Gå til innhold

Obsidian må krympe staben (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorden er det mulig? Fallout NV alene har solgt i så stort antall att det burde kunne brødfø en hær av utviklere i årevis..

 

Dette er kapitalisme på sitt værste med investorer som har skummet av profitt i oppgangs tider og lar de råtne i litt nedgangstider.

 

Obsidian har vært veldig god på oppfølgere og jeg spilller enda nwn2 mods og fanv mods.

 

Lenke til kommentar

I følge Chris Avellone sin twitter-konto så fikk Obsidian kun en fastpris for å lage Fallout NV, og en bonus om spillet fikk over 85% på metacritic. (Noe det ikke gjorde, som forøvrig er en skandale med tanke på alt rælet som faktisk gjør det.)

 

Så det er nok Bethesda som fikk mestepartene av pengene.

 

FNV was a straight payment, no royalties, only a bonus if we got an 85+ on Metacritic, which we didn't.

 

Edit: Makan, slått med et millisekund. :p

Endret av radiohodet
Lenke til kommentar

Urk. Det er jo faktisk katastrofalt om bonusgreier avheng av metacritc-karakter. Obsidian har jo ikkje nok bestikkelsesbudsjett til å få 9/10 hos alle, og med Bethesda som både publisher og den som tente mest på NV både sel bra men kjem under 85, var det vel uaktuelt at dei skulle ordne det.

Lenke til kommentar

Det fortjente ikke over 85 på grunn av bugs, , jeg spillte på Playstation og aldri har jeg måttet gi opp et spill på grunn av bugs,

Startet på nytt 3 ganger, og selv om patchene kom inn så måtte jeg starte på nytt, jeg la cirka 50 timer i hver save, og før spillet crashet totalt, så gikk jeg glipp av minst 10 quester på grunn av bugs,

 

Men spillet var bra, eller ville jeg ikke spillet det i 150 timer :p

Men ingen 85 på grunn av bugs

Lenke til kommentar

Så bugs = ikke 85, men fullstendig kreativt bankerott, derivativt, og talentlause manus = over 85?

 

Har ingenting og si, visst et spill ikke virker så vil det skape store problemer på sider som Metacritic. Spesielt på bruker score, du vet åsn det er.

Det er vi folk som er på forum og fans som er den høyeste røst, som gjør den største forskjellen,

De som er ufornøyd henger på forum og klager og sprer hat , de som liker det gir ikke en lyd fra seg.

 

Bare se på Mass Effect, pure barnslig jævelskap, spillet kan umulig vere 3,4

Lenke til kommentar

https://twitter.com/#!/ChrisAvellone/status/180062439394643968Obsidian fikk ingen royalties på Fallout: New Vegas, av en eller annen skrudd grunn som sannsynligvis er knyttet til det usikre skussmålet deres etter en historie med mange bugs og upolerte produksjoner. Prestasjonsbonusen ble låst opp ved 85 på Metacritic. Spillet fikk 84 :/

Latterlig. Det burde nå i det minste gå på antall salg hvis de først skal bruke en sånn modell.

 

Lenke til kommentar

Så når jeg kjøpte Fallout: New Vegas Ultimate Edition på steam hvem gikk pengene til?

 

Brorparten av pengene gikk nok til Bethesda, som eier rettighetene til Fallout-merkevaren.

 

Steam tar vel noen prosenter også tenker jeg. Det er litt synd siden det er utviklerne jeg faktisk vil gi pengene til.

 

 

Håper Kickstarter kan endre noe på dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...