Gå til innhold

[Løst] Godkjenning av Gaming-PC ~16 000,-


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Etter å ha spilt League of Legends en god stund har jeg nå funnet ut at jeg vil kjøpe en stasjonær PC som kan takle mer krevende spill. Jeg er ingen ekspert på PC fra før av, men kan det en del i grove trekk og trenger derfor litt hjelp angående de komponentene jeg har funnet fram til.

 

Link til handleliste: https://prisguiden.no/liste/129287

 

Som dere ser inneholder listen også skjerm, musematte osv. fordi jeg bare har en laptop fra før av. Forresten så skal jeg overklokke prosessoren.

 

Vil de delene jeg har satt opp fungere sammen?

Vil oppsettet ha noen "flaskehalser", er det noen komponenter som bør oppgraderes?

Er det noen av komponentene som burde byttes med noe billigere?

 

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser rimelig bra ut, to ting du kan tenke på er å bytte 2600k mot 2500k ettersom det ikke er spesielt mye forskjell i spill. Videre ville jeg investert mer penger i en god skjerm :)

 

Det er sant:) En god skjerm er noe jeg har tenkt på, var bare usikker på hvor stor forskjellen var. Takk for tipset!

Lenke til kommentar

Her. Legg til Mus og Tastatur du liker. :)

 

PS: La til vifter pga. all den varmen 650D produserer.

 

Jeg hadde helt glemt at 650D produserer så mye varme:p Husker å ha lest det ett sted. Listen ser flott ut, men jeg tror jeg vil ha en i7 fordi jeg skal bruke den til bilderedigering også (glemte å nevne det). Takk!

Lenke til kommentar

Husk at i5 også er grei til bilderedigering.. Hvis du driver med video redigering innimellom gå for i5.. driver du med 24/7 bilderedigering gå for 2600k(i7)

 

Har du sett på disse kabinettene? 922, 912 Tempest, BIG TOWER, 410

 

Jeg kommer ikke til å drive med skrekkelig mye redigering så i7 er kanskje ikke så nødvendig... Det NZXT-kabinettet så forresten ganske fancy ut:)

Lenke til kommentar

Ditt første oppsett så veldig likt ut som min nye maskinen.. men jeg la litt ekstra i skjermer.. og gikk for 3x 27" skjermer..

 

Jeg tror ikke du trenger noe overklokking med det første.. men er lurt og vurdere mulighetene den dagen du trenger det..

H100 CPU kjøleren.. sine 2 orginal vifter bråker veldig mye.. første jeg gjorde var og bytte disse med 4stk..

 

 

ellers så er det jo en fordel og legge litt ekstra penger i skjermen. ettersom du da slipper og invistere ekstra i denne senere.. (fordel med 120Hz osv da dette er "nyeste teknologien")

Skjermene varer veldig lenge.. og er ikke noe du trenger og bytte ut så ofte `

men utifra dit budsjett.. så lå du likt som meg... men jeg ente på 23 nesten 24 000 :p men det var forde jeg gikk for 3x27" skjermer.. selvom jeg angrer litt på at jeg ikke gikk for 120Hz.. men ellers sykt glad jeg gikk for mitt oppsett..

 

Lykke til :) håper du blir fornøyd.. som jeg ble :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ditt første oppsett så veldig likt ut som min nye maskinen.. men jeg la litt ekstra i skjermer.. og gikk for 3x 27" skjermer..

 

Jeg tror ikke du trenger noe overklokking med det første.. men er lurt og vurdere mulighetene den dagen du trenger det..

H100 CPU kjøleren.. sine 2 orginal vifter bråker veldig mye.. første jeg gjorde var og bytte disse med 4stk..

 

 

ellers så er det jo en fordel og legge litt ekstra penger i skjermen. ettersom du da slipper og invistere ekstra i denne senere.. (fordel med 120Hz osv da dette er "nyeste teknologien")

Skjermene varer veldig lenge.. og er ikke noe du trenger og bytte ut så ofte `

men utifra dit budsjett.. så lå du likt som meg... men jeg ente på 23 nesten 24 000 :p men det var forde jeg gikk for 3x27" skjermer.. selvom jeg angrer litt på at jeg ikke gikk for 120Hz.. men ellers sykt glad jeg gikk for mitt oppsett..

 

Lykke til :) håper du blir fornøyd.. som jeg ble :)

 

Det er godt å høre:) 3 skjermer ja...det hadde vært noe det:D Er forresten klar over at det fort kan bli dyrt. Kanskje jeg skal gå for én 120 Hz skjerm! Takk for tipset om viftene:)

Lenke til kommentar

3 skjermer er stilig.. men det er ikke mange spill som støtter det..

COD-MW (siste) og Skyrim støtter ikke 3 skjermer og menyen blir helt F*** men battlefield 3 og Natural selection 2 fungerer utmerket med 3 skjermer.

Men gammle spill som Mafia 2 fungerer overaskende bra med 3 skjermer (av og til..hopper folk litt på de 2 ekstra sjermene.) men ikke store problemer... det er faktisk de nyeste spillene som er størst prob med 3 skjerm løsningen.. på eifinity

 

H100 støtter styring av opptill 4 vifter (120x120).. (jeg har 2 som dytter og 2 som drar luften igjennom kjøleribbene)

120Hz gir deg en del fordeler.. blant annet støtte for 3d (selvom jeg ikke liker 3d) samt at du får bedre opplevelse ved mye bruk.. da du ikke får flimmer i bilde ^^ (jeg tror jeg vil anbefale dette fremfor 3 skjermer, da det er lettere og utvide til 3 skjermer senere.. en 120hz.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

3 skjermer er stilig.. men det er ikke mange spill som støtter det..

COD-MW (siste) og Skyrim støtter ikke 3 skjermer og menyen blir helt F*** men battlefield 3 og Natural selection 2 fungerer utmerket med 3 skjermer.

Men gammle spill som Mafia 2 fungerer overaskende bra med 3 skjermer (av og til..hopper folk litt på de 2 ekstra sjermene.) men ikke store problemer... det er faktisk de nyeste spillene som er størst prob med 3 skjerm løsningen.. på eifinity

 

H100 støtter styring av opptill 4 vifter (120x120).. (jeg har 2 som dytter og 2 som drar luften igjennom kjøleribbene)

120Hz gir deg en del fordeler.. blant annet støtte for 3d (selvom jeg ikke liker 3d) samt at du får bedre opplevelse ved mye bruk.. da du ikke får flimmer i bilde ^^ (jeg tror jeg vil anbefale dette fremfor 3 skjermer, da det er lettere og utvide til 3 skjermer senere.. en 120hz.)

 

3 skjermer får nok bli etterhvert ja:p Selv er jeg heller ingen "superfan" av 3D, men jeg vil ha en skjerm med god bildekvalitet. Vet du forresten om det er plass til 2 lag med vifter og en radiator i det kabinettet jeg har tenkt meg?

Lenke til kommentar

Ser rimelig bra ut, to ting du kan tenke på er å bytte 2600k mot 2500k ettersom det ikke er spesielt mye forskjell i spill. Videre ville jeg investert mer penger i en god skjerm :)

 

Det er sant:) En god skjerm er noe jeg har tenkt på, var bare usikker på hvor stor forskjellen var. Takk for tipset!

en forskjell er at dyrere skjermer har 120Hz som betyr at den kan vise 120 fps mot 60 som er vanlig.

du vil også få støtte for nvidia 3d vision på de fleste 120Hz skjermene, hvis blir interesant senere :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

H100 støtter styring av opptill 4 vifter (120x120).. (jeg har 2 som dytter og 2 som drar luften igjennom kjøleribbene)

 

 

3 skjermer får nok bli etterhvert ja:p Selv er jeg heller ingen "superfan" av 3D, men jeg vil ha en skjerm med god bildekvalitet. Vet du forresten om det er plass til 2 lag med vifter og en radiator i det kabinettet jeg har tenkt meg?

Jeg er veldig usikker.. jeg ente opp med dette_kabinettet og der måtte jeg offre ene plassen til 140 viften i toppen for og få plass..samtidig som jeg måtte offre 1 plassen i kabinettet til PCI-E4x porten.. noe som iriterte meg litt.. da jeg ville hatt mitt nettverks kort der. men som du ser så passer det fint inn.. selvom den bygger veldig mye.. (litt mer en 2x120 i lengden.. bredden er normal.. men slangene kommer ut på undersiden av 120 plassen.. noe som gjør at den ble for lang for min del..

 

men jeg har ikke sett så mye på det kabinettet.. men jeg regner med du finner sikkert noen bilder som viser hvordan det ser ut med H100 viften. ettersom den er en temmelig populer cpukjøler.

 

se_vedlagt_bilde 1151632.jpeg

 

Edid: fikset bilde link:

(litt rotete i og rundt kabinettet... pga nettopp flyttet den inn på det rommet den står nå.. og ikke vært hjemme på en stund - mye jobb)

Endret av Omland07
  • Liker 1
Lenke til kommentar

for min del har jeg bare wifi her... men uansett er det veldig fint med mulighetene for wifi.. hvis du skal bruke maskinen noen andre steder en du normalt er..

 

og det D-link kortet som han har lagt ved.. på toppen er faktisk sykt bra.. (har samme bare med PCI-E4x - )

og selv med stasjonære maskiner er det fordel med muligheter for wifi. ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...