Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Etter min mening holder spill til Xbox 360 fremdeles god standard rent grafikkmessig. Klart oppdaterte datamaskiner med kraftig maskinvare kan kjøre spill med langt bedre grafikk enn det en Xbox 360 i dag klarer å tilby, men forskjellene er fremdeles ikke store nok til at Microsoft bør haste med å lansere en ny konsoll.

 

Forskjellene har vært enorme siden 2009..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter min mening holder spill til Xbox 360 fremdeles god standard rent grafikkmessig. Klart oppdaterte datamaskiner med kraftig maskinvare kan kjøre spill med langt bedre grafikk enn det en Xbox 360 i dag klarer å tilby, men forskjellene er fremdeles ikke store nok til at Microsoft bør haste med å lansere en ny konsoll.

Forskjeller ikke store sier du :eek:

BF3, Skyrim, Kingdoms Of Amalur, Dirt 2, Dirt 3, The Witcher 2, Alan Wake samt Crysis 1 og 2 på pc gjør at konsollutgaven ser rimelig dårlig ut (ja grøt med under 720p, under 30 fps og 2 til zero AA).

 

Det du glemmer også er at disse spillene jeg nevnet kjøres i 60 FPS hos meg eller mer på max. Forskjellene er så store at jeg holder meg unna konsollene i lang tid fremover med multiplatts. Jeg synes X360 ikke holder god standard rent grafikkmessig. En PC til 3999-4999kr er nok til å kjøre 720p eller kansje mer og garantert over 30 FPS

 

Ny Xbox i 2013 vær så snill Microsoft!!

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Etter min mening holder spill til Xbox 360 fremdeles god standard rent grafikkmessig. Klart oppdaterte datamaskiner med kraftig maskinvare kan kjøre spill med langt bedre grafikk enn det en Xbox 360 i dag klarer å tilby, men forskjellene er fremdeles ikke store nok til at Microsoft bør haste med å lansere en ny konsoll.

Forskjeller ikke store sier du :eek:

BF3, Skyrim, Kingdoms Of Amalur, Dirt 2, Dirt 3, The Witcher 2, Alan Wake samt Crysis 1 og 2 på pc gjør at konsollutgaven ser rimelig dårlig ut (ja grøt med under 720p, under 30 fps og 2 til zero AA).

 

Det du glemmer også er at disse spillene jeg nevnet kjøres i 60 FPS hos meg eller mer på max. Forskjellene er så store at jeg holder meg unna konsollene i lang tid fremover med multiplatts. Jeg synes X360 ikke holder god standard rent grafikkmessig. En PC til 3999-4999kr er nok til å kjøre 720p eller kansje mer og garantert over 30 FPS

 

Ny Xbox i 2013 vær så snill Microsoft!!

 

Enig! Jeg går kosekvent IKKE tilbake til å spille på xboxen min nå som jeg har ordna meg mottaker for xboxkontrollen min på pcen. Er mange av de samme spilla + at det ser mye bedre ut på pc. I tillegg så slipper jeg maset på å bruke dvder.

 

Så det er på høy tid at Microsoft kroker oss opp med en ny konsoll!

Endret av Blåmann
Lenke til kommentar

Forskjellene er kanskje store, men ikke så store at vi per dags dato trenger en ny konsoll. Da bør de heller vente litt før du utgir den. Husk at det tar ekstremt lang tid mellom hver konsoll. Da vil jeg at den nyeste konsollen skal kunne levere en særdeles høy forskjell over den gamle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det passer ikke å lansere Xbox 3 i år, men jeg er fullstendig enig med de som sier at den burde komme i 2013. Dog ikke av de samme grunnene.

 

Selv om dagens PC-er er latterlig kraftige i forhold til de nyeste konsollene, så tror jeg ikke at MS og Sony trenger å frykte PC-platformen med det første. Det er fortsatt en viss prisforskjell mellom platformene, og konsollene er fortsatt mer brukervennlige.

 

Jeg tror heller at mobiler og nettbrett utgjør en større trussel mot de tradisjonelle konsollene. Den nyeste ipaden er temmelig kraftig, og det er en stor sjanse for at den neste versjonen vil klare å matche eller overgå 360 og PS3. Nå finnes det ikke tonnevis av høybudsjettsspill til iOS, men det kommer stadig flere.

 

Spillmessig har maskinvaren til android og ios mye å gå på, men med et tradisjonelt kontrolloppsett og en enkel måte å koble maskinene til fjernsyn kan platformene klare å spise til seg betydelige markedsandeler.

Endret av Leflus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Det passer ikke å lansere Xbox 3 i år, men jeg er fullstendig enig med de som sier at den burde komme i 2013. Dog ikke av de samme grunnene. Selv om dagens PC-er er latterlig kraftige i forhold til de nyeste konsollene, så tror jeg ikke at MS og Sony trenger å frykte PC-platformen med det første. Det er fortsatt en viss prisforskjell mellom platformene, og konsollene er fortsatt mer brukervennlige. Jeg tror heller at mobiler og nettbrett utgjør en større trussel mot de tradisjonelle konsollene. Den nyeste ipaden er temmelig kraftig, og det er en stor sjanse for at den neste versjonen vil klare å matche eller overgå 360 og PS3. Nå finnes det ikke tonnevis av høybudsjettsspill til iOS, men det kommer stadig flere. Spillmessig har maskinvaren til android og ios mye å gå på, men med et tradisjonelt kontrolloppsett og en enkel måte å koble maskinene til fjernsyn kan platformene klare å spise til seg betydelige markedsandeler.

 

Det er viktig å huske at konsoll spill koster mye mer enn PC-spill (spesielt digitale kopier). Med andre ord så kan du spare penger over tid dersom du kjøper mange spill for PC - hvorav det også eksisterer mange gratis online spill for PC. Dette er viktig å huske med tanke på at både Sony og MS mest sannsynlig kommer til å fjerne muligheten for å spille brukte spill med PS4 og Xbox 720.

Lenke til kommentar

Det er viktig å huske at konsoll spill koster mye mer enn PC-spill (spesielt digitale kopier). Med andre ord så kan du spare penger over tid dersom du kjøper mange spill for PC - hvorav det også eksisterer mange gratis online spill for PC.

Folk flest ser på inngangsbilletten og handler deretter.

 

Dette er viktig å huske med tanke på at både Sony og MS mest sannsynlig kommer til å fjerne muligheten for å spille brukte spill med PS4 og Xbox 720.

"Mest sannsynlig" er litt å ta i. Det er foreløpig bare et rykte.
Lenke til kommentar

Det er viktig å huske at konsoll spill koster mye mer enn PC-spill (spesielt digitale kopier). Med andre ord så kan du spare penger over tid dersom du kjøper mange spill for PC - hvorav det også eksisterer mange gratis online spill for PC.

Folk flest ser på inngangsbilletten og handler deretter.

 

Dette er viktig å huske med tanke på at både Sony og MS mest sannsynlig kommer til å fjerne muligheten for å spille brukte spill med PS4 og Xbox 720.

"Mest sannsynlig" er litt å ta i. Det er foreløpig bare et rykte.

 

Er du sikkert på at det er 'litt å ta i' når bruktmarkedet av spill skader konsollbransjen kraftig?

Lenke til kommentar

Jeg klarer ikke å forstå hvordan brukte spill skader konsollbransjen mer enn videresalg av brukt vinyl eller cd skadet musikkbransjen? Det ser jo ut som at det har gått ganske greit hittil?

 

Konsollbransjen har opplevd en dramatisk reduksjon av antallet solgte spill på bakgrunn av dette. Det blir feil å sammenligne spillbransjen med musikkbransjen. Den hovedsakelige kilden til gode penger for musikkbransjen er ikke CDer men konserter. Det har gått ganske dårlig for musikkbransjen dersom du sammenligner den nåværende situasjonen med for eksempel 80-tallet. Konserter er der pengene ligger..

Lenke til kommentar

Jeg aner ikke hvilken agenda du har Symetrical, men du bør finne frem tall før du påstår slikt som at "konsollbransjen har opplevd en dramatisk reduksjon av antallet solgte spill på bakgrunn av [bruktsalg]". For meg virker det som om du forsøker å sette konsollene opp mot PC som vel er din foretrukne plattform - helt greit selvsagt, men da bør du vel også sette bruktsalget opp mot piratkopiering - som jo i realiteten har nesten drept PC-plattformen for middels til høybudsjettsspill som ikke er konsollporter.

 

Uansett hvordan det blir med specsene til Xbox 3 så vil vi kunder gå dit hvor det eksisterer interessante spill, og det vil det også gjøre på Xbox 3. Da spiller det mindre rolle at PC-er alltid vil kunne gi oss flere nesehår og mer realistisk blodfysikk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg aner ikke hvilken agenda du har Symetrical, men du bør finne frem tall før du påstår slikt som at "konsollbransjen har opplevd en dramatisk reduksjon av antallet solgte spill på bakgrunn av [bruktsalg]". For meg virker det som om du forsøker å sette konsollene opp mot PC som vel er din foretrukne plattform - helt greit selvsagt, men da bør du vel også sette bruktsalget opp mot piratkopiering - som jo i realiteten har nesten drept PC-plattformen for middels til høybudsjettsspill som ikke er konsollporter.

 

Uansett hvordan det blir med specsene til Xbox 3 så vil vi kunder gå dit hvor det eksisterer interessante spill, og det vil det også gjøre på Xbox 3. Da spiller det mindre rolle at PC-er alltid vil kunne gi oss flere nesehår og mer realistisk blodfysikk.

 

Jeg setter den ikke opp mot noe som helst. Piratkopiering er ikke et valid argument mot PCer på bakgrunn av at man kan gjøre det samme med konsoller - enkelt. Trenger jeg virkelig å linke til kilder med tanke på at blant annet IGN har skrevet tonnevis av artikler om dette?

Lenke til kommentar

Er du sikkert på at det er 'litt å ta i' når bruktmarkedet av spill skader konsollbransjen kraftig?

Jepp. Jeg sier ikke at det ikke kan skje, men det er minst like sannsynlig at de ikke kommer til å gjøre det.

 

Bruktspillsperrer kan faktisk ha en negativ innvirkning på populariteten til MS og Sonys konsoller. Spesielt dersom Wii U blir den eneste konsollen som ikke har en slik sperre.

Lenke til kommentar

 

Jeg setter den ikke opp mot noe som helst. Piratkopiering er ikke et valid argument mot PCer på bakgrunn av at man kan gjøre det samme med konsoller - enkelt. Trenger jeg virkelig å linke til kilder med tanke på at blant annet IGN har skrevet tonnevis av artikler om dette?

 

Det er to ting her. For det første så skriver du at at konsollbransjen har - og jeg siterer - "opplevd en dramatisk reduksjon av antall solgte spill" på bakgrunn av bruktsalg, noe som åpenbart er feil, da bruktsalg for det første alltid har eksistert, og fordi salget av spill til konsoll jevnt over har økt voldsomt over lengre tid og mest sannsynlig kommer til å fortsette med det. For det andre så er det riktig at det er mulig å piratkopiere på konsoll, men i realiteten er det mye vanskeligere for en "casual" spiller (som tross alt de fleste er) å gjennomføre det på konsoll, noe som gjør at det i praksis blir en stor forskjell. Her er det dog forskjell mellom konsollene også, og eksempelvis Wii og DS har nok solgt relativt mye mindre software fordi de var latterlig enkle å få tak i kopierte spill til, men om en sammenligner PC med PS3 eller 360 så er det ingen konkurranse en gang - det er latterlig mye mer piratkopiering på PC.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg setter den ikke opp mot noe som helst. Piratkopiering er ikke et valid argument mot PCer på bakgrunn av at man kan gjøre det samme med konsoller - enkelt. Trenger jeg virkelig å linke til kilder med tanke på at blant annet IGN har skrevet tonnevis av artikler om dette?

 

Det er to ting her. For det første så skriver du at at konsollbransjen har - og jeg siterer - "opplevd en dramatisk reduksjon av antall solgte spill" på bakgrunn av bruktsalg, noe som åpenbart er feil, da bruktsalg for det første alltid har eksistert, og fordi salget av spill til konsoll jevnt over har økt voldsomt over lengre tid og mest sannsynlig kommer til å fortsette med det. For det andre så er det riktig at det er mulig å piratkopiere på konsoll, men i realiteten er det mye vanskeligere for en "casual" spiller (som tross alt de fleste er) å gjennomføre det på konsoll, noe som gjør at det i praksis blir en stor forskjell. Her er det dog forskjell mellom konsollene også, og eksempelvis Wii og DS har nok solgt relativt mye mindre software fordi de var latterlig enkle å få tak i kopierte spill til, men om en sammenligner PC med PS3 eller 360 så er det ingen konkurranse en gang - det er latterlig mye mer piratkopiering på PC.

 

Med andre ord så konstaterer du at brukspillmarkedet har absolutt ingen effekt på salget av spill? Selve årsaken til at det er så mye rykter om at de neste konsollene ikke vil ha brukspillstøtte er hovedsakelig på bakgrunn av at brukspillmarkedet påvirker konsollbransjen.

Lenke til kommentar

 

Med andre ord så konstaterer du at brukspillmarkedet har absolutt ingen effekt på salget av spill? Selve årsaken til at det er så mye rykter om at de neste konsollene ikke vil ha brukspillstøtte er hovedsakelig på bakgrunn av at brukspillmarkedet påvirker konsollbransjen.

 

Selvsagt konstaterer jeg ikke det. Derimot påpeker jeg at din påstand var verdiløs. Du hevder ting som ikke er tilfellet. Det er langt fra å påpeke det til å si at bruktspill "har absolutt ingen effekt" - selvsagt har det en effekt - men det eksisterer ingen tall som kan hjelpe deg til å få din opprinnelige påstand - at salget er "drastiksk redusert" på bakgrunn av bruktsalg til å bli sann. Forsøk deg igjen, gjerne med mer balanserte ord, så kan vi forsøke å dskutere det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Med andre ord så konstaterer du at brukspillmarkedet har absolutt ingen effekt på salget av spill? Selve årsaken til at det er så mye rykter om at de neste konsollene ikke vil ha brukspillstøtte er hovedsakelig på bakgrunn av at brukspillmarkedet påvirker konsollbransjen.

 

Selvsagt konstaterer jeg ikke det. Derimot påpeker jeg at din påstand var verdiløs. Du hevder ting som ikke er tilfellet. Det er langt fra å påpeke det til å si at bruktspill "har absolutt ingen effekt" - selvsagt har det en effekt - men det eksisterer ingen tall som kan hjelpe deg til å få din opprinnelige påstand - at salget er "drastiksk redusert" på bakgrunn av bruktsalg til å bli sann. Forsøk deg igjen, gjerne med mer balanserte ord, så kan vi forsøke å dskutere det.

 

http://kotaku.com/34...urting-industry

 

^ Denne linken henviser til et utsagn av Colin Campbell (Next-Gen editor in chief) hvorav han konstaterer at: "(...) it costs the industry $1 billion annually."

 

http://www.industryg...to-used-market/

 

^ Heavy Rain ble påvirket av brukspillmarkedet (Lost 1 million units to the used market).

 

http://news.cnet.com...0022957-17.html

 

^ Denne linken henviser til en artikkel hvorav Codemasters konstaterer at salget av bruke spill mellom individer er ødeleggende for spillindustrien. Deres påstand er selvfølgelig ikke representativ for alle spillutviklere som en helhet men gir en pekepinne mot hva jeg forsøker å forklare.

 

http://www.tweaktown.com/news/19734/fable_3_dev_used_game_sales_hurt_industry_more_than_piracy_say_what/index.html

 

^ I denne artikkelen så forklarer en Fable 3 utvikler at brukte spill skader industrien mer enn piratkopiering.

 

http://www.gameinfor...spx?PageIndex=4

 

^ Denis Dyack ...

 

(...)

 

Jeg kan fortsette hele dagen.

 

Forsøk deg igjen, gjerne med mer balanserte ord, så kan vi forsøke å dskutere det.

 

Dersom du har vanskeligheter med å forstå mitt simplifiserte vokabular som er et resultat av at jeg ikke har noen grunn til å skrive på et høyere nivå i dette forumet - skriv det. Ditt forsøk på å kritisere meg var en fiasko. Hold deg saklig.

Endret av Symmetrical
Lenke til kommentar

Dersom du har vanskeligheter med å forstå mitt simplifiserte vokabular som er et resultat av at jeg ikke har noen grunn til å skrive på et høyere nivå i dette forumet - skriv det. Ditt forsøk på å kritisere meg var en fiasko. Hold deg saklig.

 

Ingen av linkene du bruker her backer opp din opprinelige påstand. Derimot så viser de at bruktsalg anses som et problem av mange, noe som selvsagt er helt åpenbart. Det er imidlertid langt fra det til å si at :

 

Konsollbransjen har opplevd en dramatisk reduksjon av antallet solgte spill på bakgrunn av dette [bruktsalg].

 

Les den setningen en gang til - den betyr noe annet enn det du tror du har gitt dekning for her. Min kritikk står fast.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dersom du har vanskeligheter med å forstå mitt simplifiserte vokabular som er et resultat av at jeg ikke har noen grunn til å skrive på et høyere nivå i dette forumet - skriv det. Ditt forsøk på å kritisere meg var en fiasko. Hold deg saklig.

 

Ingen av linkene du bruker her backer opp din opprinelige påstand. Derimot så viser de at bruktsalg anses som et problem av mange, noe som selvsagt er helt åpenbart. Det er imidlertid langt fra det til å si at :

 

Konsollbransjen har opplevd en dramatisk reduksjon av antallet solgte spill på bakgrunn av dette [bruktsalg].

 

Les den setningen en gang til - den betyr noe annet enn det du tror du har gitt dekning for her. Min kritikk står fast.

 

Med konsollbransjen så henviser jeg hovedsakelig til produsenter som lanserer spill for konsoller som derav er en del av denne bransjen. Det er hovedsakelig dette som er poenget mitt. Heavy Rain (se link i forrige post) er blant de som har blitt rammet og mange andre spillutviklere uttrykker seg på samme måte. Trenger jeg virkelig avansert data når noen de mest respekterte individene innenfor spillbransjen konstaterer at bruktspill er negativt for industrien og reduserer salget?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...