Gå til innhold

Recovery USB av OEM-versjon - er det mulig?


Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp fått meg ny bærbar, en Lenovo X220, uten optisk drev. Maskinen ble levert med en 320 GB harddisk med Windows 7 Professional ferdig installert. Jeg akter imidlertid å bytte ut snurredisken med en nyinnkjøpt Samsung 830 SSD (128 GB). Problemet er dette: Hvordan får jeg installert Windows 7 på den nye harddisken min?

 

Jeg har en USB-minnepenn, og vil gjerne bruke Microsofts egen USB/DVD Download Tool til å lage en boot-utgave av Windows 7 på denne. Men jeg trenger en ISO-fil av Windows 7 for å gjøre dette. Kan jeg laste ned dette fra Microsofts nettsider dersom jeg oppgir produkt-IDen fra den allerede installerte Windowsversjonen på maskinen min?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F

Der bruker å følge med program for å brenne ut Recovery dvd'er.... Sjekk i Lenovo mappa eller noe sånt... Om du har gjort det geniale å slette programmene før du brent ut dvd'ene, så sjekk på Lenovo sine sider om du kan laste ned program for å brenne ut de dvd'ene.

Lenke til kommentar

Litt vanskelig å brenne ut DVDer på en pc uten optisk drev. Så lenge pcen er nokså ny, så ville jeg satset på å klone disken over til den nye SSD disken. Krever at du har en pc du kan sette inn diskene i, eller et eksternt kabinett som du kan få 2.5" disken inn i.

 

I nødstilfelle så finnes det måter å laste ned Win7 .iso filen på. Du kan lese mer her f.eks:

Hvordan skaffe Win7 eller Office 2010. iso filene?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

myhken du har helt rett, men en ting som man burde ha for fremtidig bruk, slikt som man har en usb floppy-diskstasjon liggende, bør være en slik.

ISO filer får du lastet ned på http://forums.mydigitallife.info/threads/14709-Windows-7-Digital-River-direct-links-Multiple-Languages-X86-amp-X64?p=470600&viewfull=1#post470600

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...