Gå til innhold

Hva skal barna spille?


Anbefalte innlegg

Siden alle snakker om hvor sunt det er og hvor smart du blir av å spille strategispill, kan jeg legge til at jeg aldri har spilt noen strategispill mer enn et par minutter og jeg har 4 eller 5 i alle fag :)

:)

 

Forskning har vist at de som spiller er veldig raske til å ta besluttninger. Jeg ser ikke hvordan man kan bli smart av spill. Heller mer kunnskapsrik.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
  • 5 år senere...

Jeg er enig og uenig i det du sier. Jeg er enig med at barn på en alder fra 12 og ned ikke bør spille Call Of Duty. Men ikke fordi det er voldelig men spill har noen som heter en "comunity". En comunity er folka som spiller spillet, det kan være mange hyggelige folk der men COD sin comunity er ikke særlig snille. De banner, de prøver alt de kan for å dumme deg når de egentlig dummer seg selv ut mer, de prøver altfor hardt å vinne og de tar spille altfor seriøst. Jeg glemte å si at disse folka er mellom 10- 15 år.

De som er 16 og opp kan være veldig hyggelige å spille mot, de vil heller ha det gøy enn å vinne. Men min mening på at de yngre er mer aggresive enn de eldre er ikke på grunn av skytinga, volden, blodet, banningen (ok, kanskje litt) eller realismen (selv om COD ikke er så realistisk i forhold til andre skytespill som Battlefield og Arma. Jeg ser at denne bloggen var lagd i 2012 så jeg skal ikke ta de 3 siste COD spillene som har vært i fremtiden og verdensrommet). Men det er fordi de er unge. Da jeg var ung så ville jeg være den beste mellom vennene mine men hvis de var bedre enn meg så blir jeg så klart sur og gretten og får noen uvenner men jeg var ung og dum og det tror jeg de yngre spillerne på COD er, de kommer til å vokse ut av det og bli modne.

En ting til. jeg syns barn skal få ha det mere GØY enn å LÆRE fra spill. Og er det ikke foreldrene som bør ta hensyn til hvilke spill barnet ditt kjøper?

Dette er en melding fra meg til alle foreldre som har en aggresiv 12 åring som skriker lungene ut av seg på COD... TA ANSVAR eller snakk med barnet ditt om det som at du som forelder kan forstå hvorfor han eller hun liker COD eller et annet spill så mye isteden for å se på TV hele dagen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...