Gå til innhold

Test: Nvidia GeForce GTX 680


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen som vet hvor mye disse bidrar i SETI/FAH?

Ikke enda. Det er grafikk (+compute shaders) som har blitt prioritert i første omgang, så det er noen "røffe kanter" på CUDA/OpenCL-fronten, både med hensyn på kompilator og statisk scheduling fra driver.

 

Vil ikke boost gi berg og dalbane viftestøy?
Nei.

Jo.

Du har testet et GTX 680 du også eller??

Eller rettere sagt, hvorfor spør du når du tydeligvis vet svaret?

Når du starter en 3D applikasjon så kan man høre visten spinne opp etter en liten stund, mulig viftehastigheten endres med et par % ved bruk av, men det er iallefall ikke noe jeg har lagt merke til. Mulig tester fra Hardware.no har noen kommentarer her...?

 

Jeg opplevde ingen svingninger under testperioden, og slik jeg har forstått det skal ikke slikt skje i praksis. Strømforbruket er konstant, ogviftekontrolleren tar høyde for slike variasjoner. Vifta holder rett og slett jevn hastighet.

Ok. Da har dere samme erfaring som meg.

Lenke til kommentar

Lurer på om man kan forvente et lignende kort i Xbox 720, som angivelig kommer neste år.

Dette kortet skal takle Unreal Engine 4?

Tviler litt. Det er nok mer sannsynelig at det vil være et noe mer middelklassekort som kommer til konsollene. Det har aldri vært noe toppkort eller state of the art grafikkort i konsoller. Rett og slett fordi det tar lang tid å lage konsollene, og om de begynner å lage Xbox 720 NÅ, så vil den kanskje komme om et år eller to, og da er maskinvaren allerede utdatert. Selv om GTX 680 bruker forholdsvis lite strøm, så vil den være for stor, for kraftig og for strømkrevende til at jeg tror noe slikt kan komme i en Xbox, spesielt når folk vil ha mindre bråkete enheter og mer "grønn" et eller annet.... (der har jeg mistet følge hva folk vil ha)

Legg merke til at selv om maskinvaren er utdatert, så vil den kunne skilte med langt bedre optimalisering, og dermed nesten holde tritt med PCen, til tross for utdatert maskinvare på lanseringsdatoen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

savner egentlig en test av 580 gtx i sli, hvordan er det oppsettet mot dagens 680 kort? er det i det hele tatt noe å tjene på å skifte ut sli oppsettet?

hei, se på 590, dèt er i praksis to 580 på samme kortet, dog marginalt klokket ned. Jeg ville ventet på neste dualkort, ev ventet på lavere modell og kjørt Sli. Eneste fordel du har med å bytte nå, er strøm, støy og varme.
Lenke til kommentar

Kan dere ikke ha litt mer fokus på "totalpakken" også? Ytelse er vel og bra, men strengt tatt er det jo ikke akkurat vanvittig mye fremfor 7970.

 

Har nVidia andre ting ved siden av å by på? Hvordan fungerer flerskjermsløsningen i forhold til AMD?

At kortet er kjøligere og dermed åpner for lavere støynivå enn AMD er jo f.eks et pluss.

Hva med driverpakken? Brukervennlighet? Stabilitet

 

osv osv.

 

Ellers et fint review :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

synes kanskje man kan glemme denne gamle 60fps regla og huske på at 120hz finnes.

 

Det er himla behagelig å ha fleksibiliteten med overdreven grafikkytelse og cruise rundt mellom 80-120fps mens man venter på dagen man må skru ned fra ultra til very high.

 

Man MÅ ikke øke oppløsninga eller kjøre multiskjermer på disse korta for å utnytte dem

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Greit kort, men det er ikke nødvendigvis "løp og kjøp" for de som har et ok kort fra før. Tror det er lurest å vente på GK110.

 

Er det ikkje slik bestandig da? Det kommer alltid noe bedre. Ytelsen har aldri i historien vært 10ganger bedre enn forige generasjon heller, og slik kommer det til å forbli. Synes 680 er veldig brra kjøp, med tanke på at det er opp mot dobbelt så raskt som gtx580! Helt på høyde med 590 i mange tilfeller. Strømforbruket er også ganske så lavt synes jeg. Er bedre kjøp enn 7970 er min mening.

Lenke til kommentar

GK110 kommer vel ikke før slutten av året. Så sitter du på et forrige generasjonskort kan du nok vente på det.

Er du som meg, og sitter med et kort som er mange generasjoner gammelt, så er det helt klart verdt å vurdere et HD7970 eller GTX680.

 

Og så tror jeg det var en som snakket noe om at det skulle være så mye bedre enn HD7970/7950, men hvis jeg ikke husker feil så var det også snakk om GK110.

 

GK104 har lenge vært ryktet å faktisk være et midrange kort og ikke et toppkort. Om det faktisk stemmer og hvorfor nVidia da har valgt å kalle kortet for GTX680 som skulle tilsi at det er det raskeste singlecore gpuen de lager av den serien, er det bare nVidia som vet.

 

Men både hyggelig ytelse og hyggelig pris, selv om de er noen måneder for sent ute. :p

 

Skulle likt å visst noe om Asus hadde planer om en DirectCU II utgave av GTX680.

Vet i hvertfall at jeg kunne tenkt meg noe sånt som en erstatter for mitt nåværende kort.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Blir spennende og se hvilken respons AMD kommer med.

 

Tipper vi ser en "Tweaket" utgave av 7970 som de kaller Ultra eller lignende. Så banker de opp frekvensen til 1200/1300MHz på kjernen og forbedrer drivere litt.

 

Nå som produksjonen deres har modnet såpass har de null problem med å øke hastigheten. Overklokkingspotensialet som vises rundt om nå er ganske høyt.

 

Da blir det skikkelig kamp igjen.

Lenke til kommentar

Det er mange år siden jeg kjøpte skjermkort sist, derfor spør jeg: Hvorfor er det slik at samme kort finnes under flere merkenavn?

 

fordi de forskjellige produsentene lager sine kort, tukler med korta kort sakt.

akkurat nå på 680 får du samme kort hos alle, da disse er laget nede i kina eller noe og bare satt klistremerker på.

men de endrer korta til noe spess, eks mer vram eller noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...