Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg skulle lagt inn lyd i C# - programmerer i Visual Web Developer. Har prøvd å søke en del på det på Google, men tipsene har ikke gitt resultater. Jeg har to lydfiler(begge i mp3, kan godt konverteres til wav, som de bruker i Microsoft). Jeg skulle gjerne spilt av lydfilene om en if-test inntreffer:

 

if(tall<5)

{

musikkfil en skal spilles av

}

else

{

musikkfil 2 skal spilles av

}

 

Hvordan kan jeg få til dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvde dette(de tre linjene med kode), og fungerte når jeg lokaliserte filen helt fra C, men det må da være mulig å gjøre lokaliseringen kortere, slik at den ikke bare fungerer på egen pc?

 

Legg wav filene som en del av prosjektet og referer til dem relativt.

 

Feks opprett en "Sounds" mappe i prosjektet og legg inn alle WAV filene der og velg Copy if newer eller Copy allways.

 

System.Media.SoundPlayer myPlayer = new System.Media.SoundPlayer();
myPlayer.SoundLocation = @"Sounds\click.wav";
myPlayer.Play();

 

Når du bygger, vil det komme en Sounds mappe med wav filene samme sted som exe filen kommer

 

bin\Debug\minexe.exe

bin\Debug\Sounds\click.wav

bin\Debug\Sounds\sound1.wav

bin\Debug\Sounds\sound2.wav

 

Når du distribuerer programmet så tar du med denne mappen sammen med EXE filen din.

 

Andre alterntiver innebærer sikkert Media Foundation .Net som nevnt over. Tipper den støtter stream data slik at du kan inkludere wav filene i exe filen (embedded resource). Mao kun 1 fil og ikke ekstra mapper.

 

Evt skrive ut embedded filer til et temp område på disk og spille dem av derfra.

Endret av wolf5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...