Gå til innhold

Får ikke NRK via Media Center Win7


Anbefalte innlegg

Jeg har Win7 og startet å bruke Media Center og ser at under "Tillegg - Oppdag - NRK" skal man kunne velge NRK. Når jeg gjør det får jeg kun en side som viser hvor lang tid det tar å gjøre testen. Ingen muligheter til å gå videre.

Det er tydelig at det er snakk om nettilgang, men ingenting mer skjer og jeg kan kun gå tilbake. Jeg ville tro at man skulle kunne få tilgang via MediaCenter, men jeg kan kun gå tilbake med pil oppe i venstre hjørne. (Nede i høyre hjørne er mediaplayer-kontroller - her er alt grått, unntatt volum + og -)

Jeg har ikke TV-kort el antenne til PC, men her er det snakk om nettilgang, så det skulle ikke være noe problem.

Jeg kan selvsagt se på nett-TV med nettleser, men jeg ønsker å se via Win MC - det skulle være mulig.

 

Har vært inne her:

Innstillinger - Generelt - Konfig WMC - Konfig internett-tilkobling

og får bekreftelse på at internett-tilkobling virker.

 

Er det noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I tilfelle noen andre stusser over at dette ikke fungerer, se mailer nedenunder. Essensen er vel at NRK i dag ikke har planer om å få NRK nett-TV til å virke via Windows Media Center, hvis man skal tro mailen.

 

Hei, og takk for henvendelsen.

 

Meg bekjent så er prøveprosjektet NRK hadde i forbindelse med Windows Media Center avsluttet og ikke satt i ordinær drift, så usikker på dette.

 

Siden jeg ikke fikk definitivt svar sendte jeg ny mail og fikk igjen svar:

Hei igjen.

Som nevnt i forrige e-post, prosjektet er avsluttet i NRK og foreløpig er det ingen planer om å starte det opp på nytt.

 

Med vennlig hilsen

NRK www.nrk.no

Informasjonsavdelingen

Publikumsservice

_____, Informasjonskonsulent

Post: 8608 Mo i Rana

Tlf: 815 65 900 Fax: 75 12 27 77

mailto:[email protected]

Lenke til kommentar

Rart at de skriver at NRK ikke virker i Media Center. Jeg bruker Windows Vista Media Center på stue pcen, og ser på NRK nett TV støtt og stadig. Funker som bare det.

 

Skal sies at jeg ikke har oppgradert til Windows 7 (som eneste p) fordi det var mange små ting som jeg ikke likte i den versjonen. Vista har på den pcen fungert utmerket helt siden jeg la det inn i 2007

Lenke til kommentar

Er det noen som kan hjelpe?

NRK kan du se og høre på i nettleseren, ikke i noe annet program.

 

Mest sannsynlig svart magi og trolldom , siden jeg kan se nrk nett-tv både via xbmc og ved å paste streaming linken inn i VLC fks.

 

mmsh://straumv.nrk.no/nrk_tv_direkte_nrk1_h?MSWMExt=.asf

 

mmsh://straumv.nrk.no/nrk_tv_direkte_nrk2_h?MSWMExt=.asf

 

mmsh://straumv.nrk.no/nrk_tv_direkte_nrk3_h?MSWMExt=.asf

Lenke til kommentar

Rart at de skriver at NRK ikke virker i Media Center. Jeg bruker Windows Vista Media Center på stue pcen, og ser på NRK nett TV støtt og stadig. Funker som bare det.

 

Skal sies at jeg ikke har oppgradert til Windows 7 (som eneste p) fordi det var mange små ting som jeg ikke likte i den versjonen. Vista har på den pcen fungert utmerket helt siden jeg la det inn i 2007

 

Jeg synes ikke det er rart at NRK skriver at web-tv ikke virker i WMC. Det virker faktisk ikke.

Dette gjelder Windows 7, hvordan det er med Vista, el andre versjoner vet jeg ikke.

 

Hva skjer når du trykker "Tillegg - Oppdag - NRK"? Du kommer til en statisk nettside.

 

http://www1.nrk.no/onlinespotlight/finn_hastighet.htm

 

Prøv denne nettsiden i nettleseren din, her skjer det ingen ting.

 

Hvis du trykker på valget "TV2" får du denne siden:

 

http://webtv.tv2.no/webtv/iptv

 

Her er det noen valg videre, men jeg tror heller ikke det er mulig å se web-TV her. Jeg har ikke Sumo-TV2 så jeg får ikke sjekket det 100%. Sumo-abo eller ikke, det ser ut som det ikke er mulig å logge seg inn.

 

Så det er nok ikke mulig å se verken NRK eller TV2 i WMC for Windows 7.

 

Hvis det nå er en som svarer:

"Det er ikke mulig å se TV2 i WMC Win7".

eller "det er ikke mulig å se verken TV2 el NRK i WMC Win 7"

 

Jeg vet det :hm:

 

 

Det jeg har prøvd å finne ut i denne tråden gjelder WMC i Win 7 om NRK web-TV virker i dette programmet.

 

1. Jeg har funnet ut at det gjør det ikke.

2. Jeg er ganske sikker på at TV2 heller ikke virker.

3. Høyst sannsynlig har ikke NRK noen planer om å få web-tv til å virke heller. Ref email fra NRK lenger opp.

 

4. Grunnen er rar i og med at Microsoft har lagt inn en død webside som kommer etter valg av "NRK".

 

Da har jeg i grunnen svart på mitt eget innlegg, :) kanskje det er noen andre som har nytte av dette?

Lenke til kommentar

Om dere lager en spilleliste med alle nrk kanalene , så kan dere legge til spillelista i WMC vel ? riktignok bare live tv , og ikke opptak som ligger ute

(For ordens skyld jeg har ikke TV-kort, som jeg skrev i første innlegg. Og antakelig derfor har ikke

noe valg for live-TV i WMC)

 

Mulig, du har oppdaget noe smart. Forklar gjerne.

Lenke til kommentar

snakker om direktesendinger , på nrk 1,2,3 , Programutvalget på nettsiden kan jeg ikke hjelpe med

 

Om du lager en spilleliste, og legger disse 3 linkene inn i spillelisten :

 

mmsh://straumv.nrk.no/nrk_tv_direkte_nrk1_h?MSWMExt=.asf

mmsh://straumv.nrk.no/nrk_tv_direkte_nrk2_h?MSWMExt=.asf

mmsh://straumv.nrk.no/nrk_tv_direkte_nrk3_h?MSWMExt=.asf

 

 

lagrer spillelisten og legger den inn i WMC, så har du jo direktesendingene hvertfall

Lenke til kommentar

Jeg har Windows 7 Home Premium og NRK virker fint i Windows Media Center hos meg. Gjorde speedtesten i Internet Explorer 9 32-bit, fikk ~8000 kbit, lagret, lukket IE, og startet deretter WMC. Siden dette var første gangen jeg har startet WMC på denne datamaskinen spurte den om jeg ville konfigurere den før bruk. Det gjorde jeg. Skjerm, lyd og media. Deretter bladde jeg til NRK og startet ett eller annet program som spilte helt fint. Ingen problemer!

 

Utstyr specs om det kan hjelpe:

Internett: Telenor ADSL2 16 Mbit

Software: Norsk Windows 7 Home Premium 64-bit SP1, Norsk Microsoft Security Essentials, Internet Explorer 9, Adobe Flash Player 11.1.102.63 32/64-bit, ingen ekstra codecs

Skjerm: Dell U2711 at 2560x1440

PC: Asus Gene-Z, i7-2600k at 4,6 GHz, 8 GB 1866 MHz, GeForce GTX 580, HyperX 240 GB

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...