Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter å ha lest denne artikkelen synes jeg konseptet med cloud computing kan bli veldig interessant. Det gir også mye mer mening med det diffuse kravet om internett-tilkobling.

 

Vi ser jo at Sony sysler med noe liknende, men på en annet måte. De vil støtte eldre spill ved å streame dem direkte til konsollen, men dette vil jo kreve en veldig god og stabil tilkobling for å unngå lag. Måten Microsoft vil bruke cloud computing på stiller ikke de samme kravene. I tillegg vil det gjøre konsollen langt mer fremtidsrettet etter hvert som at utviklerne lærer å utnytte mulighetene.

 

Håper på, og regner med, at de vil demonstrere dette på E3!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Etter å ha lest denne artikkelen synes jeg konseptet med cloud computing kan bli veldig interessant. Det gir også mye mer mening med det diffuse kravet om internett-tilkobling.

 

Vi ser jo at Sony sysler med noe liknende, men på en annet måte. De vil støtte eldre spill ved å streame dem direkte til konsollen, men dette vil jo kreve en veldig god og stabil tilkobling for å unngå lag. Måten Microsoft vil bruke cloud computing på stiller ikke de samme kravene. I tillegg vil det gjøre konsollen langt mer fremtidsrettet etter hvert som at utviklerne lærer å utnytte mulighetene.

 

Håper på, og regner med, at de vil demonstrere dette på E3!

 

Håper mere det blir brukt på større online mmo spill og fps spill i et større univers

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Håper mere det blir brukt på større online mmo spill og fps spill i et større univers

 

Er også lett å se for seg kraftig forbedret AI i mange spill. Tenk for eksempel på NPCs i spill som Skyrim. Daglige rutiner, reaksjoner på forandringer i verdenen osv. (bortsett fra ting som krever veldig kort reaksjonstid).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er også lett å se for seg kraftig forbedret AI i mange spill. Tenk for eksempel på NPCs i spill som Skyrim. Daglige rutiner, reaksjoner på forandringer i verdenen osv. (bortsett fra ting som krever veldig kort reaksjonstid).

 

Åå nå ble jeg glad! Har tenkt lenge på hvordan de kan forbedre NPC til neste Elder Scrolls.. Blir liksom så statisk når de bare går frem og tilbake i samme rute hver dag, og at det skjer null endring i omgivelsene. Har lurt på om dette kanskje blir for komplisert for en konsoll. Håper håper håper det skjer!

Lenke til kommentar

Etter å ha lest denne artikkelen synes jeg konseptet med cloud computing kan bli veldig interessant. Det gir også mye mer mening med det diffuse kravet om internett-tilkobling.

 

Vi ser jo at Sony sysler med noe liknende, men på en annet måte. De vil støtte eldre spill ved å streame dem direkte til konsollen, men dette vil jo kreve en veldig god og stabil tilkobling for å unngå lag. Måten Microsoft vil bruke cloud computing på stiller ikke de samme kravene. I tillegg vil det gjøre konsollen langt mer fremtidsrettet etter hvert som at utviklerne lærer å utnytte mulighetene.

 

Håper på, og regner med, at de vil demonstrere dette på E3!

 

Så lenge man betaler kun for spillet og det ikke medfører noe ekstra kostnader for å spille det er det greit.

 

Mulig jeg er gammeldags, men jeg liker ikke Spotify og slike tjenester - hvor du kun har tilgang til musikken så lenge du betaler. Jeg kjøper kun mp3 filer på nett (eller høy-res) og cd plater - for rundt det samme som Spotify ville kostet - det blir noen cder hver måned. Men de er mine!

Lenke til kommentar

Er også lett å se for seg kraftig forbedret AI i mange spill. Tenk for eksempel på NPCs i spill som Skyrim. Daglige rutiner, reaksjoner på forandringer i verdenen osv. (bortsett fra ting som krever veldig kort reaksjonstid).

 

Om man er online hva med offline brukere? Tror dette vil dø ut og at utviklere ikke er intresert å bruke tid og krefter på dette utenom online only spill desverre.

Lenke til kommentar

Så lenge man betaler kun for spillet og det ikke medfører noe ekstra kostnader for å spille det er det greit.

 

Mulig jeg er gammeldags, men jeg liker ikke Spotify og slike tjenester - hvor du kun har tilgang til musikken så lenge du betaler. Jeg kjøper kun mp3 filer på nett (eller høy-res) og cd plater - for rundt det samme som Spotify ville kostet - det blir noen cder hver måned. Men de er mine!

 

Bare et pirkespørsmål, er ikke ment som noe form for kritikk. Bare nyskjerrig. Er det ikke egentlig slik at man aldri "eier" et spill eller en film? Sånn i henhold til hva loven sier. Du eier coveret og den lille plastrundingen, men musikken/filmen/spillet/serien eier du aldri. Du har ikke lov til å distribuere det videre for eksempel - som betyr at man ikke eier det egentlig. Men det er fint å ha det i samlinga=) Synd at cd-plater ikke holder så lenge da. Mange av mine cd'er fra 90-tallet funker ikke lenger. De går på en måte i "oppløsning". Kommer sånne rare flekker på de også vil de ikke spille. Kanskje like greit, haha! 90-tallet var liksom ikke musikkens gullgruve.

 

LP'er derimot.. Det er snakk om langvarig kvalitet. =)

Lenke til kommentar

Må si at X1 begynner å vokse på meg, hjernen har fått litt tid til å ta et par runder og jeg er mer positiv nå en tidligere. Var veldig bekymret for DRM men med all sannsynlighet så er det akkurat samme system på PS4.

 

Hvis ikke så hadde EA nok aldri fjernet sine online pass.

 

Samt at det er veien ting går nå i mer eller mindre grad. Det blir som hva vi PC brukere har forholdt oss til i flere år. Men at det blir bedre på X1 pga en kan bytte og selge kopiene. Selv om detaljene rundt det er alt for difust enda...

 

Så ...positivere nå en tidligere.

 

Bare et pirkespørsmål, er ikke ment som noe form for kritikk. Bare nyskjerrig. Er det ikke egentlig slik at man aldri "eier" et spill eller en film? Sånn i henhold til hva loven sier. Du eier coveret og den lille plastrundingen, men musikken/filmen/spillet/serien eier du aldri. Du har ikke lov til å distribuere det videre for eksempel - som betyr at man ikke eier det egentlig. Men det er fint å ha det i samlinga=) Synd at cd-plater ikke holder så lenge da. Mange av mine cd'er fra 90-tallet funker ikke lenger. De går på en måte i "oppløsning". Kommer sånne rare flekker på de også vil de ikke spille. Kanskje like greit, haha! 90-tallet var liksom ikke musikkens gullgruve.

 

LP'er derimot.. Det er snakk om langvarig kvalitet. =)

 

Sant det, en eier ikke produktene men en kjøper en "lisens" for å ta ibruk innholdet.

Endret av _LarZen_
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Så lenge man betaler kun for spillet og det ikke medfører noe ekstra kostnader for å spille det er det greit.

 

Mulig jeg er gammeldags, men jeg liker ikke Spotify og slike tjenester - hvor du kun har tilgang til musikken så lenge du betaler. Jeg kjøper kun mp3 filer på nett (eller høy-res) og cd plater - for rundt det samme som Spotify ville kostet - det blir noen cder hver måned. Men de er mine!

 

Med tanke på at man mest sansynlig må fortsette å betale for Live kan man jo tenke seg at dette også inkluderer cloud computing.

 

Jeg er forøvrig helt motsatt, liker veldig godt streamingtjenester som Spotify. Hadde man kunnet gjort det samme med spill ("leie" dem for en begrenset periode) ville jeg lett gjort det. Men jeg skjønner at enkelte liker følelsen av å 100% eie ting man betaler for.

 

Om man er online hva med offline brukere? Tror dette vil dø ut og at utviklere ikke er intresert å bruke tid og krefter på dette utenom online only spill desverre.

 

Dette er nok årsaken til at vi ser en trend med at spill krever konstant nettkobling (bortsett fra DRM-tull). Det er naturlig å anta at det vil dukke opp singleplayer-only spill som krever nett for å fungere på Xbox One.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så lenge man betaler kun for spillet og det ikke medfører noe ekstra kostnader for å spille det er det greit.

 

Har ikke MS og Sony i en årrekker kalkulert inn tap pga brukte spill i prisen på nye spill? Det er jo en kjempekjedelig ekstra kostnad som de må kvitte seg med nå. Jeg har aldri kjøpt bruktspill men har på en måte "betalt" inn fordi andre gjør det gjennom at jeg kjøper nye spill. Er mye rare ekstra kostnader som kalkuleres inn.

Lenke til kommentar

Har ikke MS og Sony i en årrekker kalkulert inn tap pga brukte spill i prisen på nye spill? Det er jo en kjempekjedelig ekstra kostnad som de må kvitte seg med nå. Jeg har aldri kjøpt bruktspill men har på en måte "betalt" inn fordi andre gjør det gjennom at jeg kjøper nye spill. Er mye rare ekstra kostnader som kalkuleres inn.

 

Jeg handler kun brukte spill når jeg ikke får tak i nye, samme med musikk. Har aldri solgt noen av delene. Har gitt bort noe - blant annet noen vinyl-skiver - dummeste jeg har gjort - men har lært.

 

Å kalkulere inn tap på denne måten kan lett bli feil .Jeg tror at alle har en viss del penger de har lyst til å bruke på spill - de ville ikke brukt mer hvis spillene ble dyrere. De som kjøper inn nye spill og selger de - har selv beregnet å få igjen litt - hvis dette ikke var mulig ville de brukt de samme pengene men bare kjøpt færre spill. Samme med de som kun kjøper brukte spill.

 

Folk blir ikke rikere fordi spillselskapene forandrer policy.

Lenke til kommentar

Med tanke på at man mest sansynlig må fortsette å betale for Live kan man jo tenke seg at dette også inkluderer cloud computing.

 

Jeg er forøvrig helt motsatt, liker veldig godt streamingtjenester som Spotify. Hadde man kunnet gjort det samme med spill ("leie" dem for en begrenset periode) ville jeg lett gjort det. Men jeg skjønner at enkelte liker følelsen av å 100% eie ting man betaler for.

 

 

 

Dette er nok årsaken til at vi ser en trend med at spill krever konstant nettkobling (bortsett fra DRM-tull). Det er naturlig å anta at det vil dukke opp singleplayer-only spill som krever nett for å fungere på Xbox One.

 

Jeg har aldri hatt Gold, spiller bare rpg og singleplayer fps spill :)

Lenke til kommentar
"Television viewing tends to be a passive experience for a viewer, without many opportunities for the viewer to engage or have interactive experiences with the presented content," the application states. "To increase interactive viewing and encourage a user to watch one or more particular items of video content, awards and achievements may be tied to those items of video content."

 

Two examples given include doling out achievements for watching a single event like the Super Bowl, or for watching an entire series of a single show.

 

"Additionally, by tying the awards and achievements to particular items of video or advertising content, viewers may be encouraged to increase their viewership of the content, thus increasing advertising opportunities," according to the application.

 

Microsoft also envisioned using the Kinect motion-sensing camera in tandem with this system. For example, achievements may be tied to viewers performing specific actions while they watch a show. The system can make sure the user is simply in the room while it plays, or it can tell the user to hold up a specific product. The camera would then scan the item held up and reward the user with an achievement.

 

 

Hahaha, det her må være tull?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...