Gå til innhold

Lakusland v3 - 1.14.4 endelig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har man satt opp skilt hos sprea.

Han har forvillet seg inn på mitt område og startet å bygge.

Jeg er snill, så skal vente 48 timer før eg jevner alt med jorden.

 

Var ikke klar over at man kunne reservere så store områder. Jeg har flyttet meg nå.

Jeg flytter meg til andre siden av kartet. Send en due hvis det er for nærme.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Forslag til noe å gjøre...

 

1: Månedlige mål/utfordringer/randomshit.

 

Hver måned kan vi sette utfordringer som går ut på å lage noe. Månedens lengste vei, peneste havn, største tre, mest awesome skip, laget en rail på en viss lengde, rareste ting osv. Generelt ting man kan gjøre der man bor eller sammen med andre om man vil. Poenget er bare at man hver månede har en slags utfordring som man kan delta i om man vil. Den/de som bygger f.eks den fineste havna eller en viss lengde med vei (om det er den månedens utfordring) får en premie og navnet skrevet opp som månedens vinner/vinnere på den (ikke enda) lange lista over tidligere utfordringer. Vinnerne blir stemt frem i slutten av hver måned her i tråden.

 

  • Månedens mål er å ha den peneste havna
  • Vinneren får XXX

 

  • Månedens mål er å lage pixelart
  • Vinneren får XXX

 

2: Større fellesprosjekter

 

Disse kan være prosjekter som er beregnet for å være flere som gjør noe sammen og vil kjøre uavhengig av whatever månedens utfordring er. For eksempel, som vi snakket om ingame i dag, en spillerbygget by som kan, etter konkurransen er ferdig, fungere som f.eks en tradingby. En skyrail som knytter steder på serveren sammen med en jernbane er et annet forslag. Eller hva som helst. Tanken bak er at man har flere små grupper som bygger hver sin del av prosjektet og som indirekte konkurrerer med hverandre samtidig som man samarbeider om prosjektet som en helhet. Vi er jo en gjeng på serveren, hvorfor ikke slå sammen kreftene og lage noe kult? F.eks et spillerby-prosjekt kunne fungert som dette:

 

  • Først blir vi enige om byggestil. Fantasy, sci-fi, moderne osv.
  • Deretter blir prosjektet delt opp i forskjellige oppgaver. Bymur, tempel, husområde, gater osv.
  • Man kan melde seg på en av oppgavene, og da har man ansvar for den delen av prosjektet.
  • Når prosjektet står ferdig kårer man vinnergrupper ut ifra hvem som utførte sin oppgave mest i stil med byggestilen avtalt i punkt 1.

Konkurransedelen av dette er jo "bare" en gulrot for å få igang samarbeid om større prosjekter, men why not?

 

EDIT: Opinions wanted :p

Endret av Lakus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om det skulle trengs eller om noen rett og slett bare vil ha stein og mineraler. Da er det bare å komme på besøk for å grave i vei :w00t:

Må vell passe greit for å få samlet stein til vegg prosjektet?

 

 

Veibeskrivelse:

Bruk portalen til "Bukta" og gå til koordinatene

x: -3185

z: -971

 

Der finner du 5 stk. beacon lys og ved koordinatene over en høy stein pillar. Hopp ned i hullet og vips så er du ved tunnelen.

 

post-83865-0-41094500-1392910384_thumb.png

post-83865-0-85827700-1392910404_thumb.png

 

 

Før og etter:

Slik ser det ut nå (ca. 500 blokker i lengden, og en ca. 40 i bredden)

post-83865-0-15746800-1392910594_thumb.png

 

Og slik skal det helst bli

post-83865-0-74392200-1392910620_thumb.png

(er bare å se rett opp og grave til det ikke går lenger opp samtidig som du løper fremover)

 

 

Kjapt og enkelt og masse skrive feil. Oppdaterer denne posten så det er mer forståelig om det er flere som graver her. Nå går jeg og lager middag :)

Endret av Sennepo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...