Gå til innhold

skeptisk til hastighet på ssd


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har kjøpt en intel 520 120Gb, denne er til overmål mye raskere enn en samsung F3 jeg har.

 

Da jeg leste meg opp litt på ssd så var det mange som postet screenshots av deres tester.

Så jeg benchmarket min ssd og synes jeg får lit snedige hastigheter på enkelte av testen.

Trenger derfor noens innspill på hva som mangler/må gjøres/ eller andre ting.

 

Kan nevne at jeg har fulgt anbefalingene på første sticky post i forumet under lagringsmedier.

Instalert nyeste drivere i en ny ren windows 7 instalasjon og har nyeste bios.

 

Maskinen består av følgende

 

i7 2600k

P8P67Evo

corsair xms 3 ram

 

Ssd'n er koblet til intel 6Gb/s kontrolleren og den står i achi modus.

post-9252-0-52293700-1331330791_thumb.png

post-9252-0-21930500-1331330801_thumb.png

post-9252-0-29449800-1331330812_thumb.png

post-9252-0-07042900-1331330822_thumb.png

post-9252-0-46266500-1331330837_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Jeg har nettopp reinstallert os og ny ssd disk og jeg får synes jeg får dårlig score også.

 

Hva får du som maks hvis du kjører atto?

 

Jeg har sjekket alt av drivere og innstillinger og gått igjennom alt av guider, men jeg får 552 read og 502 write i atto og kun 240/89 i as ssd.

 

Er ikke lett da....

 

Da fikk jeg lastet opp bilde :

 

Untitled.jpg

Endret av karsal
Lenke til kommentar
Nopp den står på 6Gbit/s porten. Skjønner ikke helt hva som skjer.

 

Dobbelt og trippelsjekk at 6 Gbit porten du har brukt er til Intel kontrolleren og ikke Marvell, JMicron eller annen "bonusport" disse er faktisk TREGERE grunnet høyere latency enn Intel sin 3Gbit.

Lenke til kommentar

Jeg har nettopp reinstallert os og ny ssd disk og jeg får synes jeg får dårlig score også.

 

Hva får du som maks hvis du kjører atto?

 

Jeg har sjekket alt av drivere og innstillinger og gått igjennom alt av guider, men jeg får 552 read og 502 write i atto og kun 240/89 i as ssd.

 

Er ikke lett da....

 

Da fikk jeg lastet opp bilde :

 

Untitled.jpg

 

 

Det er helt neturlige testreultater.

Force 3 benytter asyncron NAND

 

Les :

http://www.hardocp.com/article/2011/08/07/nand_flash_faces_off_synchronous_vs_asynchronous/1

Lenke til kommentar

Jeg har nettopp reinstallert os og ny ssd disk og jeg får synes jeg får dårlig score også.

 

Hva får du som maks hvis du kjører atto?

 

Jeg har sjekket alt av drivere og innstillinger og gått igjennom alt av guider, men jeg får 552 read og 502 write i atto og kun 240/89 i as ssd.

 

Er ikke lett da....

 

Da fikk jeg lastet opp bilde :

 

Untitled.jpg

 

 

Det er helt neturlige testreultater.

Force 3 benytter asyncron NAND

 

Les :

http://www.hardocp.c..._asynchronous/1

 

Takk for tilbakemeldingen

Jeg har lest litt om dette, men på testen til hw.no på force3 240 fikk de mer like resultat på atto og as ssd.

Jeg kan kan kun tolke det til at det må være noe galt hos meg siden tester gir så mye høyere reslutater i as ssd enn hva jeg klarer. Jeg har gått over alt jeg kan finne av instillinger i w7 og bios uten at det har gitt de store utslagene.

 

http://www.hardware....240-gb/101177/2

 

Fant en annen side nå, der flere fortalte om det samme problemet på as ssd testen og at atto ga et litt mer "real world" resultat på force 3 diskene

Endret av karsal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...