Gå til innhold

I harnisk over Mass Effect 3-slutten (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da kan vi gjøre det istedet

 

Kanskje litt mykje patos inne i bilete, men det er ingenting galt i å gjere utviklarar merksame på det når skrivinga deira er talentlaus.

 

Så lenge store deler av spelpressa heldt fram med å slå ring rundt utviklarar som leverer dårlege/uferdige produkt, og metacritic/amazon avgjer at negative user reviews er "usaklege" og slettar for fulle segl, har eg ei viss forståing for at folk går drastisk til verks.

 

Det er symptomatisk at dei einaste som ikkje prøver å avskrive misnøya med Bioware som "entitlement" og "homophobic attacks" (!), er publikasjoner utanfor den heilage treeininga av utgivar, utviklar og presse.

Lenke til kommentar

Vi følger tilbakemeldingene veldig tett. De er veldig viktige for oss, og vi kommer alltid til å lytte til dem, tolke dem og forsøke å gjøre det som er rett for tilhengerne våre. Vi har ordentlig bra en- og flerspillerinnhold på vei, og spillernes tilbakemeldinger kommer til å forme dem, forklarer han.

 

Der har folka bak COD noe å lære seg !

Lenke til kommentar
Spillere betaler store summer for at BioWare skal revurdere avslutningen.Les hele saken
Hva var galt med sluttene?!?

 

Hvis du har fulgt Mass Effect siden xbox 360 release 2007 og frem til idag 2012, og lagt ned så mange hundre timer i det episke universet forventer du en hvis kvalitet når det hele slutter av, Bioware leverte ikke varene i det hele tatt, slutten er så tåpelig dårlig skrevet og ødelegger all lore de har lagd de siste 5 årene. Og hvis BioWare skal bry seg så mye om fansen sin som de sier så må de lytte og tilby en verdig slutt på en episk saga.

 

Det er hva som er galt med sluttene, etter min mening.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dukker opp flere artikler om dette daglig for tiden. Mange er irriterte over at sluttene er for like, og at dem ikke er gode nok, og at velgene dine ikke påvirker spillet stort.

 

Gjorde det ikke noe bedre når det på twitter ble lagt ut en post frra utviklerne som prøvde å beroligge spillerne med at de har ingen anelse om hva de har tenkt med å gjøre med DLC for spillet i tiden som kommer.

http://beefjack.com/...ire-on-twitter/

Endret av tamarin
Lenke til kommentar
Sci-fi-rollespillet har nemlig en dristig slutt,

 

Jeg vil ikke kalle det dristig.

 

Generisk, usammenhengende, og kjedeligt er mer beskrivende.

Du har tre spill, tusen valg, og hundre timer spilltid. Dristig slutt ville betydd at alle valgene dine hadde noe å si. "Alt" du har gjort får en betydning for slutten. Det er dristig, fordi det betyr at utviklerne ikke har noe kontroll over hva du får se. Din slutt blir unik.

 

Si at det er bare 50 valg som avgjør slutten. Da vil du fått 50! = 3064 forskjellige slutter.

 

Jeg hadde vært fornøyd med 30 slutter jeg. Eller 20. Eller i det minste 10.

Men neida, vi får 3 slutter. (Og da tenker jeg ikke på hvem som overlever på slutten)

Det er stikk i strid med hva Mass Effect selger på. Valg, og konsekvenser.

 

Og ikke bare det, slutten er en stor Deus Ex. Eneste hintet er en setning eller to på Thessia.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

Og ikke bare det, slutten er en stor Deus Ex.

 

Huff, når jeg leste dette kom jeg til å tenke på end-o-maticen i Deus Ex: HR. "Click button for ending 1". Sånn passe relevant!

Lenke til kommentar

Kan legge til at eg mistenker sterkt at det ikkje handler om ein "minoritet" som meinar at slutten er såpass dårleg.

 

På Bioware sin forumside så kan jo du sjå at nesten 44000 har stemt at dei er sterkt misfornøyd med slutten (90%) og berre 2% synes den er bra (ca. 1000)

 

http://social.bioware.com/633606/polls/

 

Så er jo det også gjort ein meir detaljert statistikk på det med over 7500 deltakar som visar også at dei som er generellt misfornøyd med slutten er i fleirtal.

 

http://social.bioware.com/forum/1/topic/355/index/9762561

Lenke til kommentar

Likte slutten og spillet veldig godt jeg.Er sykt lei av att alt skal ha en happy ending som i dårlige amerikanske filmer. Livet er kjipt og vi skal alle dø uansett så spill og annen kunst bør gjenspeile det.

 

Og eg skal love deg at det er ikkje ein "Happy ending" som folk flest krev.

 

Eg anbefaller at du les linken eg no gjer deg om du lurar på kvifor folk er irritert over slutten. At du liker slutten er jo ikkje noko eg eller andre har med å gjera, det er jo berre flott det. Men eg kan sei at det er ikkje mangelen på ein "happy ending" som gjer at folk er sure.

 

http://www.gamefront.com/mass-effect-3-ending-hatred-5-reasons-the-fans-are-right/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...