Gå til innhold

- Dette er verdens minste fullverdige PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nok en gang går både norsk og utelands presse rett i fella. Da den heller store Lenovo Q180 ble lansert ble det sagt at denne var verdens minste fullverdige x86-kompatible PC - og det lenge etter at CompuLab fit-PC2i ble lansert. Nå skjer det samme igjen. Fit-PC2i måler 101 x 115 x 27 mm, og har dermed et volum på 0,31 liter, noe som er betydelig mindre enn denne maskinen på 0,37 liter.

Lenke til kommentar

Denne ser fin ut den. Jeg kjøpte Zotac Z-box til foreldrene mine før sommeren i fjor, med et par mindre konfigurasjoner, og de har vært veldig fornøyd med den hengende på veggen under TVen i stua. AMD E-350, 8GB (2x4) DDR3 1333 CL5, Corsair Force 60GB som eneste lagring. Den kjører full HD materiale og starter windows og programmer overraskende kjapt til å ha en 1,6GHz minimalist CPU, SSDen var et godt valg. Snappy og fin fortsatt nesten et år etter den ble satt opp.

Lenke til kommentar

Jeg syns det meningsløst å bruke slike maskiner til annet en terminal clienter.

 

Hadde man kjørt Tv2 sumo med windows 7 ville man knapt få full HD laggfritt.

Heller kan vel ikke maskinen oppgraderes.

 

Så her ville jeg rådet å bruke linux eller vurdere mac mini.

Lenke til kommentar

Denne ser fin ut den. Jeg kjøpte Zotac Z-box til foreldrene mine før sommeren i fjor, med et par mindre konfigurasjoner, og de har vært veldig fornøyd med den hengende på veggen under TVen i stua. AMD E-350, 8GB (2x4) DDR3 1333 CL5, Corsair Force 60GB som eneste lagring. Den kjører full HD materiale og starter windows og programmer overraskende kjapt til å ha en 1,6GHz minimalist CPU, SSDen var et godt valg. Snappy og fin fortsatt nesten et år etter den ble satt opp.

 

Hvordan hang du den opp? har den innebygde fester eller måtte du rigge noe? Jeg skulle gjerne sett en brakett som lot meg feste denne på samme VESA-feste som TV'en, mao bak og ute av syne...

Lenke til kommentar

Denne ser fin ut den. Jeg kjøpte Zotac Z-box til foreldrene mine før sommeren i fjor, med et par mindre konfigurasjoner, og de har vært veldig fornøyd med den hengende på veggen under TVen i stua. AMD E-350, 8GB (2x4) DDR3 1333 CL5, Corsair Force 60GB som eneste lagring. Den kjører full HD materiale og starter windows og programmer overraskende kjapt til å ha en 1,6GHz minimalist CPU, SSDen var et godt valg. Snappy og fin fortsatt nesten et år etter den ble satt opp.

 

Hvordan hang du den opp? har den innebygde fester eller måtte du rigge noe? Jeg skulle gjerne sett en brakett som lot meg feste denne på samme VESA-feste som TV'en, mao bak og ute av syne...

Målt opp med målebånd og skrudd et par skruer i veggen som den henger på, funka fett. Jeg mener på VESA fester var et alternativ som fulgte med.

 

Z-box var tilgjengelig fra komplett uten OS, men vi kjøpte med "home" varianten.

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Virker som at hvert år jeg leser om slike små datamaskiner så er specsene så å si alltid det samme, bare at cpu'en kanskje øker med 0.1GHz av og til.

 

Hadde vært fint med en sli hvis den ikke var for dyr, men da må den kunne klare å kjøre mer enn kun filmer, med slike specs kommer det sikkert lag etter 3 tabs åpen samtidig :3

Lenke til kommentar

Mulighet for optisk/tosling audio er viktig for at det skal dekke kravene for mediasenter. Min E-350 boks har dette og en av årsakene til at jeg valgte den samt at jeg ikke er overbegeistret for Intels HD løsninger til mediasenter.

 

Tegra 3 bokser kunne vært interesant som mediasenter og jeg venter på at Boxee skal få ut fingeren her.

Håper også det kommer litt kraftigere utvalg enn dette her på x86 så jeg etterhvert kan oppgradere E-350 Zotacen (som er et nydelig mediasenter med SSD).

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...