn meg. De er veldig selvgod og skryter over at de får pentakill osv. jeg får max quad fordi noen altid skal ta EN kill i en team fight, noe som irriterer meg litt.

så jeg lurer på hvilken champion som fungerer best i 1v5. jeg trenger en med extrem burst/AoE damage.

jeg vill bare ha en pentakill, så er jeg fornøyd.

 

Da er mine spørsmål følgende:

Hvilken champion?

hvilken masteries?

hvilken runes?

og hvilken items?

 

kan nevnes at jeg er lvl 28 så snart kan jeg ha alle runes og masteries for extra power :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes ikke snarveier til pentas, bare spørr alle tryhard tryndaene på 10 år.

Men dette er det som gir best sjanse ifølge meg.

 

1) skal du ta de 1v5 må du være feed som shit, og ha ekstrem lifesteal og dps, samtidig som du kan overleve lenge nok til å ikke burstes ned.

 

Trynd, Yi, Warwik og lignde

 

2) Jeg ville heller satset på å spille en sterk AD carry som er i stand til å drepe alle mens laget tanker.

 

Vayne, Ashe, Cat, Graves og lignende.

 

3) Ellers så kan spille en som kan killsteale som en gud, feks. Olaf med truedmg.

 

Ville nok satset på nummer to. Bare spill lol lenge nok, og du vil til slutt finne deg i en possisjon hvor du du får penta. Det finnes ingen snarveier. Det er trening som alt annet her i verden

Endret av g(x)
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

Karthus sin ulty...

Går aldri som man vil det der.

 

Som g(x) sier så er det beste du kan gjøre være å sette deg inn i hvordan du spiller en AD carry, gjøre det skikkelig bra og komme i en posisjon der laget ditt er sterkere enn det andre. Så dreper du hele røkla mens laget holder deg i live/låser ned de andre.

 

Edit: Du trenger en dyktig support spesielt for å få en god start, og helst en bra jungler. Resten av laget trenger egentlig bare å holde seg i live til du blir sterk nok.

Endret av Slettet+214asdf125
Lenke til kommentar

Etter ca 15 runder med konstant fokus på penta tenkte jeg og prøve ut graves fordi han er ''free to play'' denne uka. første gangen jeg prøver graves får jeg jaggu penta kill :D

 

satset crit og attack spedd + damage.

 

litt stolt av og få penta med en ny champion xD

 

Bevis:

39940.jpg

Lenke til kommentar

Etter ca 15 runder med konstant fokus på penta tenkte jeg og prøve ut graves fordi han er ''free to play'' denne uka. første gangen jeg prøver graves får jeg jaggu penta kill :D

 

satset crit og attack spedd + damage.

 

litt stolt av og få penta med en ny champion xD

 

Bevis:

39940.jpg

Not bad!
Lenke til kommentar

Selv om hun er en champion jeg absolutt ikke vil anbefale en spiller som prøver å lære seg league of legends (fordi hun oppfordrer til dårlige vaner), så er Katarina en god champion for multikills. Hennes passive skill gjør at hun kan bruke Q, W og E på nytt etter hvert kill, og bruke sin ultimate 2 ganger i løpet av et pentakill. Hennes Q og E er også veldig bra for å plukke opp kills og hennes ultimate er veldig bra mot dårlige lag, noe som er perfekt for den som leter etter pentakills.

 

Akali er litt som Katarina men litt mer brukbar mot motstandere som vet hva de driver med, men ikke fullt så god på multikills.

 

Ahri er en veldig god champion som er god i lange kamper pga høy mobilitet og spell vamp. Hun er mye mer "viable" enn Katarina og Akali, men ikke fullt så lett å få mange kills med. Ahri er også litt mer avhengig av et lag som gjør mesteparten av skaden.

 

Alle AD Carries er i tillegg greie valg for å få multikills, men jeg vil anbefale Kat eller Akali for de som ønsker seg "lette" pentakills og Ahri for de som vil lære seg å bli en god spiller og i tillegg ha en liten sjanse for pentakills.

Endret av UknowsI
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...