Gå til innhold

Hvilken av disse 2 ssd diskene børe jeg kjøpe?


Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å prøve å kjøre os på ssd og i den anledning så er det 2 disker jeg har valget mellom.

 

Den ene er fra intel og er denne Intel® SSD 520 Series 120GB 2.5

 

og den andre er denne Samsung SSD 830 Series 128GB 2.5"

 

Begge virker som gode valg når det kommer til mit bruk som os disk og for photoshop og noen spill som skyrim osv.

 

Hvem av disse anbefaler dere og hvorfor den ene over den andre?

Selv heller jeg lit mot intel disken pga at det er intel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville hatt en 3 disk med i valget, det er Crucial M4 som er den mest solide SSDen du kan få.

Samsung er ikke verste den heller, men om ikke hukommelsen feiler meg så er den raskere enn Intel disken.

Den er nok ikke raskere en intel disken.

Jeg har lest igjenom tester og funnet ut at det er en av disse to som er alternativer for meg.

Crucial er på papiret en del tregere enn intel og samsung sine disker, de er også nyere, derfor er ikke ikke crucial med blant mine valg.

 

jeg ville gått for intel disken, 520 er den raskeste sandforce disken, og i tillegg bruker den intel sine egne drivere som gjør den veldig stabil i forhold til mange andre

 

hvis jeg ikke husker feil er det intel som lager de meste stabile diskene...

Det var det jeg også vurderer, den skal være kjapp og intel=ytelse/stabilitet.

Lenke til kommentar

Skulle akkurat til å anbefale Samsung sin disk pga den store prisforskjellen, men ser nå at 520 disken har sunket vanvittig i pris. Nesten gått ned fra 2000++ til 1200. Da ville jeg absolutt anbefalt 520. Har en Corsair GT 120 og si at den også er en bra kandidat. Har ikke sviktet enda etter noen mnd bruk, selv uten nyeste firmware

Lenke til kommentar

Intel 520, definitivt.

Det var den jeg landet på.

 

Skulle akkurat til å anbefale Samsung sin disk pga den store prisforskjellen, men ser nå at 520 disken har sunket vanvittig i pris. Nesten gått ned fra 2000++ til 1200. Da ville jeg absolutt anbefalt 520. Har en Corsair GT 120 og si at den også er en bra kandidat. Har ikke sviktet enda etter noen mnd bruk, selv uten nyeste firmware

Ble så jeg valgte intel sin denne gangen selv om samsung sin også virker bra.

 

Da gjenstår det bare å velge mellom å klone eller helt ny instalasjon ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...