Gå til innhold

– Ny PlayStation får bruktspillsperre (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer på hvordan de vil løse det. Jeg kjøper aldri den maskien hvis mine 83 PS3 spill ikke fungerer på den.. Det med at spillet skal kobles kun til sin bruker konto er helt borti natta..

 

Vil man spille da hos kompiser må man ha med sin maskin, evt logge på hos en kompis om han/hun har 2.

 

Men vi kan vel også bare logge på 5 forskjellige maskiner med samme konto før det er stopp..

 

Snakk om og gjøre ting vanskelig for en bruker som bare vil spille ...

  • Liker 6
Lenke til kommentar

så sony følger etter microsoft?

Tviler på at de tjener på å ta bort bakoverkompabilitet og hindrer bruktspill.

 

En av grunnene til at ps3 solgte i starten var jo at man kunne bruke de gamle spillene på de første modellene. Launch lineupen ellers var heller dårlig.

Lenke til kommentar

Så følgende gjelder:

 

- PS3-spill kan ikke spilles på PS4, noe som fører til at man må sitte med PS3 videre, i tillegg kan en lure på hva som skjer med trophies. Det blir liten vits å jobbe seg opp en hel del trophies hver generasjon hvis alt blir utslettet i neste runde. Det blir uansett helt meningsløst om trophies blir med og ikke spillene.

 

- Spill skal låses til konsoller. Dette synes jeg forsåvidt er greit nok, det er begrenset med situasjoner hvor jeg tar med spill til andre, og overgangen til å spille i hver sin stue over nett er langt på vei. Med tanke på de ekstremt lave prisene på spill i dag så ser jeg ikke hvordan en kan klage over at en ikke kan kjøpe brukte spill hos for eksempel Game eller lignende butikker. Forhåpentligvis tar PS4 skrittet langt inn i den digitale verden og lar oss laste ned det meste som kommer ut til en normal pris - og utsletter Game, GameStop og det som er i samme slengen.

 

- Noe som ikke blir snakket mye om her er at PSN er meget ustabilt og hvis en skal måtte stole så mye på det nettverket i den nye konsollen bør det kunne levere XBOX Live-kvalitet. Hvis jeg skal måtte være på nett for å spille, og error xxxxxxxB dukker opp - slik det gjør til stadighet - uten videre forklaringer så blir dette for dumt.

 

- En annen ting Sony må ta for seg oppi dette er hvorvidt den brukeren en har på PS3 kan overføres til PS4 og hvilke betingelser dette medfører. Får en da 5 (eller er det 3) nye muligheter til å registrere brukeren på PS4-maskiner? Hvis ikke ender det fort i at en må kjøpe hele samlingen sin på ny annenhver generasjon. Vi har kommet til et stadie der spill som kom ut for 10 år siden fortsatt holder mål og fortsatt spilles aktivt, ref GOG.com. Det blir derfor veldig viktig å kunne ta med seg spill, timer og e-peniser fra generasjon til generasjon.

 

Hvis det som Kotaku kommer med blir tilfelle, noe jeg likevel tror lite på, så kan Microsoft med glede komme og hente meg over. Sony bør se på PS3 som en eneste stor læringsprosess. Bortsett fra et sett med gode spill så har Sony selv mye å lære fra det som har skjedd de siste årene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan nesten garantere dere at det ikke blir bakoverkompatibilitet, cell-prosessoren blir nok for tungvindt å emulere, og alt for dyr for å fysisk inkludere i PS4. Gjør dere klar til en ny generasjon med HD+ porter. Heldigvis er PS3 den av de tre jeg har klart færrest spill til, så vil ikke påvirke meg voldsomt.

 

Jippii!!!! Gå over til nintendo-tenking...

 

Nintendo-tenking? Nintendo har da både bakoverkompatibilitet og ingen sperre mot brukte spill, ihvertfall foreløpig.

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Bare svada. Bakoverkompabilitet og ingen brukte spill er ok, men når argumentet at man må være online når man bruke konsollen kom, datt jeg av. Da ble det svada.

 

Hvorfor? enkelt. Den vestlige verden (mesteparten vil jeg tro) sitter med gode linjer idag. Men med et slikt krav vil Sony ekskludere mesteparten av sine potensielle konder som ikke har nett, eller for dårlig nett. Om noen tror at hele verden er online, eller at alle har minst 1mbit, tar det skammelig feil. Dette gjelder også i 2014.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
så sony følger etter microsoft?
?360 har bakoverkompabilitet, samt økte bilde kvaliteten ble økt.

 

mente nye xbox. Den har akkurat samme ryktene om ingen bakoverkomp. og låst for brukte spill

 

og så vidt jeg husker, så gjaldt ikke den bakoverkompabiliteten alle spill. Husker jeg jobbet i en elektrobutikk når 360 var ny, og det å finne spill fra gamle xbox som fungerte til den nye for kundene var et mareritt. Listen var kort, og vanskelig å finne på xbox sinde nettsider. Nå klarer jeg ikke å finne den lista i hele tatt der.

Endret av garnok
Lenke til kommentar

Jeg skjønner at konsollprodusentene har et stort press på seg om å hindre bruktsalg av spill, men å låse enkeltplater til enkeltkontoer er ikke veien å gå. Jeg ser for meg to brødre som deler en nestegenerasjonskonsoll. De spleiser på et spill, men må bruke èn konto for å spille det - de kan ikke ha hver sin unike konto koblet opp mot spillet. Det går i mot et av hovedargumentene for spillkonsoller versus PC - det bare funker.

Slik som det er i dag, hvor de fleste nye spill har med en kode for å laste ned/kunne spille på nett er i seg selv å pushe hva forbrukere kan gå med på. Om både den neste Xboxen og den neste Playstationen ender opp med sperrer som ryktene skal ha det til tror jeg min periode som spiller er over.

Det var nok da jeg fant ut at en venn av meg, som har Xbox Live Silver, måtte spille på en gjestekonto da vi skulle spille over nett med delt skjerm.

 

Om det blir en Ubisoft-ish kopisperre på hele konsollen hele tiden, slik at jeg ikke engang kan ta den med på en hytte, da legger jeg opp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...