Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Kommer fra BF-tråden: 

Om kontrolleren på Xbox One S All Digital.

Herregud da, AA-batterier :p praktisk kanskje, kanskje ikke..

Hva er mikro-USB porten til på kontrolleren? Det finnes vel ingen integrert lader i selve kontrolleren via USB som kan lade AA-batterier vel om man bytter fra Alkaliske til oppladbare (f.eks. NiMH)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen som kan småguide litt til en Xbox-newb?

Hva er konseptet med Xbox-PC forbindelsen? Hva kan man gjøre og ikke få til. Kan jeg streame et spill i fra mitt Steam-bibliotek om det er innstallert på PC og spille det på Xbox-en?

Endret av G
Lenke til kommentar
G skrev (22 timer siden):

Kommer fra BF-tråden: 

Om kontrolleren på Xbox One S All Digital.

Herregud da, AA-batterier :p praktisk kanskje, kanskje ikke..

Hva er mikro-USB porten til på kontrolleren? Det finnes vel ingen integrert lader i selve kontrolleren via USB som kan lade AA-batterier vel om man bytter fra Alkaliske til oppladbare (f.eks. NiMH)?

Den USB porten er nok til hodetelefon/mikrofon 

Endret av omp9
Lenke til kommentar

Fikk besøkt en kompis, som sa det samme om alternativ batteripakke.

Hva med Xbox - PC, spørsmålet jeg hadde. Noen svar til det?

Og jeg lurer også på dette med f.eks. Sea of Thieves som de ga vekk kode til. Kan en spille uten Gold, noen deler av spillet (story mode som på PS4 og RDR2-spillet som eksempel)? Vet det fulgte med 1 mnd. Gold kode, men den løper jo ut. Vet det går å få kjøpt kr 10 for 3 mnd., men det løper jo også ut til slutt. Før eller siden så blir det vel kostende over kr 1200 for å game Xbox hele året?

Endret av G
Lenke til kommentar
On 11/30/2019 at 8:04 PM, G said:

Kommer fra BF-tråden: 

Om kontrolleren på Xbox One S All Digital.

Herregud da, AA-batterier :p praktisk kanskje, kanskje ikke..

Hva er mikro-USB porten til på kontrolleren? Det finnes vel ingen integrert lader i selve kontrolleren via USB som kan lade AA-batterier vel om man bytter fra Alkaliske til oppladbare (f.eks. NiMH)?

Micro-USB porten på kontrolleren can brukes til å koble kontrolleren til en Windows 10 PC, eller en Xbox One, slik at du får en kablet kontroller som kan brukes uten batteri. (mulig Android/iOS også fungerer) Noen mener kablet kontroller har mindre lagg i forhold til trådløs kontroller.
Kjøper du Play and Charge batteriet fra Xbox, lades dette batteriet via Micro-USB porten. 3. part batterier vil ikke lade ved å bruke denne USB porten. (så vidt jeg vet)

Lenke til kommentar
On 11/30/2019 at 8:14 PM, G said:

Er det noen som kan småguide litt til en Xbox-newb?

Hva er konseptet med Xbox-PC forbindelsen? Hva kan man gjøre og ikke få til. Kan jeg streame et spill i fra mitt Steam-bibliotek om det er innstallert på PC og spille det på Xbox-en?

Du kan pr i dag koble deg til Xboxen via en Windows 10 PC og strømme spillene til den på et lokalt nettverk. Xcloud er ikke kommet til Norge pr d.d.
Det fungerer så vidt jeg vet ikke andre veien, på noen god måte.

Tror Xbox støtter MiraCast, så du kan i teorien strømme innholdet fra en annen enhet til en Xbox, men hvordan dette fungerer i praksis med lagg og lignenede vet jeg ikke.

 

Lenke til kommentar
15 hours ago, G said:

Fikk besøkt en kompis, som sa det samme om alternativ batteripakke.

Hva med Xbox - PC, spørsmålet jeg hadde. Noen svar til det?

Og jeg lurer også på dette med f.eks. Sea of Thieves som de ga vekk kode til. Kan en spille uten Gold, noen deler av spillet (story mode som på PS4 og RDR2-spillet som eksempel)? Vet det fulgte med 1 mnd. Gold kode, men den løper jo ut. Vet det går å få kjøpt kr 10 for 3 mnd., men det løper jo også ut til slutt. Før eller siden så blir det vel kostende over kr 1200 for å game Xbox hele året?

Skal du spille online på Xbox, trenger du Xbox Live Gold (Alt GamePass Ultimate, som inneholder Live Gold.)
Skal su spille enspiller spill, så trenger man ikk Live Gold.

Sea of Thieves er Online only spill, der man spiller med andre hele tiden, så på dette spillet trenger man Live Gold for å spille på Xbox.
Men Sea of Thieves er et Xbox Pay Anywhere spill, så hvis du har kjøpt det digitalt, så kan du spille det på PC og Xbox. På PC kan du spille det uten Live Gold. 

Veiledende pris på Live Gold er i dag 599Kr for 1 år.

Lenke til kommentar

Takk alle for litt bidrag. Og TheMoose76 bidro også mye. Må ha havnet inn i tråden på et lite aktivt tidspunkt, men dette bedret seg jo drastisk gitt det noen timer, når en nå ser mengden svar.

Man får kampanjepris på Xbox GamePass Ultimate for kr 10 for 3 mnd. i øyeblikket. Er dette en type bestilling man må passe på å avbestille for å ikke bli trukket full pris for neste periode? Eller ha et kredittkort som utløper, eller noe engangs, eller kuponger en kan kjøpe på matbutikk? (sånn i lengden, for evt. videre tilknytning)

Ser at ladbare batterier sikkert er å få av ymse kvaliteter på Ebay, med søket xbox one rechargeable battery pack

Men fikk inntrykk av at det er NiMH type batteri. PS4-kontrolleren må vel nesten være utstyrt med lithium vel, siden den er så lett og tynn i forhold til Xbox kontrolleren? Går det an å få lithium til Xbox-kontrolleren, eller er laderen kun bygget for å lade NiMH?

Takk også for å hjelpe med hva orginale batteriet heter Play & Charge ?

Endret av G
Lenke til kommentar
49 minutes ago, TheMoose76 said:

Skal du spille online på Xbox, trenger du Xbox Live Gold (Alt GamePass Ultimate, som inneholder Live Gold.)
Skal su spille enspiller spill, så trenger man ikk Live Gold.

Sea of Thieves er Online only spill, der man spiller med andre hele tiden, så på dette spillet trenger man Live Gold for å spille på Xbox.
Men Sea of Thieves er et Xbox Pay Anywhere spill, så hvis du har kjøpt det digitalt, så kan du spille det på PC og Xbox. På PC kan du spille det uten Live Gold. 

Veiledende pris på Live Gold er i dag 599Kr for 1 år.

To further end some of the confusion:

Siden jeg har All-Digital boksen uten optisk drev. Den til BF-tilbud kr 999. Når man så kjøper spill til den så er det kun digitale spill. Blir noen av disse spillkjøpene eller alle spill som ikke er designet kun for online-spilling også mulig å spille lokalt på min Xbox One S A.D.-konsoll uten noen form for løpende abonnementer?

Edit:

Kan en venn som kun har Xbox 360 bruke sin kontroller på min Xbox? Da jeg kun har en kontroller for øyeblikket..

Edit2:

Uuuh, så litt komplisert ut. Forstår ikke hva den første USB-adapteren gjør siden jeg aldri har tatt i en 360, og om en må kjøpe tredjeparts adapter for trådløst, så kan en vel like godt snart kjøpe seg en Xbox One -kontroller

Edit3:

Åpnet tydeligvis feil tutorial. Forklarer litt bedre mulighetene denne

 

Quick-tutorial utgaven av den ovenfor:

Edit 4:

Ser ut til at man av og til må innom Win10 Device Manager (Enhetsbehandler)

 

Endret av G
Lenke til kommentar
G skrev (41 minutter siden):

Var rimelig da til å få disse sannsynligvis NiMH innkapslet slik, må si det ja.. Men 800 mAh som litt begrensende bare, likevel bedre enn å ikke ha en ordentlig ladeløsning.

Mtp prisen så skal man vel ikke forvente det store. Har disse og et par av de originale xbox sine batterier. Uten tvil at Xbox originale er mye bedre. Jeg er egentlig en større tilhenger av utskiftbare batterier enn at de er innebygget og må ha verktøy for å bytte, men syns og det kunne fulgt med konsollen (dog jeg ser at de sparer noen kroner på utsalgspris ved å gjøre dette, sånn mtp. at Xbox One generelt er billigere enn PS4).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...