Gå til innhold

Laptop som ikke er mac, men fungerer som en.


Anbefalte innlegg

Hei, har noen få spørsmål

 

En venn tenker å kjøpe en laptop som ikke er til gaming eller noe man trenger noe spesiell prosessorkraft eller noe annet fancy til. Kan litt om PC generelt og har allerede en god stasjonær som jeg bygde selv og en gaming laptop, men har ikke satt meg inn i laptopper som ikke er for gaming :)

 

Jeg har ikke noe imot mac, men føler man betaler en del for merket, noe jeg og vennen min ikke er spesielt keen på.

 

Så har noen av dere peil på en god laptop som er billigere eller like dyr som en Macbook pro, men like tynn, 13", like god mousepad/trackpad, osv

 

Generelt en laptop for å gå på internett og loke, men som koster mindre en en de overpriced macbook pro's.

 

Takker på forhånd for svar, og håper vi kommer frem til en god laptop!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da må det vell i tilfelle bli Ultrabook?

 

EDIT: Gjerne du betaler litt for merket når du kjøper Mac, men du må huske at alt inni maskinen så si er top notch, du får ikke så mye bedre ting på markedet, pressa inn i en så liten pc.. Men hva med å kjøpe en halvgammel Macbook pro, som ikke har like gode specs som de nyeste. Du sa jo du ikke var så særlig opptatt av prossesorkraft og lignene..

Endret av DahPain
Lenke til kommentar

Har også sett litt på Vaio, ser også litt overpriced ut, men virker som man får mer for pengene der?

 

Må bare spørre om noe først, hvis du skal svare noen, får du dobbel opp med quote skrift i boksen da, for det gjør jeg :S

 

Ok, on topic. Hvis vennen din sier at han ikke trenger prosessorkraft, hva er da vits med å gå for noe oppi 9000 klassen.. Jeg regner med at det er en slags skole-PC han skal ha?

Uansett, jeg selv er ingen fan av Apple, og kommer aldri til å kjøpe det :p Men jeg snublet over denne, en pc til under 7000 kr, det er ikke dårlig :p Den er jo ikke "breath taking", men den duger mer enn nok til skolebruk. og hvis vennen din har lyst å¨spille noen spill på den, så skulle det funke fint også..

 

-DahPain

Lenke til kommentar

Har også sett litt på Vaio, ser også litt overpriced ut, men virker som man får mer for pengene der?

 

Må bare spørre om noe først, hvis du skal svare noen, får du dobbel opp med quote skrift i boksen da, for det gjør jeg :S

 

Ok, on topic. Hvis vennen din sier at han ikke trenger prosessorkraft, hva er da vits med å gå for noe oppi 9000 klassen.. Jeg regner med at det er en slags skole-PC han skal ha?

Uansett, jeg selv er ingen fan av Apple, og kommer aldri til å kjøpe det :p Men jeg snublet over denne, en pc til under 7000 kr, det er ikke dårlig :p Den er jo ikke "breath taking", men den duger mer enn nok til skolebruk. og hvis vennen din har lyst å¨spille noen spill på den, så skulle det funke fint også..

 

-DahPain

 

Er ikke heeelt sikker på hva du mener med dobbel opp i quote skrift :)

 

Selv om man ikke trenger så mye prosessorkraft er det alltids greit å ikke måtte vent på at pcn henger seg opp/et treg på noen måter. Bedre med litt mer prossesorkraft en litt for lite.

Lenke til kommentar

Haha, veldig enig, men vi lever i 2012, og for en PC til 7000, skal jeg love deg at du ikke vill merke at den henger seg opp.. Men jeg leste en test av den, og den kom seg veldig bra ut. Men den kunne få et ganske varmt batteri. Men jeg fant en annen som også kunne være litt spennende, en Toshiba, den koster bare 4-500 mer, og tok seg nesten dobbelt så godt ut i testene..

 

-DahPain

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...