Gå til innhold

Thousands sign anti-GFWL Dark Souls PC petition


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+214asdf125

GFWL er noe svineri. Ble ganske fornøyd når jeg hørte at Dark Souls skulle over til PC, men det gikk fort over når jeg hørte om dette. Har holdt meg unna Bulletstorm og Arkham City av samme årsak.

 

Edit: Leste innlegg fra folk som umulig kan være noe annet enn konsollspillere på den siden du linka til. Blir litt for patetisk når man ber folk bare holde kjeft og være glad for at spillet kommer på PC i det hele tatt. Vil man slippe GFWL så får man prøve å være så høylytt som mulig om det og håpe at utviklerne følger med.

Endret av Slettet+214asdf125
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

Kan noen forklare meg hva som er galt med GFWL? Jeg skjønner ikke helt greia...

 

Dårlig rykte i all hovedsak, men det er vel også en del andre problemer.

  • Folk som ikke bor i ett av 30-35 "GFWL-kompatible" land får sannsynligvis ikke kjøpe spillet/være online med mindre de later som de er fra et annet sted.
  • Forvirrende og ustabil håndtering av lagrede filer, mange har klaget på at de har mistet disse eller at filene har blitt korrupte. Mye av dette kan vel og merke være forvirring grunnet GFWL sin lagring av filer basert på profilen du er logget inn på, så alle klager er ikke like godt begrunnede.
  • Folk har rapportert problemer med GFWL og XP av alle ting, og man hører mange rapporter om at oppdateringsprosesser og slikt er et realt mareritt.
  • Å spille et GFWL-spill gjør det tydeligvis ikke mulig å spille på XBoxen i mellomtiden

Det er sikkert en del andre flotte historier, og jeg personlig har ikke opplevd at spillet absolutt ikke fungerer i det hele tatt. Men det er det samme som å si at jeg ikke hadde problemer med Ubisoft sin DRM som krever at man er pålogget og ikke blir frakoblet under noen omstendigheter. Det er lov å føle for sine medspillere, spesielt med tanke på at det ikke er noen fordeler knyttet til å bruke GFWL som jeg kan se.

 

Edit: Noen spurte om det samme på Reddit.

http://www.reddit.com/r/Games/comments/s5miu/as_mainly_an_xbox_360_console_player_can_someone/

Endret av Slettet+214asdf125
Lenke til kommentar

Har selv opplevd å bli logget ut av GFWL og få beskjeden om at jeg må logge inn for å lagre uten at dette har fungert. Mistet da timesvis med fremgang i spillet og gadd aldri ta det opp igjen for å fortsette. Det ødelagte rett og slett spillopplevelsen totalt.

 

I 2012 blir det for dumt å ha såpass dårlige systemer knyttet opp mot viktige funksjoner. Støtter protesten fullt ut jeg.

Lenke til kommentar

Takk for godt svar Oddsor! For min del så funker GFWL helt greit, men hvis det stemmer hva Oddsor sier så skjønner jeg at det ikke bare er 64Zombie som er en forbanna idiot, men også noen av folka bak GFWL. Selv så er jeg ikke så glad i Steam og lurer på hvorfor mange hyller det opp i skyene. Er temmelig lei av å bli bombardert med reklame hver gang jeg skal spille ett spill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

Selv så er jeg ikke så glad i Steam og lurer på hvorfor mange hyller det opp i skyene. Er temmelig lei av å bli bombardert med reklame hver gang jeg skal spille ett spill.

Kan vel slå av det som Belze sier. Jeg liker Steam, men liker ikke Steamworks. Blir litt tåpelig om man kjøper et spill noe annet sted og allikevel må bruke Steam for å kjøre det.

Lenke til kommentar

Totalbiscuit snakker om Dark Souls og GFWL i siste mailbox. Han sier GFWL er implementert fordi det er lettere å konventere fra Xbox360 enn å skrive helt ny nettkode. Det sparer tid og penger. Han mener også at GFWL ikke er et godt nok argument for å boikotte spillet.

 

http://www.youtube.com/watch?v=q6p8qz6wv8M&feature=g-u-u&context=G2dffb9dFUAAAAAAAAAA

Endret av ksjoet
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

Han mener også at GFWL ikke er et godt nok argument for å boikotte spillet.

Han har rett i at folk må bestemme selv hvorvidt de føler det er grunnlag for å styre unna. Skal ikke kritisere folk som velger å "tåle GFWL", jeg styrer unna personlig og lar det bli med det.

Lenke til kommentar

Blir nok ikke kjøp ved lansering her nei, gidder ikke ta meg bryet med å rote med GFWL i tillegg til de uunngåelige bugene alle spill har ved lansering i dag. Om prisen ved lansering er hyggelig nok og tilbakemeldingene antyder at porten er god kan det tenkes jeg er villig til å betale opp til 30€.

 

En ting er sikkert, vi slipper ikke unna GFWL her, men det er likevel en god idé å signere så utgiverne hører dette og forstår pri #1 for neste port er å kvitte seg med GFWL.

Lenke til kommentar

http://www.rockpaper...repare-to-sigh/

OK, nå begynner jeg å bli virkelig skeptisk til kjøp av dette spillet, først GFWL og så en konsollport uten noen tilpasninger til PC?

 

EDIT:

http://www.giantbomb.com/dark-souls/61-32697/dark-souls-locked-at-30fps-720p-resolution-reports-famitsu/35-543568/

720p og 30 fps?

Og de forventer at jeg skal kjøpe dette for hvor mye?

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...