Gå til innhold

Ny funksjon på Prisguide.no?


Anbefalte innlegg

Hei dere på Prisguide! :)

 

Jeg søkte litt rundt på google idag og fant en side gjennom et forum. Denne siden lar deg velge PC deler og lage en handleliste, så finner den de billigste stedene og kjøpe.

 

Jeg syntes det er en veldig god idè og håper dere kan legge til denne funksjonen f.eks http://pg.hw.no/KomponentVelger.

 

Håper dere syntes dette er en god idè.

 

Jeg vet ingen ting om kopiering, men det skal da være da være lov til å " kopiere " et annet konsept som dette? Tenker litt på Prisjakt.no og Prisguide.no. Same concept.

 

Siden: http://pcpartpicker.com/.

Mvh SLi

 

Edit: Ryddet opp.

Endret av SLi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er en veldig god idé, og det er noe som er fullt mulig å lage. Beregne totalpris, prishistorikk og finne billigste butikk som kan levere varene man har valgt bør også være rimelig enkelt å få til.

 

Den virkelige utfordringen er å være 100% sikker på at de varene man kan velge virkelig passer sammen. Fungerer denne kjøleren, med denne CPU-en, i dette kabinettet? Hvem sitt ansvar er det hvis varene ikke passer sammen?

 

Det ser ut til at PCPartPicker har fått til dette på en svært brukervennlig måte, og det hadde vært veldig gøy å forsøke å lage noe lignende for Prisguide!

 

Finnes det andre lignende tjenester der ute?

Lenke til kommentar

Dette er en veldig god idé, og det er noe som er fullt mulig å lage. Beregne totalpris, prishistorikk og finne billigste butikk som kan levere varene man har valgt bør også være rimelig enkelt å få til.

 

Den virkelige utfordringen er å være 100% sikker på at de varene man kan velge virkelig passer sammen. Fungerer denne kjøleren, med denne CPU-en, i dette kabinettet? Hvem sitt ansvar er det hvis varene ikke passer sammen?

 

Det ser ut til at PCPartPicker har fått til dette på en svært brukervennlig måte, og det hadde vært veldig gøy å forsøke å lage noe lignende for Prisguide!

 

Finnes det andre lignende tjenester der ute?

 

Kan prøve å finne noen. Bare google som må til. Fint at du syntes dette var en god idè. :)

 

 

Edit: Nei, finner ingenting.. Fant personen som lagde siden da: http://news.ycombinator.com/item?id=1883123

 

 

Den virkelige utfordringen er å være 100% sikker på at de varene man kan velge virkelig passer sammen. Fungerer denne kjøleren, med denne CPU-en, i dette kabinettet? Hvem sitt ansvar er det hvis varene ikke passer sammen?

 

Jeg kan svare med noe du tidligere har sagt:

 

Vi har en liten gjeng som jobber med å legge inn produkter i Prisguide og sørge for at prismatchingen er riktig. Det er Dotten som organiserer dette arbeidet og som har best oversikt over hvor det er behov, men jeg regner med at han har jevnlig behov for flere folk.

 

Like viktig er det at dere er flinke til å sende oss tips når dere ser ting som er galt. Ved å klikke på lenken "Tips oss" kan dere sende oss tips som går direkte til de som kan rette feilen. Målsetningen er at alle feil skal rettes i løpet av 1-2 timer.

 

De kan vel hjelpe?

 

Legger til at det er mange som er " PC Pro's " på dette forumet. Hva med å spørre noen av dem om de har lyst på en liten jobb?

Endret av SLi
Lenke til kommentar

Den virkelige utfordringen er å være 100% sikker på at de varene man kan velge virkelig passer sammen. Fungerer denne kjøleren, med denne CPU-en, i dette kabinettet? Hvem sitt ansvar er det hvis varene ikke passer sammen?

 

Ser at vis man tar f.eks en 1155 socket CPU på PCpartpicker så kan man ikke velge noe annet en 1155 motherboard.

 

Det er vel bare en stor jobb for dotten og Co. på starten, når de skal sortere alt..

 

Håper det blir noe av :thumbup:

Endret av SLi
Lenke til kommentar

Blir dette noe av Amund?

 

Vi skal prøve, men jeg kan ikke love noe. Det er en ganske omfattende jobb å sikre at alle dataene er riktig, og det er helt nødvendig for at tjenesten skal være til å stole på.

 

Samtidig jobber vi med mange andre forbedringer i Prisguide om dagen som vi mener er like viktig. For eksempel planlegger vi å forbedre lagerstatus slik at denne skiller mellom lager og leverandørlager som mange butikker benytter seg.

 

Andre forbedringer er at vi jobber med et API slik at man kan lage sine egne apps for å gjøre søk i Prisguide.

 

Det mangler altså ikke planer av ulike slag, men vi er bittelitt i manko på tid. Noen som har noe til overs? :-)

Lenke til kommentar

Blir dette noe av Amund?

 

Vi skal prøve, men jeg kan ikke love noe. Det er en ganske omfattende jobb å sikre at alle dataene er riktig, og det er helt nødvendig for at tjenesten skal være til å stole på.

 

Samtidig jobber vi med mange andre forbedringer i Prisguide om dagen som vi mener er like viktig. For eksempel planlegger vi å forbedre lagerstatus slik at denne skiller mellom lager og leverandørlager som mange butikker benytter seg.

 

Andre forbedringer er at vi jobber med et API slik at man kan lage sine egne apps for å gjøre søk i Prisguide.

 

Det mangler altså ikke planer av ulike slag, men vi er bittelitt i manko på tid. Noen som har noe til overs? :-)

 

Yess! Håper på at du for tid og eller får det til. Ønsker deg/dere lykke til!

Lenke til kommentar

Det er så ekstremt mye vi har lyst til å gjøre med Prisguide, og vi ser det er så ekstremt mange muligheter til å lage morsomme, nyttige og smarte funksjoner i Prisguide. Til syvende og sist har likevel døgnet bare 24 timer, og vi må gjøre noen prioriteringer.

 

Det er lenge siden sist vi har spurt leserne om hva de ønsker at vi skal fokusere på, men det er kanskje på tide å gjøre det igjen. Jeg er sikker på at vi ville fått veldig mange gode innspill.

 

Uansett, ideen du har lagt frem her er noe vi defintivt bør se nærmere på. Skal jo ikke se bort i fra at vi ville fått mange tips her på forumet om vi hadde testet ut utviklingen av et slikt konsept.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg syntes det jeg viste er veldig viktig.

 

Sparer mange for å måtte lage liste på Dustinhome > Printscreen > åpne paint > lagre som jpg > uploade til en bilde side > legge det inn på forumet.:nei:

 

Man trenger heller ikke å lage bruker sånn som på Komplett.no for å lage en deleliste.

 

Jeg syntes dere burde prioritere dette, selvsagt ikke foran andre mer viktige ting da. Er egentlig bare glad jeg kunne hjelpe :)

Endret av SLi
Lenke til kommentar

Husk at det er enkelt å sette sammen komponenter med "Liste"-funksjonen i Prisguide. Den største forskjellen er at vi ikke har gjort det like enkelt som PCPartPicker å velge alle de ulike komponentene i en PC fra rullegardin-menyer.

 

Du har testet lister i Prisguide, ikke sant?

Lenke til kommentar

Husk at det er enkelt å sette sammen komponenter med "Liste"-funksjonen i Prisguide. Den største forskjellen er at vi ikke har gjort det like enkelt som PCPartPicker å velge alle de ulike komponentene i en PC fra rullegardin-menyer.

 

Du har testet lister i Prisguide, ikke sant?

 

Ohh stor feil gjort av meg. Har bare peøv den lista man har når man ikke har logget inn. Glemte at jeg har denne brukeren der og.. :blush:

 

PCpartpicker er fortsatt en god idé da! :)

Endret av SLi
Lenke til kommentar

PCpartpicker er fortsatt en god idé da! :)

 

Absolutt, men kanskje vi burde lage det som en tilleggsfunksjon til handlelistene som allerede finnes. Da har vi veldig mange kjekke ting slik som beregning av prisen for alle varene hos de ulike nettbutikkene, etc.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 8 år senere...
On 3/8/2012 at 2:19 PM, amund said:

 

Vi skal prøve, men jeg kan ikke love noe. Det er en ganske omfattende jobb å sikre at alle dataene er riktig, og det er helt nødvendig for at tjenesten skal være til å stole på.

 

Samtidig jobber vi med mange andre forbedringer i Prisguide om dagen som vi mener er like viktig. For eksempel planlegger vi å forbedre lagerstatus slik at denne skiller mellom lager og leverandørlager som mange butikker benytter seg.

 

Andre forbedringer er at vi jobber med et API slik at man kan lage sine egne apps for å gjøre søk i Prisguide.

 

Det mangler altså ikke planer av ulike slag, men vi er bittelitt i manko på tid. Noen som har noe til overs? ?

Hei Amund, finnes det et API i dag?

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • Uderzo låste denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...