Gå til innhold

Mediesenter og spillemulator i XBOX-kabinett(1. gen) - Kommentartråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jailbreak en 2 gen. Apple tv og plasser den inni xboxen. hehe

 

Da har du XBMC, nintendo emulator, streaming og avspilling (maks 720p)

 

Den holder budsjettet (600kr), men kan ikke bruke DVD rom. Det blir også minimalt av bygging!

 

(så akkurat linken til kommentartråden litt for sent... :ph34r: )

Endret av EnvyAndroid
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selvom du har valgt den i mine øyne estetisk støggeste spillkonsollen etter playstaton 1, velger jeg å følge med. Mest av nysgjerrighet - hvordan du i hÆlvete skal få en fungerende pc på 1155-plattformer til usle 1000 kr :D

 

EDIT: I tillegg til at det minner meg om mitt prosjekt... Lykke til :)

 

Om du forresten noen gang kommer til å bli så pengetrengende at du må ty til svarte inntektsmetoder, kan du vaske huset mitt for 35 kr timen. Og male. Og klippe gress

Endret av Audun0505
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi gjør på mange måter samme ting. Forskjellen er at din blir liten og søt, mens min blir stor og stygg. Jeg har i det minste plass til DVD-rom da :tease:

 

Den store drømmen er egentlig å bygge i et Powermac G4 Cube-kabinett, men jeg kom dessverre aldri over en slik til en levelig pris(les: gratis).

 

Jeg klarer å lure til meg penger på egenhånd, thank you very much. Fysisk arbeid er for polakker og undertegnede når studielånet er tomt. Som er omtrent to dager etter det blir utbetalt. Hvor holder du til? :p

Lenke til kommentar

Jailbreak en 2 gen. Apple tv og plasser den inni xboxen. hehe

 

Da har du XBMC, nintendo emulator, streaming og avspilling (maks 720p)

 

Den holder budsjettet (600kr), men kan ikke bruke DVD rom. Det blir også minimalt av bygging!

 

(så akkurat linken til kommentartråden litt for sent... :ph34r: )

 

Du er tilgitt den ene gangen her, men nestemann blir hengt! Jeg har en Apple TV 1. gen stående i stuen, men den skal få leve videre. Planen er nemlig å bruke ATV og medieserveren om hverandre ;-)

Lenke til kommentar

Det er jeg ikke helt sikker på. Det ser ut til at strømforsyningen er på 100W(rask googling). Den har en ATX-connector, men ikke riktig pinout. Jeg tror det er raskere og enklere for meg å bare benytte en annen strømforsyning.

 

XBOX-en er påskrevet 220-240V 1.2A. Det vil si at den i verste fall kan trekke 288W i følge sertifiseringen. Hvis strømforsyningen leverer 100W og trekker 288W, så det ikke akkurat effektivt.

Lenke til kommentar

Jeg softmoddet en Xbox i fjor høst, og solgte den for 200 kroner og to dataspill :-P Henger litt etter folk flest når det kommet til konsoller!

 

Jeg vurderer forøvrig å modifisere boksen utseendemessig. Problemet da er at byggingen fort tar over dobbelt så mange timer. Jeg får se hvordan følelsen er når maskinvaren er i hus...

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...