Gå til innhold

BioWare vil svare på Mass Effect 3-kritikken (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke kommet meg til slutten enda, men so far er dette dritfett. Kan ikke se hva folk klager over enda hvertfall.. Mulig jeg blir skuffet over slutten, mulig ikke. Uansett, dersom vi får en "alternativ ending" så er jeg glad jeg! Mer å spille for meg! :)

Sånn fortalt. Spillet er genialt helt frem til det siste kvarteret i spillet. Jeg satt med samme følelse selv, når jeg leste at folk slaktet ME3-slutten. Og ja, det ble bekreftet for min egen del. Slutten suger. Slutten mangler "Oomph". Slutten er som å ta live av Frodo ved inngangen til lavafjellet, og så sende rulleteksten på skjermen.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har ikke fått gjort meg opp en mening om slutten ennå, fordi jeg fremdeles venter på at de skal få fikset importering av savegames :hm:

 

Er dog ikke så begeistret for det jeg leser om at det er umulig (eller i hvert fall vanskelig) å få alle de mulige sluttene (i praksis: jobbe opp 5000 "effective military strength") uten å spille multiplayer. For all del, multiplayeren er underholdende nok den, men det er vanskelig nok å samle tre kompiser til å spille om ikke jeg må time det slik at det passer med når jeg nærmer meg slutten på singleplayerkampanjen i tillegg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ikke fått gjort meg opp en mening om slutten ennå, fordi jeg fremdeles venter på at de skal få fikset importering av savegames :hm:Er dog ikke så begeistret for det jeg leser om at det er umulig (eller i hvert fall vanskelig) å få alle de mulige sluttene (i praksis: jobbe opp 5000 "effective military strength") uten å spille multiplayer. For all del, multiplayeren er underholdende nok den, men det er vanskelig nok å samle tre kompiser til å spille om ikke jeg må time det slik at det passer med når jeg nærmer meg slutten på singleplayerkampanjen i tillegg.

 

Det er umulig å få én slutt uten å spille multiplayer siden du ender opp med 3600 EMS og du trenger 4000 for å trigge akkurat den slutten.

 

Savegame import? Mener du face codes? Du kan trikse deg frem til koden via litt forskjellige verktøy, er forumtråd på BSN med forklaring. Jeg fikk hvertfall til fjes som ser 90% ut som før.

Lenke til kommentar

Har ikke kommet meg til slutten enda, men so far er dette dritfett. Kan ikke se hva folk klager over enda hvertfall.. Mulig jeg blir skuffet over slutten, mulig ikke. Uansett, dersom vi får en "alternativ ending" så er jeg glad jeg! Mer å spille for meg! :)

 

Det jeg misliker mest er at jeg ikke klarer å finne noen som helst måte å spole i dialogen på, så jeg må sitte og høre på stemmeskuespillerne snakke ferdig hele setningen før de begynner på neste. I lengden blir det ufattelig irriterende, fordi jeg bruker subtitles og har lest ferdig setningen før de knapt har begynt på det de har å si, så i store deler av samtalene sitter jeg og venter på at de skal snakke ferdig. I ME1 og 2 kunne vi trykke en tast for å hoppe over setningen de sier, så vi kunne spole gjennom samtalene ganske raskt. Hvorfor kan vi ikke det her? (spiller på PC, for øvrig. Om noen vet om en eller annen måte å ordne det på er det bare å si ifra på PM. blir ikke å følge med i denne tråden noe særlig.)

 

En annen ting jeg misliker er at vi som vanlig ikke kan hoppe over cutscenes. Det i seg selv er irriterende, men når vi har så vanvittig mange cutscenes her, og mange av dem er fryktelig lange, blir det enda mer irriterende. Første gangen vi ser dem er greit nok, men andre, tredje og fjerde gang blir det utrolig irriterende. Jeg kan starte introen, lage meg frokost, lage en kopp te og hente posten, og introen kjører fortsatt når jeg kommer tilbake til PCen. Som sagt, første gang er det ikke noe problem. Men om vi lager en ny karakter, eller spiller New Game+ blir det en annen sak.

 

På toppen av det hele føles det som om de droppet ME2 og laget en mer eller mindre direkte oppfølger til ME1 denne gangen. Nå likte jeg ikke ME2 noe særlig, så det gjør ikke noe. Men i ME2 droppet de jo ME1, så alt i alt blir det fint lite sammenheng i trilogien. Jeg er svært forvirret til tider.

 

Til sist har vi jo historien. Den fenger meg ikke i det hele tatt. I ME1 begynte det med et "hva i helv... var det der?" og ble bare bedre og bedre. I ME3 sitter vi med "geez, seriøst, BioWare? Var dette det beste dere kunne gjøre?" Senest i The Old Republic viser de hva de kan når det gjelder historie, så å avslutte hele ME-trilogien med en så klisjefyllt historie blir for dumt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Eg vil gjerna at Gamer.no sine skribentar svarar meg på ein ting, om dei har lyst.

 

Ein kan sjå i forhald til speljournalister og vanlege spelarar sine anmeldelsar at det er ein stor kontrast i kva 'score' dei får. Eg er ein av dei som genuint meinar at slutten øydeleggar mykje for spelet, og verre so, heile serien - men eg skjønnar at det er vanskleg for å lage ein anmeldelse som kan trekka ned spelet berre fordi av slutten.

 

Men alikavel so er eg litt skuffa at slutten ikkje vert nemnt. Eg føler den er relevant på mange måtar, men spørsmålet er vel kor relevant er det for ein speljournalist å trekke det inn i samanhengen til ein anmeldelse?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

En velartikulert og god forklaring på hvorfor slutten på Mass Effect 3 er så dårlig kan sees her: http://www.youtube.com/watch?v=6M0Cf864P7E

 

Se det video snuttet for alt det er verdt sier jeg bare.

 

Jeg gir BioWare litt tid til å prøve å ro seg ut av det her. Men ender fort i at de mister mange kunder, og i det lange løp har de ikke råd til det. Vanligvis når et produkt kommer ut så har man misnøyde kunder, men ikke så mange som det her. Nå snakker vi millioner av dollar i tap om de ikke skjerper seg.

Lenke til kommentar

Eg vil gjerna at Gamer.no sine skribentar svarar meg på ein ting, om dei har lyst. Ein kan sjå i forhald til speljournalister og vanlege spelarar sine anmeldelsar at det er ein stor kontrast i kva 'score' dei får. Eg er ein av dei som genuint meinar at slutten øydeleggar mykje for spelet, og verre so, heile serien - men eg skjønnar at det er vanskleg for å lage ein anmeldelse som kan trekka ned spelet berre fordi av slutten. Men alikavel so er eg litt skuffa at slutten ikkje vert nemnt. Eg føler den er relevant på mange måtar, men spørsmålet er vel kor relevant er det for ein speljournalist å trekke det inn i samanhengen til ein anmeldelse?

Det er jo noen anmeldelser som tar tak i at slutten er dårlig. Selv er jeg enig i det, men jeg ville nok likevel gitt spillet en høy karakter, da det er veldig fram til de siste fem minuttene. Plenty andre spill som også kødder det til på slutten, men Mass Effect 3 får mer oppmerksomhet pga flere spillere, og at det er slutten på en meget spennende trilogi.

 

 

Lenke til kommentar
Men for pokker da jeg har ikke kjøpt spillet enda, og folk slenger spoilers uansett hvor jeg er X (
Hvorfor leser du da artikkler som tar for seg slutten på spillet?Du har ikke noen andre å skylde på enn deg selv.

 

Blæh blah DUURRRR

 

Shut up jeg klager hvor hardt livet er,

I aint blaming no one .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...