Gå til innhold

Test: Sony Xperia S


Anbefalte innlegg

Liker godt tendensen til at nye enheter ustyres med GLONASS, men må påpeke at du skriver "Presis GPS med Glonass", noe som blir som å skrive "bra Sony telefon med Samsung". GLONASS er en egen GNSS(Global Navigation Satellite System), eller satellittposisjoneringssytem, i likhet med GPS, Compass(Kina) og Galileo(Europeisk). Skrives også med store bokstaver ;-)

limetime: Det har du faktisk helt rett i. Endret litt på faktaboksen.

 

Forkortelser skriver vi normalt med store bokstaver, men denne var uhorvelig lang - og akronymer blir gjerne brukt som navn, og svært sjelden skrevet i sin helhet, slik kortere og ikke uttalbare forkortelser ofte blir. Lar den foreløpig stå, siden teksten blir litt uryddig med hele ord i caps :)

 

Så en tidsskrift mene at Xperia S hadde dobbelt så god "dekning" ved navigering grunnet dette, og at telefonen bruker en god del mindre strøm da den ikke trenger å søke etter satellitter hele tiden fordi den har tilgang på så mange fler enheter en ved bare GPS.

En annen fordel med GLONASS støtte er at hvis det nå skulle bli krig vil GPS bli stengt for offentligheten, men GLONASS og GALILEO vil forbli åpne for alle. Vet ikke om denne regelen står enda, men var hvertfall slik for noen år tilbake.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Finner det merkelig at dere finner byggekvaliteten så dårlig, har prøvd telefonen selv og fant byggekvaliteten god, og bedre en Galaxy S II.Vil også sitere Mobili.no vedr. designet og byggekvaliteten "VELLYKKETAlt i alt synes vi Sony har gjort en flott jobb med designen. Telefonen er god å holde i hånden, noe både materialene og den lett buede formen skal ha sin del av æren av. Xperia S ligger også et klart hakk over alt vi så på Xperia-fronten i fjor når det kommer til kvalitetsfølelse."Flere andre medier omtaler også byggekvaliteten som god.
iTavisen klager og på byggkvaliteten: http://www.itavisen....er-sony-tilbake
Ja, itavisen og amobil, men ingen andre. For meg fremsto den bunnsolid.

 

Kanskje du burde lese denne testen da. Ikkje bare er jpeg komprimeringen for høy, de klager også på designen:

 

http://www.engadget.com/2012/03/08/sony-xperia-s-review/

 

 

Lenke til kommentar
Finner det merkelig at dere finner byggekvaliteten så dårlig, har prøvd telefonen selv og fant byggekvaliteten god, og bedre en Galaxy S II.Vil også sitere Mobili.no vedr. designet og byggekvaliteten "VELLYKKETAlt i alt synes vi Sony har gjort en flott jobb med designen. Telefonen er god å holde i hånden, noe både materialene og den lett buede formen skal ha sin del av æren av. Xperia S ligger også et klart hakk over alt vi så på Xperia-fronten i fjor når det kommer til kvalitetsfølelse."Flere andre medier omtaler også byggekvaliteten som god.
iTavisen klager og på byggkvaliteten: http://www.itavisen....er-sony-tilbake
Ja, itavisen og amobil, men ingen andre. For meg fremsto den bunnsolid.

 

Kanskje du burde lese denne testen da. Ikkje bare er jpeg komprimeringen for høy, de klager også på designen:

 

http://www.engadget....peria-s-review/

 

Engadget holder jeg meg borte fra av prinsipp! Grunnen er at alt det ikke er Apple logo på er dårlig. Men dette med komprimeringen er etter hva jeg har forstått en begrensning som ligger i Android 2.3.x og ikke i Sonys programering (arrester meg hvis jeg tar feil!). Uansett vil det komme oppdatering til kameraet fra Sony, inntil da er det mange som bruker en app kalt "Camera ICS" som ikke komprimerer slik. Anbefaler folk å ta en kikk i denne tråden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1530157 Må si bildene er fantastiske!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje grunnet bruken av LCD?

 

Mange vil se det som en fordel da fargene og temperaturen i bildet er mer naturtro en hva de er på en AMOLED skjerm. Kanskje viktigst av alt er hvitt hvitt å ikke gulaktig på Xperia S slik det er på AMOLED skjermene. Sor nivået ved bruk av Bravia motor står ikke langt tilbake for det AMOLED presterer. Vil jo også påpeke at skjermen i Xperia S har LED bakbelysning. Nei, det er langt flere fordeler en ulemper ved at det er brukt LCD for et øye som vet hva det ser. Når skjermen attpåtil er utrolig presis i bruk blir alt annet en toppcore i dag feil. Dette er markedets beste skjerm, enkelt og greit.

Endret av mobifil
Lenke til kommentar

Da har jeg brukt telefonen i noen dager, og vil si følgende:

 

Gratulerer, Amobil! Dere har klart å koke suppe på spiker IGJEN!

 

Jeg vil sammenligne med en annen telefon som har terningkast seks:

- Mindre skjerm enn konkurrentene

- Ikke tilgang til filstruktur

- Krever Wi-Fi til enkelte operasjoner

- Ikke fildeling over Bluetooth

- Svak formatstøtte for video

- Ikke utskiftbart batteri

- Høy pris

 

Kontra Xperia S, med terning 4:

- Svak byggekvalitet (???)

- Støtter ikke minnekort (Burde også stått på konklusjonen på den andre tlf!!!)

- Underlig plassering av taster

- PlayStation-logo men ikke spill (foreløpig)

 

 

POSITIVT:

 

Xperia S:

+ Super skjerm

+ Rask

+ Brukervennlig

+ Mye teknologi

+ God lyd

+ Bra på spill og video

+ Gode stillbilder

 

Den andre telefonen (også kalt iPhone 4S):

+ Bra design og meget god skjerm

+ God byggekvalitet

+ Svært enkel å bruke

+ Integrert Twitter og Facebook (Hvorfor er ikke dette positivt på Xperia S.....?)

+ Automatisk gratis SMS når mottaker også har iOS5

+ Meget bra kamera med HD-opptak

+ Tyverisikring med sporing

+ Mulighet for stort minne (Opp til 64 GB) IKKE MINNEKORT - som var negativt på Xperia S

+ God tilgang til nyttige og underholdende applikasjoner (Dette står heller ikke på Xperia S)

 

 

Jeg synes det blir mer og mer tydelig at Amobil fovoriserer alt annet enn Sony sine produkter - og aller helst Apple. (?)

Så utfyllende beskrivelsene av det positive er på iPhone - det er skrevet med kjærlighet. På Xperia S er det skrevet i korte, kalde enstavelses-ord.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Da har jeg brukt telefonen i noen dager, og vil si følgende:

 

Gratulerer, Amobil! Dere har klart å koke suppe på spiker IGJEN!

 

Jeg vil sammenligne med en annen telefon som har terningkast seks:

- Mindre skjerm enn konkurrentene

- Ikke tilgang til filstruktur

- Krever Wi-Fi til enkelte operasjoner

- Ikke fildeling over Bluetooth

- Svak formatstøtte for video

- Ikke utskiftbart batteri

- Høy pris

 

Kontra Xperia S, med terning 4:

- Svak byggekvalitet (???)

- Støtter ikke minnekort (Burde også stått på konklusjonen på den andre tlf!!!)

- Underlig plassering av taster

- PlayStation-logo men ikke spill (foreløpig)

 

 

POSITIVT:

 

Xperia S:

+ Super skjerm

+ Rask

+ Brukervennlig

+ Mye teknologi

+ God lyd

+ Bra på spill og video

+ Gode stillbilder

 

Den andre telefonen (også kalt iPhone 4S):

+ Bra design og meget god skjerm

+ God byggekvalitet

+ Svært enkel å bruke

+ Integrert Twitter og Facebook (Hvorfor er ikke dette positivt på Xperia S.....?)

+ Automatisk gratis SMS når mottaker også har iOS5

+ Meget bra kamera med HD-opptak

+ Tyverisikring med sporing

+ Mulighet for stort minne (Opp til 64 GB) IKKE MINNEKORT - som var negativt på Xperia S

+ God tilgang til nyttige og underholdende applikasjoner (Dette står heller ikke på Xperia S)

 

 

Jeg synes det blir mer og mer tydelig at Amobil fovoriserer alt annet enn Sony sine produkter - og aller helst Apple. (?)

Så utfyllende beskrivelsene av det positive er på iPhone - det er skrevet med kjærlighet. På Xperia S er det skrevet i korte, kalde enstavelses-ord.

 

Jeg skrev det for noen dager siden, alle vet jo at amobil favoriserer Apple og Samsung og har aldri likt Sony. Ikke ta testene deres så seriøst, mange her inne som ikke gjør det. Noen journalister er og forblir amatører og vil aldri klare å forholde seg objektive

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 4 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...