Gå til innhold

Hvor finner jeg gode tester av videokamera?


Anbefalte innlegg

Hei folkens.

 

Akam.no har begrenset utvalg av tester. Er det noen gode (norske?) sider som tester videokameraer jevnlig?

 

Jeg er på utkikk etter et kvalitetskamera til å bruke på jobb til en fornuftig penge. Ser for meg 3000-8000. Hva bør jeg styre unna, og hvor er det kvalitetsforskjellene ligger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil trekke frem en fordel som Sony har og det er størst vidvinkel. Forskjellen er liten men dog.

( 35 mm Film Camera Equivalent: 26mm mot Panasonic 29,8mm )

Ved filming innendørs vil du merke forskjellen.

Panasonic mener jeg er noe bedre på billedkvalitet, det gjelder farge og skarphet. Det var den konklusjonen jeg kom til i fjor etter min lesing av kameratester. ;)

Lenke til kommentar

Alle tre er gode kameraer og det er først når du begynner å finstudere at du vil se nyanseforskjeller i farge/skarphet. Men som jeg sier betydningen av vidvinkel bør ikke undervurderes. Jeg vet at mange som har forstått dette, gjennom praktisk erfaring, har kjøpt seg "vidt konverteringsobjektiv" .

Jeg vurderer selv en slik forsatslinse det er bare prisen som holder meg fra å kjøpe et. ;)

 

http://www.sony.no/product/cam-high-definition-on-memory-stick/hdr-cx730e#/SpecialAccessories

 

 

Som ellers i fotoverdenen, oppsøk butikk som har og prøv..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Koko, hvilket kamera endte du med å kjøpe.

Vurdere de samme kameraene og holder en knapp på x800 som er likt x900 men uten søker, mic og 3" vs 3.5" skjerm og et par mindre ting.

 

Mulig 26mm vidvinkel er å foretrekke, men 29,8 er nå bra det også? Canon har vel ca 44mm på sine, og det er ikke bra nok.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...