Corporal Jenkinson Skrevet 11. mars 2012 Skrevet 11. mars 2012 Hei, hadde tenkt å formatere før i dag. Men har fått et problem som hindrer dette... Når jeg starter opp PCen kommer jeg rett til "feilgjenoppretting for windows". Det står at jeg kan enten starte opp som start oppstartsreparasjonsverktøyet eller start windows på vanlig måte. Problemet er at ingen av de to fungerer. Jeg prøver den første. Kommer det Windows laster filer; rett etterpå blir skjermen blank/fryser seg opp. Når jeg prøver start windows på vanlig måte fryser det seg opp når det står starter windows. Noen som har en løsning på dette problemet?
Corporal Jenkinson Skrevet 12. mars 2012 Forfatter Skrevet 12. mars 2012 Ingen som har noen som helst peiling?
- Cre8or - Skrevet 12. mars 2012 Skrevet 12. mars 2012 Hadde du problemer med pcen før du skulle formatere? Du bruker OS cd til formatering?
settings Skrevet 12. mars 2012 Skrevet 12. mars 2012 har du windows på cd? har du ekte windows? prøvd resett av biosinstillinger? du kommer ikke inn i safemod? hvis du kommer inn, søk opp msconfig, skru av alle funksjoner utenom windowsfunksjoner.
Corporal Jenkinson Skrevet 12. mars 2012 Forfatter Skrevet 12. mars 2012 (endret) Hadde heller ikke problemer med pcen før formatering, bare at den var litt treg og brukte lang tid på å arbeide noen ganger. Jeg har ekte Windows på CD ja, har prøvd å resette biosintillinger. Hvordan kommer man inn i Safemod? Endret 12. mars 2012 av cfthompson
settings Skrevet 12. mars 2012 Skrevet 12. mars 2012 spam f8 ved start trykk deg inn i safemod. hvis du har windowscden kan du formatere hele disken.
Corporal Jenkinson Skrevet 12. mars 2012 Forfatter Skrevet 12. mars 2012 Når jeg spammer f8 ved start kommer jeg meg bare til booten der jeg kan velge mellom å starte pcen via hardisken eller cdrom.
Corporal Jenkinson Skrevet 12. mars 2012 Forfatter Skrevet 12. mars 2012 kom meg inn på safemodus nå, skal prøve det med cden! takk for hjelp så langt, kommer med tilbake melding om det fungerer.
Corporal Jenkinson Skrevet 12. mars 2012 Forfatter Skrevet 12. mars 2012 Startet opp pcen i sikkerhetsmodus men den stopper opp når det står lastet inn mange filer og det står vent litt...
Corporal Jenkinson Skrevet 12. mars 2012 Forfatter Skrevet 12. mars 2012 Lot den stå å jobbe i over 10 minutter uten at det skjedde noe. Tastaturet og musen stopper og lyser forresten.
Elusive666 Skrevet 12. mars 2012 Skrevet 12. mars 2012 (endret) Søsteren min hadde nylig et lignende problem, pcen kom aldri forbi sånn ca der du også stopper. I hennes tilfelle var det en skadet sektor på HDDen, endte opp med å kjøpe ny. Kan kanskje være en ide å teste med HDD produsent tools å se om du har noe lignende. Endret 12. mars 2012 av Elusive666
Corporal Jenkinson Skrevet 12. mars 2012 Forfatter Skrevet 12. mars 2012 Hvordan tester man HDD produsent tools? Beklager om det virker som et meget dårlig spørsmål, men har dessverre liten peiling på det jeg driver med...
Elusive666 Skrevet 12. mars 2012 Skrevet 12. mars 2012 Kommer litt an på HDD produsenten, om det er en Seagate eller Western Digital f.eks. SeaTools for DOS Seatools Bare til å brenne ISO filen på en CD/DVD og boote opp. Western Digital Data Lifeguard for DOS WD Digital Data Lifeguard Står instruksjoner nede på siden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå