Gå til innhold

Den store Nikon D800 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingen hemmelige triks eller butikker med lager dessverre - lot meg rive med på auksjonen JapanPhoto hadde. 29k er jo alt for dyrt, men mitt gamle kamera tok kvelden og jeg var desperat. Kunne selvfølgelig gått veien om en d700 og så solgt det når d800 blir tilgjengelig, men det er vanskelig å stoppe når en først begynner å by på en auksjon.

 

Overskuddet gikk til en god sak da!

Lenke til kommentar

Nikon gir vist blanke i oss nordmenn, her skal vi vente og stå i flere mnd i kø , menst det vistnok kan kjøpes over disk selv i Sverige .

Ellers kan det vistnok kjøpes her også

 

http://www.amazon.de/gp/product/B00763MHB4/ref=as_li_ss_tl?ie=UTF8&tag=nikorumo-21&linkCode=as2&camp=1638&creative=19454&creativeASIN=B00763MHB4

 

Er vel rimelig liten tvil om at Nikon ikke annser Norge som viktig nok :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown:

Lenke til kommentar

Ser ut som det er verdt å vente på da http://www.ephotozin...ll-review-18860

 

"The Nikon D800 is the highest scoring camera reviewed by ePHOTOzine in recent years and deservedly so."

 

Joda det er greit, men at Nikon behandler forskjellige land forskjellig og i tillegg direkte lyver både ang leveringstid/problem og prisstiging er ikke et slikt firma verdig, det er slikt små bakgårdsfirma driver med .

De skal få kred for å ha laget et bra kamera, men de får aabsolutt ikke kred for behandlingen av sine kunder, det er langt under pari .

 

Den som venter på noe godt, vettu.

 

Men er ikke en Nikon for hele Skandinavia med sete i Sverige? I såfall er jeg ikke overrasket over forskjellsbehandlingen ...

 

Kan vel nettop være det som er årsaken :hmm:

Lenke til kommentar

Nikon gir vist blanke i oss nordmenn, her skal vi vente og stå i flere mnd i kø , menst det vistnok kan kjøpes over disk selv i Sverige .

Det er ikke riktig. Sjekket prisjakt.se, og ingen av de butikkene som er listet der har det på lager.

 

Hvorfor Amazon i Tyskland ihvertfall påstår at de har 2 på lager, vet jeg ikke (Asia-modeller?), men på Saturn.de (Tysklands største elektronikkjede) er det forventet på lager først om 2-3 uker. Men "forventet tid" er som alle vet ikke til å stole på.

 

På bhphotovideo og Amazon USA er kameraet ihvertfall utsolgt (1-2 måneder leveringstid) og på Amazon england finner jeg ikke D800 overhodet.

 

Greit at du klager over Nikon, men å bruke feilaktige påstander som grunnlag for det, slår tilbake på deg selv.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Nikon gir vist blanke i oss nordmenn, her skal vi vente og stå i flere mnd i kø , menst det vistnok kan kjøpes over disk selv i Sverige .

Det er ikke riktig. Sjekket prisjakt.se, og ingen av de butikkene som er listet der har det på lager.

 

Hvorfor Amazon i Tyskland ihvertfall påstår at de har 2 på lager, vet jeg ikke (Asia-modeller?), men på Saturn.de (Tysklands største elektronikkjede) er det forventet på lager først om 2-3 uker. Men "forventet tid" er som alle vet ikke til å stole på.

 

På bhphotovideo og Amazon USA er kameraet ihvertfall utsolgt (1-2 måneder leveringstid) og på Amazon england finner jeg ikke D800 overhodet.

 

Greit at du klager over Nikon, men å bruke feilaktige påstander som grunnlag for det, slår tilbake på deg selv.

 

Det er andre som har hevdet at det var tilgjengelig i Sverige og i linken jeg viste til så omtales den da av andre bla på foto.no , Jeg kan ikke verifisere om dette er 100% riktig men det jeg kan verifisere som 100% riktig er hva nikon selv sa når de overhode ikke så noen forsinkelser/leveringsproblemer eller når de bekreftet at det ikke ville bli noen prisøkning i Norge .

Vi ser jo alle hvor riktig det var uansett om en liker det eller ei , så jeg føler virkelig ikke at noe slår tilbake på meg . Når et firma direkte LYVER meg opp i øynene ja da får både de og deres tilhengere tåle at de får pepper tilbake ..

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

På fotosidan.se har jeg også lest at enkelte har gått inn i en butikk og handlet Nikon D800 over disk. Dette bør ikke komme med i prisjakt.se

 

Nikon Nordic har sete i Sverige, tror de har levert flere pr. bestilling til Sverige enn til Norge.

 

Det er ikke riktig at Amazon.de påstår at de har 2 på lager, men at 2 forhandlere selger nye. Når jeg var inne på Amazon.de for 4-5 timer siden hadde Amazon.de 8 stykk tilgjengelig. Disse er nå selvfølgelig utsolgt igjen. Kun forhåndbestilling igjen. Påstår de får nye på lager igjen den 31 Mars.

 

Når det gjelder "Asia modeller" , alle kommer fra det samme samlebåndet i Japan.

Endret av Fytterakkern
Lenke til kommentar

På fotosidan.se har jeg også lest at enkelte har gått inn i en butikk og handlet Nikon D800 over disk. Dette bør ikke komme med i prisjakt.se

 

Nikon Nordic har sete i Sverige, tror de har levert flere pr. bestilling til Sverige enn til Norge.

 

Det er ikke riktig at Amazon.de påstår at de har 2 på lager, men at 2 forhandlere selger nye. Når jeg var inne på Amazon.de for 4-5 timer siden hadde Amazon.de 8 stykk tilgjengelig. Disse er nå selvfølgelig utsolgt igjen. Kun forhåndbestilling igjen. Påstår de får nye på lager igjen den 31 Mars.

 

Når det gjelder "Asia modeller" , alle kommer fra det samme samlebåndet i Japan.

 

Fint at noen bekrefter at jeg ikke farer med løgn slik det ble påstått :thumbup:

Lenke til kommentar
Är mest sugen på D4, men åkte in till mm i Borås och kollade om de hade D800 där, tyvärr hade de inte fått in några ännu. Bad honom kolla om andra butiker hade d800 i butik och fick följande svar:

 

Helsingborg, Kalmar, Malmö (Svagertorp) Norrköping, Örebro och Västerås hade alla en i butik kl 1530. Kan kanske vara värt att kolla för er som bor i närheten?

 

http://www.fotosidan...069#post1805069

 

her kan man jo selv lese at folk har gått rett inn på butikk og kjøpt D800 , så det skulle vel vær liten tvil om sannheten i dette .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Da skjønner jeg hva som skjer. Tror jeg. MM er vel en forkortelse for Media Markt - en kjede som er mange steder rundt i Europa. Så de D800-ene er nok ikke levert via Nikon Nordic, men fra landet MM har hovedsete.

 

Er det nå jeg sier - slik går når man er utenfor EU (dukker raskt ;) )

Lenke til kommentar

Her får de stadig inn kamera , så dette med at de som bestiller får først er ren løgn .

 

http://www.amazon.de...800%2Caps%2C147

 

 

Ellers er jo dette intresangt , da det er til de grader tilbakevist her på forumet :

 

" I have received links to forums and other sites, where some photographers say that only the best pro-level glass should be used on the D800 and everything else is going to look awful. While some of this is true and the D800 surely does put some burden on lenses,"

 

http://mansurovs.com/nikon-d800-review

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Är mest sugen på D4, men åkte in till mm i Borås och kollade om de hade D800 där, tyvärr hade de inte fått in några ännu. Bad honom kolla om andra butiker hade d800 i butik och fick följande svar:

 

Helsingborg, Kalmar, Malmö (Svagertorp) Norrköping, Örebro och Västerås hade alla en i butik kl 1530. Kan kanske vara värt att kolla för er som bor i närheten?

 

http://www.fotosidan...069#post1805069

 

her kan man jo selv lese at folk har gått rett inn på butikk og kjøpt D800 , så det skulle vel vær liten tvil om sannheten i dette .

Synes du ikke det er rart at alle butikkene hadde akkurat "en"?

 

De fleste fotobutikker, ihvertfall de med pro-status, får en D800 til utstilling/demo. Denne er det IKKE tillatt å selge, men om enkelte butikker selger likevel vet jeg ikke. Om de faktisk selger denne demomodellen, så tipper jeg de mister retten på flere D800 helt til leveringssituasjonen stabiliserer seg. Og ja, vi har en D800 stående der jeg jobber, men det betyr ikke at den kan selges.

 

Alle land har fått noen få modeller til salgs, også i Norge, så at noen har fått tak i D800 også i Sverige og andre land forundrer meg ikke det minste.

 

Med "Asia-modeller" mener jeg kamera som er gråimportert fra Japan/Kina eller lignende. Alle produsenter har en tendens til å prioritere importører i Asia og til dels USA da det er de største markedene, og en rekke privatpersoner ser sitt snitt til å tjene noen ekstra penger på å importere produkter med dårlig levering.

 

Hvor Mediamarkt importerer fra, vet jeg ikke, men det er neppe Nikon Nordic. De er så store at de muligens har egen import av Nikon direkte fra produsent.

Lenke til kommentar
Är mest sugen på D4, men åkte in till mm i Borås och kollade om de hade D800 där, tyvärr hade de inte fått in några ännu. Bad honom kolla om andra butiker hade d800 i butik och fick följande svar:

 

Helsingborg, Kalmar, Malmö (Svagertorp) Norrköping, Örebro och Västerås hade alla en i butik kl 1530. Kan kanske vara värt att kolla för er som bor i närheten?

 

http://www.fotosidan...069#post1805069

 

her kan man jo selv lese at folk har gått rett inn på butikk og kjøpt D800 , så det skulle vel vær liten tvil om sannheten i dette .

Synes du ikke det er rart at alle butikkene hadde akkurat "en"?

 

De fleste fotobutikker, ihvertfall de med pro-status, får en D800 til utstilling/demo. Denne er det IKKE tillatt å selge, men om enkelte butikker selger likevel vet jeg ikke. Om de faktisk selger denne demomodellen, så tipper jeg de mister retten på flere D800 helt til leveringssituasjonen stabiliserer seg. Og ja, vi har en D800 stående der jeg jobber, men det betyr ikke at den kan selges.

 

Alle land har fått noen få modeller til salgs, også i Norge, så at noen har fått tak i D800 også i Sverige og andre land forundrer meg ikke det minste.

 

Med "Asia-modeller" mener jeg kamera som er gråimportert fra Japan/Kina eller lignende. Alle produsenter har en tendens til å prioritere importører i Asia og til dels USA da det er de største markedene, og en rekke privatpersoner ser sitt snitt til å tjene noen ekstra penger på å importere produkter med dårlig levering.

 

Hvor Mediamarkt importerer fra, vet jeg ikke, men det er neppe Nikon Nordic. De er så store at de muligens har egen import av Nikon direkte fra produsent.

 

Hvor kameraene kommer fra og om det er utstillingsmodeller eller ei vet verken du eller jeg og det spiller liten rolle , men det er ikke grunn nok til å kalle andre for løgner .

Det er også intresangt å se at amazon .de hadde flere til salgs i går, ble fri og i natt hadde de 12 til til salgs , noe som også er oppe som tema i en tråd på foto.no .

Det viser klart at her er en sjev fordeling av kamera og at Nikon driver med usannheter all den tid jeg sitter med mailer fra de der den ene sier at de ikke ser noen leveringsproblemer og i neste avkrefter de ryktet om prisøkning , så er det noen som lyver så er det Nikon og ikke jeg .....

Lenke til kommentar

Hvor kameraene kommer fra og om det er utstillingsmodeller eller ei vet verken du eller jeg og det spiller liten rolle , men det er ikke grunn nok til å kalle andre for løgner .

Det er også intresangt å se at amazon .de hadde flere til salgs i går, ble fri og i natt hadde de 12 til til salgs , noe som også er oppe som tema i en tråd på foto.no .

Det viser klart at her er en sjev fordeling av kamera og at Nikon driver med usannheter all den tid jeg sitter med mailer fra de der den ene sier at de ikke ser noen leveringsproblemer og i neste avkrefter de ryktet om prisøkning , så er det noen som lyver så er det Nikon og ikke jeg .....

Jeg beklager min påstand om løgn. Og jeg forstår at du blir frustrert over Nikon sine løgner eller uvitenhet. Men ting er ikke nødvendigvis sort-hvitt, og da blir det litt feil å arrangere nærmest et privat korstog mot merket så lenge man ikke er sikker på fakta.

 

Jeg har nok ikke forstått tysken på Amazon sine sider. Det jeg trodde betød at kameraet var på lager, betyr ikke det i det hele tatt.

 

På de to aktuelle forhandlerne som er listet på Amazon.de sies det akkurat det samme som i går kveld (Google translate):

 

"Denne artikkelen har ennå ikke blitt utgitt. Du kan forhåndsbestille det, imidlertid, og vi sender den så snart den blir tilgjengelig."

 

"Vanligvis innen 1 til 3 uker. Frakt fra Storbritannia"

 

MediaMarkt kjøper inn stort fra en eller annen hoveddistributør, muligens i Asia hvor tilgjengeligheten er bedre. De kan også legge inn gedigne ordre for å bli prioritert fremfor mindre forhandlere. Jeg finner imidlertid ikke D800 på Mediamarkt sine sider, og Saturn (samme eiere?) har heller ingen på lager.

Lenke til kommentar

Hvor kameraene kommer fra og om det er utstillingsmodeller eller ei vet verken du eller jeg og det spiller liten rolle , men det er ikke grunn nok til å kalle andre for løgner .

Det er også intresangt å se at amazon .de hadde flere til salgs i går, ble fri og i natt hadde de 12 til til salgs , noe som også er oppe som tema i en tråd på foto.no .

Det viser klart at her er en sjev fordeling av kamera og at Nikon driver med usannheter all den tid jeg sitter med mailer fra de der den ene sier at de ikke ser noen leveringsproblemer og i neste avkrefter de ryktet om prisøkning , så er det noen som lyver så er det Nikon og ikke jeg .....

Jeg beklager min påstand om løgn. Og jeg forstår at du blir frustrert over Nikon sine løgner eller uvitenhet. Men ting er ikke nødvendigvis sort-hvitt, og da blir det litt feil å arrangere nærmest et privat korstog mot merket så lenge man ikke er sikker på fakta.

 

Jeg har nok ikke forstått tysken på Amazon sine sider. Det jeg trodde betød at kameraet var på lager, betyr ikke det i det hele tatt.

 

På de to aktuelle forhandlerne som er listet på Amazon.de sies det akkurat det samme som i går kveld (Google translate):

 

"Denne artikkelen har ennå ikke blitt utgitt. Du kan forhåndsbestille det, imidlertid, og vi sender den så snart den blir tilgjengelig."

 

"Vanligvis innen 1 til 3 uker. Frakt fra Storbritannia"

 

MediaMarkt kjøper inn stort fra en eller annen hoveddistributør, muligens i Asia hvor tilgjengeligheten er bedre. De kan også legge inn gedigne ordre for å bli prioritert fremfor mindre forhandlere. Jeg finner imidlertid ikke D800 på Mediamarkt sine sider, og Saturn (samme eiere?) har heller ingen på lager.

 

Vet ikke hvor alvorlig du mener din beklagelse,når du fortsetter med at jeg bedriver et privat korstog mot et firma uten å vite fakta , det er merkelig av deg all den tid jeg har oppgitt at jeg har fått mailer fra Nikon dær de benekter leveringsproblemer , dær de benekter prisøkning i Norge, om ikke det er fakta så vet faktisk ikke jeg hvilken fakta du er ute etter .

Jeg annser det også som fakta når noen skriver på et svensk nettsted at de faktisk kunne gå rett inn i butikk og kjøpe D800 .

 

 

Jeg finner imidlertid ikke D800 på Mediamarkt sine sider, og Saturn (samme eiere?) har heller ingen på lager

 

Har vel rett og slett med at de eksemplarene de hadde er solgt og at en ikke trengte stå på noen liste for å få dem .... :hmm:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Vet ikke hvor alvorlig du mener din beklagelse,når du fortsetter med at jeg bedriver et privat korstog mot et firma uten å vite fakta

Hvis du ikke ønsker å ta i mot en beklagelse, så får jeg vel trekke den tilbake da. For jeg sa nå faktisk aldri at du kom med løgn, men påsto at dine påstander var feilaktige. Og det er en forskjell på å kalle noen for løgner og å påstå at noens påstander er feilaktige.

 

Man bør uansett kjenne bedre til realitetene før en presenterer noe som fakta.

 

Jeg reagerer ikke på at du kritiserer Nikon for e-postene de har sendt, og uttalelsene de har kommet med, men at du påstår det er tilgjengelig over disk for hvem som helst i hele resten av verden, og at det kun er Nikon Nordic som kødder med sine norske kunder. Du tar null forbehold om at dine og dine kilders påstander er feil.

 

Jeg sjekket Amazon Tyskland, Amazon England, Amazon USA, Saturn.de, prisjakt.se og flere rett etter din første påstand om at det var tilgjengelig over disk for hvem som helst både i Tyskland, Sverige og England, og kunne ikke finne ett eneste eksemplar. Det kan jeg heller ikke nå. Mente det var riktig å poengtere det at det ser ikke like lyserødt ut i resten av verden som det kunne virke som.

 

Og hvorvidt Saturn og andre har en liste dem går etter, eller om de ikke lager noen liste slik at det er "først til mølla" får være deres og deres kunder problem. Nikon har ikke noe med det å gjøre. Vi kunne valgt å gjøre det slik der jeg jobber også, men vi synes venteliste er langt ryddigere.

 

Amazon har i følge en her hatt noen på lager en kort periode. Det hadde vi der jeg jobber også, ettersom de må registreres inn på lager før de kan sendes ut til kundene. Dermed blir de stående som "på lager" en kort periode. I vårt tilfelle var det bare snakk om meget kort tid, men andre butikker kan ha tregere systemer.

 

Fakta er at vi VET ikke hvorfor andre butikker har stått med D800 på lager uten venteliste. Vi kan spekulere, men det blir feil å fremlegge påstander som fakta, både fra min og din side. Kanskje har noen fått D800 i Sverige uten å stå på venteliste, men hvorfor? Svikt? Bedre leveringssituasjon? At butikken blåser i ventelister? At en surrete ekspeditør har solgt en demomodell som ikke er lov å selge? Det er for usikkert til å sverte en produsent. Kommer det frem fakta senere som beviser det motsatte, så er det bare å fyre seg opp. Men pr i dag blir det uthenging av et firma uten at man vet hva som ligger til bakgrunn for det som det påstås at har skjedd.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...