Gå til innhold

Samleside med IT nyheter... (MerITNytt.com)


Anbefalte innlegg

Takk skal du ha !

 

Dette med å "fylle på sidene" har jeg tenkt litt på.. Dette kommer nok til og bli gjort (eneste problemet er at ting blir mindre på mobil :s)

 

Større bilder går ann, man bare litt tror jeg (kan ikke gjøre dem større enn det dem er fra siden dem kommer fra)

 

Ikke post samme flere ganger.... Dette er ikke så lett da den samme nyheten kommer fra flere forskjellige sider.

Alt kommer automatisk inn til meg ;)

Men Jeg skal prøve meg frem litt, kan muligens få justert det litt om ikke annet ;)

 

Om du har ønsker om noen andre sider er det bare og poste dem her ;)

Jeg kan alltids prøve og se om dem "passer inn"

 

(har prøvd en del sider, men mange leverer ikke samme "oppsett" i rss-feeden, dette gjør det vanskelig å få det inn på samme side å se likt ut.

 

Men jeg vil gjerne ha flere nyheter jeg ;) Så prøver gjerne igjen :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ca hvor mange er det som er inne på siden om dagen?

 

Heh.. Det er vel i gjennomsnitt 10 stk inne per dag :p

Personlig syntes jeg dette er rart, men andre syntes sikkert 10 er alt for mye for denne dritten her :p

 

Men det du nevnte om større bilder og reklame eller annet på sidene...

Bildene er litt større nå (prøvde enda større, men dette gjør at det strekker seg for langt ut og man ikke får sett all teksten/bildet)

Jeg prøvde også å dytte inn en reklame banner på siden.

La oss si at reklamen i seg selv tok 10% av siden. Men det ble MYE tomrom rundt denne, så det endte da med at reklamen fikk 10%, Nyhetene fikk 30% og resten var bare tomrom :p

Jeg skal prøve på dette igjen, men må tenke litt å finne ut av hvordan det kan gjøres annerledes

 

Mer IT nytt :thumbup:

Skal følge med på denne!

 

Tusen takk :) Kom gjerne med innspill om du har noen ;)

Lenke til kommentar

Jeg savner tilgang til eldre nyheter.

En 'Eldre..' link nederst, forlenget side e.l.

 

Jeg har vurdert dette...

Problemet akkuratt nå er det at bildene(sakene) ikke blir cachet. (denne rss modulen, som er den beste jeg har funnet. Støtter dessverre ikke dette "enda" )

 

Så jo flere nyheter siden skal hente frem, jo lengre tar det å laste siden.

 

Det jeg kunne gjort, var å lage en "tab" til. Jeg kunne kalt denne "gammelt nytt" eller "Enda mer nytt" (eller noe annet passende :p)

Under denne kunne jeg hatt samme nyheter, bare satt limiten til 30-40 eller noe sånt (står vel på 15 nå).

 

Hadde dette vært en "ok" løsning ?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei igjen!

 

Tidligere hadde du side 1 & 2 under 'Mer It nytt' knappen.

 

Kunne ikke denne vert default? (Index)

 

Den lista som ligger under 'Mer it nytt' nå er kjedelig :)

 

Under "Mer IT Nytt" prøver jeg nå noe nytt (som ikke virker som det skal :p)

Skulle bli en lang liste på 50 nyheter fra alle "feedsa" Men den klarer av en eller annen grunn bare å bruke 1 feed av gangen :S

 

Ser ut til at jeg da kommer til å bruke den samme lista med 15 eller 20 nyheter.

Bruker teksten over ("Hardware.no" "Gamer.no" osv) til og bytte mellom forskjellige "feeds"

 

Dette kommer til å være klart i kveld håper jeg ;)

 

Men om det ikke blir bra nok, blir det nok tilbake til den "gamle løsningen"

 

Grunnen til denne lista er at det går mye raskere å hente mange nyheter når man ikke laster inn bilder ol. :)

 

 

Og side 1-2 osv på "index" ville gjort at siden lastet enda tregere enn den gjør i dag, så det blir nok ikke gjort (ikke enda i alle fall ;))

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...

Dette med treghet skjønner jeg godt..

Jobbet en del med å få ned denne tiden for en stund siden, men lyktes ikke grunnet problemer med RSS feederen.

Denne har blitt oppdatert og samme har selve grensesnittet.

 

Skal se om jeg ikke før prøvd meg frem litt mer denne helgen. (noe tid skal jeg nok kunne dra vekk uansett ;) )

 

Dette med ITavisen har jeg hørt flere ganger...

Kanskje det er på tide å ta dem bort ja.

 

Noen flere som mener dette er riktig?

Lenke til kommentar

Det som kanskje gjer at det er så få inn på sida di, er at det fyrste eg legg merke til er at det tek ca 30sekund å komme inn...

 

Og etter mitt synspunkt, burde ikkje itavisen.no væra inkludert... då det er såpass dårleg journalistikk

 

Ser ut til at den ble litt raskere nå.. (Fortsatt ikke helt topp:p Men dette har både med RSS, bilder og webhotell og gjøre)

Mulig jeg kan klare og få justert den litt til, men det får bli en annen dag ;)

Rapporter hvordan den ligger ann hos deg/dere nå. Hos meg er den i alle fall raskere ;)

 

"ITavisen" spørsmålet var det visst ingen som var interessert it:p Fjerner dem i løpet av helgen om ingen bryr seg...

The Verge tar nesten over hele siden her, da dem poster så utrolig mye.. Må enten få bremset dem litt. Eller få lagt inn noen andre sider i tillegg ;)

 

Takk skal du ha for feedback i alle fall !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...