Gå til innhold

Lakusland v3 - 1.14.4 endelig


Anbefalte innlegg

Hm, veldig veldig rart, indeed. Restartet serveren nå. Hvis det er galskap fremdeles så må jeg nesten sjekke når jeg kommer hjem. Evt rollback.

 

Skiltfeilmeldingene er sikkert Lockette, men hvorfor alt det andre skjer og hva som utløste det er vanskelig å vite fra den lille mobilskjermen på jobb :p

 

Keep me posted!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vet ikke om dette er relatert til noe jeg opplevde tidligere, nemlig putta på diamantrustning på hesten min, senere tok jeg en /stables store og når jeg etterpå skulle ha tak i hesten med /stables recover så MANGLA rustninga fra hesten. er disse issues relaterte? eller er rustningbuggen bare en bivirkning av mangelfull programmering fra tredjepartens side?

Etter hva jeg har forstått så må du ta av sal/rustning før du lagrer hesten, siden den tilbakekallingskommandoen ikke får med seg utstyret.

Lenke til kommentar

Ok, serveren er litt rar for tiden. Kan virke som om alt som brenner lett, og vann, er borte...

 

Lakus er på saken!

 

(jeg tipper det har med en plugin å gjøre. Jeg tipper den plluginen som sikrer at skoger ikke brenner opp..)

 

EDIT:

Trekker tippingen min tilbake. Hoppere og skilt er også borte.

Mulig en del kister også.

 

Ser rett og slett ut som hele serveren er skikkelig rævpult!

Endret av Itek
Lenke til kommentar

Jepp, en god del blocks vises ikke. De er der, men man blir stuck in limbo når man havner i/på de. Kister kunne man for eksempel slå på, så kom de tilbake. Men manglet da skilt. Jeg fikk også opp en lang liste med skilt som manglet.

Var ellers litt underholdende å gå rundt i jungelen. Så ut som en solid skogbrann hadde herjet :p

 

Edit: 42

Endret av Zetheus
Lenke til kommentar

Og mens dere jobber med den store Iron Bank kommer jeg med et forslag til Netrums store Cobble Bank. Han har sinnsykt mye stein, og den kan brukes til noe veldig stort.

 

F.eks en 1000 blokker lang mur som er 50/60 blokker høy og 20 bred.

 

Capture-2.jpg

 

 

attachicon.gifjavaw 2014-01-27 01-03-23-05.png attachicon.gifjavaw 2014-01-27 01-03-15-80.png attachicon.gifjavaw 2014-01-27 01-03-07-26.png

  • Veldig grovt regnet vil vi trenge rundt 130.000 cobble/stonebrick.
  • ca 45 moduler på ca 21 blokker bredde hver gjør byggingen relativt enkel
  • 6 personer + burde få det unna "ganske fort"
  1. Først lager man to lange cobble vegger + gulvet på toppen - tre pers+ på hver side minimum
  2. Så lager vi søylene på hver siden - tre per+s per søyle opp minimum
  3. Så lager vi kreneleringene på hver side av toppen - igjen, tre pers+ på hver side.

Jeg, Zetheus og 1ShadowCreature er med om flere melder interesse. Trenger minimum 3 til. Når vi er 6 eller flere finner vi en dag alle kommer online og så starter vi.

 

Men dette avhenger av at vi (Netrum) har 150.000 cobble ca :p

I'm in :33 <3

Lenke til kommentar

+1 karma, Shadow.

 

Laster fremdeles opp backupene... Canal Digital sin opphastighet er ikke helt det jeg betaler for. Jeg innser jo nå at jeg kunne flyttet backupene lokalt på serveren, men jeg gjorde det litt bakvendt og nå er det ikke lenge igjen. Hvis vi må gå enda en backup bakover så flytter jeg bare filene på serveren uten å laste ned/opp :)

Lenke til kommentar

oh noes! the blight is spreading! jeg og thorarne79 og zeth var på mellom 0300 og 0400, da måtte jeg gå fordi jeg er pappa til en 4åring som våkna og hadde litt abandonment issues midt på natta i et altfor stille hus. jeg rakk akkuratt å sutre om hesterustninga mi til zeth før jeg hørte noe vræling og skreiv det berømte BeRightBack for så å vente en gode 8 timer før jeg kom meg tilbake.

 

om d33p har hatt missing visuals i ei uke, så er det lite vi kan gjøre nå. noen som er in the flow kan jo bruke googlefuen sin på å tråle frem noe info og sjekke om andre folk i den store vide jungelen har opplevd den samme skiltspisende blighten. frem til det skjer, så kommer jeg til å sitte litt på gjerdet og vente på enten mojang eller disse tredjeparts plugins skaperne skal fikse opp i problemene de uforvarende har produsert.

Lenke til kommentar

Om det allerede har pågått i en uke hos deg så kan det godt hende vi er for sent ute uansett ja.

 

Men kartet er hvertfall rullet tilbake og ustabile plugin er fjernet. Chatten er litt rar, men det er pga inkompatibilitet mellom FTP-programmet jeg brukte på MACen og Linuxserveren. Fikser det når jeg får opp Windows igjen. Dynmap er også tullete, men det er ikke noe nytt.

 

Om dere vil spille så spill, hvis ikke så ikke gjør det. Jeg er nødt til å gjøre IRL-stuff nå, selv om det er dårlig timing. All googling er god googling. Takker for all hjelp.

 

:/

 

EDIT: stavekontroll....

Endret av Lakus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser bra ut nå. Folk har spilt siden i går og såvidt jeg vet har ingen opplevd noe galt. Eneste som gjenstår er for meg å innstallere noen plugins som jeg tok ut under feilsøkingen, men det gjør jeg mens ingen er på :)

 

Det ble en 24 timers rollback da, så være forberedt på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...