Gå til innhold

Apple lanserte ny Apple TV


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg syntes litt synd på folk som gadd å kjøpe apple tv. burde vært støtte for hd fra første stund. men det er vell en av metodene apple bruker for at folk skal rettferdiggjøre nytt kjøp.

 

Da er det bare å håpe på en untethered jailbreak da...

Det er jo en perfekt HTPC hvis man får lagt inn XBMC på den :)

 

for å få perfekt bilde på en htpc mener jeg den trenger å kunne kjøre madvr, og det krever ganske mye av skjermkortet. min htpc med a6-3500 ligger gpu load på 30% når den skalerer bildet med madvr.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

jeg syntes litt synd på folk som gadd å kjøpe apple tv. burde vært støtte for hd fra første stund. men det er vell en av metodene apple bruker for at folk skal rettferdiggjøre nytt kjøp.

Jeg har streamet 720p (1080p blir skalert til 720p) fra min NAS-harddisk gjennom XBMC på Apple TV i lang tid nå. Den har vært helt fantastisk og jeg har absolutt ikke hatt noe bruk for å kjøpe en egen maskin dedikert til film. Skikkelig synd på meg ja. Huff.

Lenke til kommentar

jeg syntes litt synd på folk som gadd å kjøpe apple tv. burde vært støtte for hd fra første stund. men det er vell en av metodene apple bruker for at folk skal rettferdiggjøre nytt kjøp.

For det første: 720p er HD. 1080p er full HD. For det andre: ATV2 støtter full HD. Du kan fint spille av 1080p filmer, men de vil da skaleres ned.

Endret av Kimma16
Lenke til kommentar

jeg syntes litt synd på folk som gadd å kjøpe apple tv. burde vært støtte for hd fra første stund. men det er vell en av metodene apple bruker for at folk skal rettferdiggjøre nytt kjøp.

For det første: 720p er HD. 1080p er full HD. For det andre: ATV2 støtter full HD. Du kan fint spille av 1080p filmer, men de vil da skaleres ned.

 

men hvordan er skalerings kvaliteten? kan den i det heletatt sammenlignes med pc? min bluray spiller til 400kr kan også spille av 1080p, den trenger ikke nedskalere engang. allikevel er det utrolig stor forskjell på kvaliteten på video på den og på en ordentlig htpc med riktig programvare.

http://www.infognition.com/articles/video_resize_shootout.html i link finner du eksempler på forskjellig skallerings teknikker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...