Gå til innhold

Annonseblokkering skader oss


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

post-8559-0-51662700-1334897754_thumb.jpg

Håper Sony og HTC reklamen dere har i header gir dere godt betalt. Tok et skjermbilde av en side jeg kunne levd med, selv om jeg hater reklame i header. Derimot er diskoreklamen for sko så uspiselig her, at jeg lurer på hvilke regler dere egentlig har for reklame.

 

Når jeg blar nedover siden til det som er interessant å lese om, så finnes det jo knapt reklame i margen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tja, jeg tipper mange gjorde som meg, slo av adblock for å se om det var levelig. For min del var det langt verre enn jeg kunne huske, og HW.no er rett og slett blitt en side hvor man trenger addblock for å få en grei brukeropplevelse.

 

For min egen del kan jeg si at jeg ikke installerte adblock på grunn av hw.no i utgangspunktet, men slik siden fremstår i dag vil jeg neppe kjøre uten adblock. Reklame med animasjoner er det verste som finnes. Om de får klikk av meg, så er det fordi en reklame i toppen skubber linker jeg egentlig er interessert i nedover på siden i det jeg klikker.

 

Jeg ser også reklame av sko - hva faen? Det er vel ikke en levende sjel på HW.no som med viten og vilje trykker på en blinkende banner med reklame for sko?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har ikke lest mer enn de 4-5 første sidene, så det er mulig alt er nevnt før.

 

1. Bruker ikke AdBlock, men bruker NoScript. Aksepterer ikke scripting på nettsider, der det ikke har noen annen funksjon enn å vise reklame. Dette har også en sikkerhetsside, da mange seriøse nettsider faktisk har blitt injected med skadevare, før. Tror ikke at hardware er noe mer immun enn de fleste andre nettsteder. Vil dere vise meg reklame, så får dere bruke statiske bilder.

 

2. Det redaksjonelle innholdet er spinkelt. Det meste er oversatt materiale; type: kilde eller pressemeldinger. Skal dere forsvare argumentet om redaksjonelt innhold, så får dere produsere mer unikt innhold.

 

3. Den mest verdifulle delen av tek-nettverket er forumet, ikke det redaksjonelle (IMHO). Uten det, så hadde jeg sjelden eller aldri vært innom sidene her. Dette p.g.a. lite unikt innhold.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Slo av adblock i går kveld for å teste, og kan ikke si jeg er helt enig i all kritikken lengre opp her. Jeg ble faktisk overrasket over hvor lite reklamene plaga meg.

 

MEN; animerte reklamer ER veldig ugreit når man skal prøve å konse om det man leser, så disse bør revurderes byttet ut med stillestående. I så fall synes jeg ikke det gjør stort å ha reklamer på hw.no.

Lenke til kommentar

Det virker som om hardware.no har glemt at de skriver for nerder. De har en problematikk som eksempelvis VG og Dagbladet ikke har. Mange av leserne er selvfølgelig datakyndige og vet altså hvordan de skal fjerne annonsene, og når annonsene er såpass visuelt krevende er det lite fristende å la være.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det virker som om hardware.no har glemt at de skriver for nerder. De har en problematikk som eksempelvis VG og Dagbladet ikke har. Mange av leserne er selvfølgelig datakyndige og vet altså hvordan de skal fjerne annonsene, og når annonsene er såpass visuelt krevende er det lite fristende å la være.

 

De har ikke glemt det, de har bevisst gått vekk i fra det smale området som nerder er, og heller satset maks på mainstream. Det er jo tross alt "der pengene ligger".

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tror HW.no har driti seg litt ut med denne kampanjen her. I stedet for "sympati" har dere fått enda flere skuffede brukere.

De gir oss nå muligheten til å gi litt krass kritikk, og det virker som om de leser den og tar det som blir skrevet her i betrakning. Tror også dette er viktig for HW.no. Om de tar lesernes ønsker i betrakning og gjør noe med dem, vil det nok komme både HW.no og leserne til gode, så det er ikke sikkert at resultatet med kampanjen blir at de har driti seg ut.

Endret av tamarin
  • Liker 2
Lenke til kommentar

2. Det redaksjonelle innholdet er spinkelt. Det meste er oversatt materiale; type: kilde eller pressemeldinger. Skal dere forsvare argumentet om redaksjonelt innhold, så får dere produsere mer unikt innhold.

 

 

I år ser det for første gang ut til at vi kan gå i balanse økonomisk, og det henger tett sammen med det økte annonsetrykket. Til gjengjeld har redaksjonen heller aldri vært større - vi er nå 20 journalister som jobber heltid med å skrive for Tek-nettverket. På Hardware.no jobber det nå 5 stk heltids journalister mot 3 stk journalister i 2010.

 

 

 

 

Ja det er jo underlig at hw har ØKT staben med 66% samtidig som det ikke gjenspeiles i hverken kvaliteten på det som publiseres eller måten redaksjonen samler stoff - de trofaste hw leserne følger med i hauger av publikasjoner - det siste disse brukerne trenger er dårlig oversatte saker fra andre eller rene pressemeldinger. Ja det gir klikk når nysgjerrigheten tar overhånd - men det blir som å tisse i buksene for å holde varmen. Brukerne lar det gå stadig lengre mellom hvert besøk fordi vi vet kvaliteten er under pari.

 

 

PS: Det ble tidligere i tråden spurt hvor mye av inntektene våre som stammer fra annonser. De utgjør i dag ca 80 % av inntektene til Mediehuset Tek, mens bl.a prisguide står for resten.

 

3. Den mest verdifulle delen av tek-nettverket er forumet, ikke det redaksjonelle (IMHO). Uten det, så hadde jeg sjelden eller aldri vært innom sidene her. Dette p.g.a. lite unikt innhold.

 

Personlig skjønner jeg virkelig ikke hvorfor ikke hw og tek nettverket har lagt seg mer i selen med prisguiden. Den nye ble jo ikke bedre enn den gamle - til tross for alle lovnader - og nå har dere også hard konkurranse på den biten. Jeg tror det er så enkelt at det må finnes en vilje i redaksjonen og hos medarbeiderne til faktisk å gjøre en ennå bedre innsats og produsere ennå bedre stoff - da vil også inntektene øke.

 

Middelmådighet slik som prisguiden og mye av det stoffet som dere publiserer skaper ikke noe unikt. Det gir heller ikke lojale brukere - og dere er svært langt unna våte drømmer om å kunne ta betalt for det dere leverer. Start med kvalitet i alle ledd - og så vil mye endre seg undervies. Med tanke på kvaliteten på hw burde dere kan heller redusert fra 3 til 2 heller enn å øke til 5 - også kreve at de 2 som ble igjen faktisk må begynne å skrive slik de får betalt for - ikke bare slenge inn ferdig materiale i CMS løsningen. Dere HAR lojale forumbrukere - og nå ser en oftere og oftere linker til prisjakten på forumet - før var det kun prisguiden.

Endret av kilkenny
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er vel på tide at annonsørene og reklamebransjen våkner opp. Og kommer opp med noe som ikke skremmer vekk folk.

 

Jeg anbefaler også at ledelsen og styret i Tek studerer denne tråden nøye. Jeg tror at skal man overleve over tid, så må man levere kvalitetsmateriale. Og det koster penger.

Lenke til kommentar

Har egentlig vært medlem her med forskjelige brukernavn over en periode på over 10 år -helt i fra det hvar spenende og følge mye med i delen som het overcloking.no eller noe sånt og hardware.no ble til på nette dette nettstedet- hadde helt fremm til 5 år siden ganske bra nettside men etter det daler det mer og mer har mist den sympatiske gjenklangen som vi hadde tidligere er med men gidder ikke legge igjen noe av verdig her lenger tar heller turen til andre steder for og finne informatift lese stoff.

Tipper dette nettstede går over i historien ettervert som et nikkedukke sted.

Men du verden ting gror og vokser og utvikler seg vell vell vel

skabbette skrevet ja dyseliktikere skriver rart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg giddet å lese gjennom hele denne tråden men jeg har skummet lett gjennom og tror at de fleste fremdeles vil kjøre på med AdBlock og det kommer nok jeg til å gjøre også da jeg ser resultatet av det å faktisk fjerne AdBlock. Og beklager gutter, men den grønne banneren på toppen er også blitt AdBlock mat.

 

Selvfølgelig koster det en del penger å holde en så stor skute som Tek nettverket nå har blitt flytende og det er ikke morsomt å høre at dere driver med tap. Men det som hadde vært interessant å se er en statistikk på hvor mye dere "tjener" (evt. "taper") pr. bruker. Eksisterer en sånn statistikk?

 

Når en slik statistikk kan fremlegges vil man se hvor mye det vil kunne koste hver enkelt bruker å holde dere flytende. Legg så til en løsning med donasjon knyttet opp mot bruker kontoene. Hver enkelt får muligheten til å donnere noen kroner (minste mulige sum = kost fra statistikk?) etter eget ønske mot at reklamen blir fjernet for akkurat den kontoen.

 

Dette er jo en mulighet fremfor det å faktisk lage betal systemer som får folk som er ute etter gratis innhold til å flykte som dertil vil resultere i tap av reklameinntekter. Og det vil generere inntekt fra de som ikke ønsker 90% av skjermbildet sitt fylt med forstyrrende reklamer men som faktisk er villig til å betale noen kroner for at Tek skal bestå! Jeg er en av dem.

 

-S

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Det er vel på tide at annonsørene og reklamebransjen våkner opp.

Problemet bunner egentlig i at bransjen premierer alle klikk likt.

 

Klikktelling leder derfor til ønsket om å tilfredstille massene dersom økonomi er styrende for innholdet. Massene som helhet ønsker kun svada innhold fordi bakgrunnen til hvert enkelt individ er så ulik.

 

Markedsføring mot massene gjøres via generelle teknikker, nettopp fordi bakgrunnen til hvert enkelt individ er ulik og mer spesialisert reklame blir vanskelig. De mest generelle utrykk benyttes, "enkelt" & "billig" er favorittene, samt at større volum/presentasjonsflate øker sjansen for suksess.

 

Så lenge klikk ikke kan vektlegges i forhold til hvem som klikker tror jeg ikke det er mulig å skape innholdsproduksjon med høy kvalitet dersom formålet er å tjene penger. Du vil ikke generere nok klikk ved å generere innhold kun rettet mot en spesifik gruppe. Sikter du bredere med innholdet må kvaliteten være lavere (les: mer generell).

 

Det er ikke så rart at det beste innholdet ofte kommer fra kunnskapsrike amatører med en genuin interresse innen et bestemt felt. Disse har friheten av at de er amatører og trenger dermed ikke tilfredstille massene. Et eksempel er diskusjon.no vs hardware.no, førstnevnte har mange "artikler" som kvalitetsmessig overgår alt på sistnevnte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...