Gå til innhold

Warhammer 40 000: Dark Millenium er ikke lenger et MMO (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nja, holder egentlig ikke med helt siden forventningene til ett MMO er så utrolig høye. Flere MMO spill som kunne værtkonvertert til singelplaer eller vanlig multiplayer hadde vært episke (nesten...) om det ikke sto MMO i titeln.

 

AoC, Aion, Rift etc som singelplayer eller multiplayer spill så hadde de vært og regne som utrolig engasjerende og store spill.

Lenke til kommentar

Nja, holder egentlig ikke med helt siden forventningene til ett MMO er så utrolig høye. Flere MMO spill som kunne værtkonvertert til singelplaer eller vanlig multiplayer hadde vært episke (nesten...) om det ikke sto MMO i titeln.AoC, Aion, Rift etc som singelplayer eller multiplayer spill så hadde de vært og regne som utrolig engasjerende og store spill.

 

AoC er pefekt som der er i dag. Om du liker historie er det bare å høre / lese dialogene og "lore"-en som er i spillet.

 

Er glad de ikke fullførte dette som en MMO. Det jeg har sett av filmer fra det så helt forferdelig ut. W40K skal være grimdark og dystert. Alt jeg har sett av Dark Millenium har vert sjel-løs platsikk grafikk og WoW gameplay. Ser virkelik ikke hvor vanskelig det skal være å lage et skikkelig 128-player battlefield-stil W40K spill med god grafikk og gameplay.

Lenke til kommentar

Nja, holder egentlig ikke med helt siden forventningene til ett MMO er så utrolig høye. Flere MMO spill som kunne værtkonvertert til singelplaer eller vanlig multiplayer hadde vært episke (nesten...) om det ikke sto MMO i titeln.AoC, Aion, Rift etc som singelplayer eller multiplayer spill så hadde de vært og regne som utrolig engasjerende og store spill.

 

Ikke minst Star Wars: The Old Republic.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nja, holder egentlig ikke med helt siden forventningene til ett MMO er så utrolig høye. Flere MMO spill som kunne værtkonvertert til singelplaer eller vanlig multiplayer hadde vært episke (nesten...) om det ikke sto MMO i titeln.AoC, Aion, Rift etc som singelplayer eller multiplayer spill så hadde de vært og regne som utrolig engasjerende og store spill.

 

Noen ganger så lurer jeg på om Kingdoms of Amalur er en konvertert MMO, verden er jo diger og har sjukt mye content.

 

Er også enig med andre kommentarer om TOR, det hadde blitt helt rått om det ikke var et MMO. Kan også slenge på det at Word of Darkness MMO bør bli et singleplayer spill som VTM: Bloodlines.

Lenke til kommentar

Er også enig med andre kommentarer om TOR, det hadde blitt helt rått om det ikke var et MMO. Kan også slenge på det at Word of Darkness MMO bør bli et singleplayer spill som VTM: Bloodlines.

 

Usamd. CCP er så langt einaste utviklar som har klart å skape ein reell spelarstyrt politisk-økonomisk sandkasse, og er dermed òg den einaste utviklaren eg har noka tru på kjem til å få eit fornuftig produkt ut av WoD-lisensen. Hos andre ville WoD-lisensen anten ha blitt eit "RPG" etter den nye standarden (tredje- eller førstepersonsskytar), og eit eventuelt MMO ville ha vore ein WoW-klone med vampyrar.

 

Noko av same kaliber som VtM-B får vi ikkje sjå igjen nokonsinne, med mindre Obsidan skulle klare å få i land ei avtale med nokon.

Endret av Zealuu
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Noen ganger så lurer jeg på om Kingdoms of Amalur er en konvertert MMO, verden er jo diger og har sjukt mye content.

 

Ikke helt. Kingdoms of Amalur var opprinnelig ment som en MMO, men ble endret til et single-player RPG underveis i utviklingen. KoA Online har allerede vært i utvikling lenge under navnet Project Copernicus og kommer visstnok i september i år.

 

http://www.38gamers.com/project-copernicus-release-date-revealed/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nja, holder egentlig ikke med helt siden forventningene til ett MMO er så utrolig høye. Flere MMO spill som kunne værtkonvertert til singelplaer eller vanlig multiplayer hadde vært episke (nesten...) om det ikke sto MMO i titeln.AoC, Aion, Rift etc som singelplayer eller multiplayer spill så hadde de vært og regne som utrolig engasjerende og store spill.
Ikke minst Star Wars: The Old Republic.

 

hadde dette vært Singel player ville det vært ganske mye bedre ja

Lenke til kommentar
Er også enig med andre kommentarer om TOR, det hadde blitt helt rått om det ikke var et MMO. Kan også slenge på det at Word of Darkness MMO bør bli et singleplayer spill som VTM: Bloodlines.
Usamd. CCP er så langt einaste utviklar som har klart å skape ein reell spelarstyrt politisk-økonomisk sandkasse, og er dermed òg den einaste utviklaren eg har noka tru på kjem til å få eit fornuftig produkt ut av WoD-lisensen. Hos andre ville WoD-lisensen anten ha blitt eit "RPG" etter den nye standarden (tredje- eller førstepersonsskytar), og eit eventuelt MMO ville ha vore ein WoW-klone med vampyrar.Noko av same kaliber som VtM-B får vi ikkje sjå igjen nokonsinne, med mindre Obsidan skulle klare å få i land ei avtale med nokon.

 

Det må være utrolig tungt og slitsomt å leve et liv som er så fult av negativitet og pessimisme. Hver eneste gang jeg ser deg kommentere på forumet er det en eller annen utvikler som får gjennomgå.

 

Jeg regner med du henviser til Skyrim og Mass Effect når du snakker om dagens RPGer. Gjør det noe at Mass Effect er et kompetent skytespill i tillegg til å være et godt RPG? Må et RPG inneholde dårlig og klumsete slåssing? Det virker som det er det du mener. Hva gjør det at man faktisk må bruke ferdighet for å mestre et rollespill, i stedet for å bare rulle en terning?

 

Rollespill har nok aldri vært bedre enn de er idag, og det samme gjelder MMOer. Jeg har spilt i årevis, men er heldigvis ikke en av dem som er totalt opphengt i gamledager, og ser heller på det positive som skjer i industrien vår idag. Hva er det med gamere som gjør at de må sutre og klage som et gjennomsnitlig medlem av FrP?

Lenke til kommentar

Det må være utrolig tungt og slitsomt å leve et liv som er så fult av negativitet og pessimisme. Hver eneste gang jeg ser deg kommentere på forumet er det en eller annen utvikler som får gjennomgå.

 

Jeg regner med du henviser til Skyrim og Mass Effect når du snakker om dagens RPGer. Gjør det noe at Mass Effect er et kompetent skytespill i tillegg til å være et godt RPG? Må et RPG inneholde dårlig og klumsete slåssing? Det virker som det er det du mener. Hva gjør det at man faktisk må bruke ferdighet for å mestre et rollespill, i stedet for å bare rulle en terning?

 

Rollespill har nok aldri vært bedre enn de er idag, og det samme gjelder MMOer. Jeg har spilt i årevis, men er heldigvis ikke en av dem som er totalt opphengt i gamledager, og ser heller på det positive som skjer i industrien vår idag. Hva er det med gamere som gjør at de må sutre og klage som et gjennomsnitlig medlem av FrP?

 

Kjekt at du er bekymra for velveret mitt, men ta det med ro! Det er berre at eg har kritisk sans.    Om du synest RPG-ane vi har i dag er dei beste nokonsinne, så ser vi nok etter heilt ulike ting i ein RPG. Eg synest til dømes at litt av poenget er at det reint mekanisk er karakteren sine evnar, ikkje mine, som skal spele inn. Det er ikkje akkurat manko på andre spel med eit 1:1-tilhøve mellom spelar- og karakterevne. Om du skulle synest turbaserte system er "klumsete", så er det heilt ok - men framleis ikke objektiv fakta. For meg framstår til dømes Skyrim som representant for genuint klossete kampsystem som ikkje er i stand til å blande action og RPG, men heller ikkje villeg til å gå langt nok i ei av retningene til å skape eit kampsystem som er meir enn perfunctory.  Også er eg glad i divergerande narrativ og reelle, mekanisk forsterka konsekvensar. Sjølv ikkje spel som Mass Effect, som skryt på seg å vere full av nettopp dette, er særleg flinke på anna enn  illusjonen av val. At MMO-ar aldri har vore betre enn i dag er ein rar ting å seie, når kobbelet av MMO-ar med "klassisk" mekanikk (WoW, Aion, Rift, WAR, LoTRO, SWTOR) er nærast uendra frå nittitalet og Everquest. Interessant, alt av linebreaks berre forsvann. Det nye mobilskinnet er småkatastrofalt. Berre lat som at det er luft her og der.

Endret av Zealuu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dog så er RPG uten noen form av multiplayer også uaktuelt for meg siden jeg spiller slike spill sammen med vennegjengen. Sitte alene i stuss-mørket er ikke noe jeg er glad i dessverre.

 

Kingdom of Amalur er også som nevnt en tittel som var tiltenkt og bli MMO men så forsvant også muligheten for multiplayer og da ble det ikke noe kjøp på meg dessverre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...