Gå til innhold

1155 vs 2011


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Sitter og leser poster og tester men klarer ikke å bestemme meg for hvilket oppsett jeg skal gå får.

 

Valget står mellom :

 

1155 Platform

 

ASUS Maximus IV GENE-Z/GEN3, Socket-1155

 

Intel® Core i7-2700K Processor

 

2011 Platform

 

ASUS RAMPAGE IV GENE, Socket-2011

 

Intel® Core i7-3820 Processor

 

Maskinene skal brukes mest til spilling men også andre hverdagslige ting som vi alle gjør.

 

setter pris på hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anbefaler socket 1155 til spilling, og i5-2500k er ypperlig til spilling. Asus p8z68-pro(/gen3) er eit bra hovedkort.

i7 2600/2700k kjøper du viss du skal drive med videoredigering eller 2011 socket viss du har råd.

 

EDIT: Komplett er ofte dyrt. Prøv Dustinhome.no, billigere (ofte) og minst like bra/betre service.

Endret av Stian838
Lenke til kommentar

Anbefaler socket 1155 til spilling, og i5-2500k er ypperlig til spilling. Asus p8z68-pro(/gen3) er eit bra hovedkort.

i7 2600/2700k kjøper du viss du skal drive med videoredigering eller 2011 socket viss du har råd.

 

EDIT: Komplett er ofte dyrt. Prøv Dustinhome.no, billigere (ofte) og minst like bra/betre service.

 

Har handlet en del hos Dustin men med de resterende komponentene jeg har valgt ut ble det billigst hos komplett.

Det er kun 1000 kr som skiller på de oppsettne så det er ikke det som bekymrer meg.

Det er heller ting som overklokkings vennlighet og ytelse/fremtidsrettet

Lenke til kommentar

hvis spilling er ditt mål så vil du ikke få noe som helst økning ytelse av en i7, i5 2500K er veien å gå da

 

forskjellen på de to oppsettene du har valgt er at 2011 oppsettet kan ta mer RAM og litt andre ting som ikke påvirker gaming ytelse, prosessoren er omtrent lik

 

jeg fant ikke noen av de delen listet over som dyrere hos dustin

Lenke til kommentar

BF3 er visstnok glad i HT, ifølge 2 på Hardforum.

 

I can absolutely, without a grain of doubt, tell you that HT helps in BF3 very much so, But only if you have enough GPU power to need it. I have tested with and without it and it does make quite a large difference in multi-GPU configurations. Now, in all games? hell no. It usually doesn't make a difference, but in BF3 it sure does.

 

BF3 has 6 threads IIRC; it's one of the few games where hyper threading helps a lot. You can test for a bottleneck by graphing performance. Here's how to enable and interpret it: http://forums.electronicarts.co.uk/b...-goodness.html
Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

i techspot sin test av ytelse i BF3 vil en i7 2600K ligge på 34% load mens ett GTX 580 er på 100%

 

hvis man da ser på i5 2500K som at det er på 45% med GTX 580

 

så hvis man har 2 GTX 580 vil det heller ikke klare å flaskehalse en i5 2500K

 

vet ikke helt sikkert, men mulig den heller ikke vil flaskehalse 2 stk. HD 7970 siden CFX/SLi ikke skalerer 100%

 

og hvis det blir en flaskehals med i5en så koster det fortsatt mindre å kjøpe ett Phanteks kjøletårn og overklokke CPUen noen få hundre MHz enn å kjøpe en i7...

Lenke til kommentar

i7 og i5 klokker såvidt jeg vet likt. Null problem med i5@4,9GHz for meg iallefall..

 

Er selvfølgelig flere faktorer som spiller inn..

 

hvis jeg har fått det med meg riktig så klokker i7en (bittelitt) dårligere enn i5en når HT er på, hvis HT er av skal de klokke likt, men ingen prosessor klokker helt likt da

Lenke til kommentar

i techspot sin test av ytelse i BF3 vil en i7 2600K ligge på 34% load mens ett GTX 580 er på 100%

 

hvis man da ser på i5 2500K som at det er på 45% med GTX 580

 

så hvis man har 2 GTX 580 vil det heller ikke klare å flaskehalse en i5 2500K

 

vet ikke helt sikkert, men mulig den heller ikke vil flaskehalse 2 stk. HD 7970 siden CFX/SLi ikke skalerer 100%

 

og hvis det blir en flaskehals med i5en så koster det fortsatt mindre å kjøpe ett Phanteks kjøletårn og overklokke CPUen noen få hundre MHz enn å kjøpe en i7...

Du kan ikke trekke ut ytelsestall slik. Problemet er at ingen spill vil skalere 100% perfekt med CPU-ytelse når du bruker mer enn en kjerne, det er 100% umulig. Realistisk ser du på 80-85% load når du kjører en 2500k til det den klarer i BF3 av denne grunnen.

Lenke til kommentar

det er ikke største forskjellen på 4.5MHz og 5.0MHz, du merker at det går 1000 ganger fortere når du kommer opp på 4.5GHz

 

/Troll

unnskyld meg men hva i *svarte bananskall* er vitsen? er du virkelig så innavla i hue at du ikke skjønte hva jeg mente?

 

Beklager at jeg fornærmet deg... Men det at det står /troll nederst burde indikere noe...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...