Gå til innhold

Fikk du raskere nett i helgen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skuffet over opplastingshastigheten de tilbyr.

Så gammeldags at det er skremmende, burde som minimum tilby 20 MBPS opplasting istedet for 5.

 

Det er mulig å tilby inntil 150mbit opp med Docsis 3-teknologien Get bruker i dag. Problemet er at man er nødt til å ha et svært bra signal-/støyforhold på retursignalene (0-55) MHz. Det er i dette frekvensområde "grunnstøyen" fra omgivelsene rundt oss lager, noe som byr på mye utfordringer.

 

Dersom alle har flatskjermer og trippelskjermede coaxkabler inne i leiligheten så skal dette i teorien være mulig. Problemet er ofte at folk har jordfeil og feil med elektriske apparater som lager støy ut i kabeltvnettet. Ved å ha lavere hastigheter er signalene mer robuste mot støy.

 

Derfor tilbyr ingen store aktører høyere hastigheter i dag.

Lenke til kommentar

Get oppgraderte samtlige bredbåndspakker, helt gratis.

 

Fikk du raskere nett i helgen?

 

Gikk fra 100/10 til 120/10. Stiller meg fortsatt undrende til hvordan de kan levere 200Mbit nedlasting hos meg, men høyere opplasting enn 10 Mbit leverer de ikke via hybrid nettet deres. Ville foretrukket å få 100/30 enn 120/10. For all del jeg er ikke utakknemlig, dette var tross alt gratis og en hyggelig overraskelse.

Lenke til kommentar

Nytt modem i hus, Cisco EPC3010, kobla det til klokka elleve og det er fortsatt ikke aktivert. Ingen mulighet for tilbakering hos Get i dag og etter en time på telefonen gadd jeg ikke mere.

 

Get er OK når det fungerer, men seriøst håpløse hvis ikke ting går på skinner.

Lenke til kommentar

Nei! Skuffet da jeg kom hjem i dag og fortsatt hadde samme hastighet som før helgen.

Tydeligvis på tide å ringe Get, slik at de får et nytt modem avgårde med posten...

Det ordnet seg i dag!

Stakk innom Get i Maridalsveien, og fikk med et Cisco modem hjem. Litt enkel kabling og 5 minutter oppkobling så var jeg på nett igjen med 50% høyere hastighet.

 

:D

Lenke til kommentar
Skuffet over opplastingshastigheten de tilbyr. Så gammeldags at det er skremmende, burde som minimum tilby 20 MBPS opplasting istedet for 5.
De tilbyr da 10Mbit på stort sett alle abo...

 

Stod */5 på lista så da går jeg ut ifra det, uansett, 50/10 er fortsatt ikke noe å jage etter.

Lenke til kommentar
Skuffet over opplastingshastigheten de tilbyr. Så gammeldags at det er skremmende, burde som minimum tilby 20 MBPS opplasting istedet for 5.
De tilbyr da 10Mbit på stort sett alle abo...

 

Stod */5 på lista så da går jeg ut ifra det, uansett, 50/10 er fortsatt ikke noe å jage etter.

 

Get er vel et amerikansk selskap, kanskje ikke de vil at vi skal seede så mye torrents?

Det er tross alt det 95% av opplasting går til.

Lenke til kommentar

Får fortsatt bare 20/2 selv etter restart av HD-PVR/Modemet.

 

Det stemmer, og du vil ikke få det raskere med HD-PVR'en som modem. Den støtter ( dessverre) ikke høyere hastigheter enn 20mbit.

 

Jeg ringte Get i går og fikk bestilt et separat modem som takler ny hastighet (30 mbit), han sa dog at de var tomme på lager, men at det kanskje kom inn mer iløpet av uka \ neste, og at han la inn bestilling på meg, slik at jeg ble satt i "køen".

 

Trist at de ikke sender ut auto til kunder!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Get er vel et amerikansk selskap, kanskje ikke de vil at vi skal seede så mye torrents? Det er tross alt det 95% av opplasting går til.

 

Der er jeg uenig, går en god del filer og saker og ting inn i nettskyen og for min del så blir det en god del Gigabyte med råfilm som må flyttes imellom før dette synces opp og komprimeres.

Selvfølgelig er det en del ulovlige opplastinger, men online tjenestene idag har tatt igjen med en god del lovlige alternativ også, blant annet de som seeder Linux distroer for eksempel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...