Gå til innhold

Noe annet enn vann under trening?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har brukt saft til trening som varer fra halvannen time og utover, funker bra det. Til trening under det føler jeg ikke at det har noen hensikt, anent enn at det er lettere å få i seg væske når det har litt smak.

 

Helt enig med deg. Når det gjelder å ha litt smak løser jo litt sitron problemet, men det er øktene som varer lenger hvor jeg føler jeg har behov for en ekstra energikilde. Hva slags saft bruker du da evt? Vil jo helst ikke ha sukker, men samtidig er de fleste sukkerfrie proppfulle av aspartam som rett og slett SMAKER kreft i min munn.

Lenke til kommentar

Hva med Powerade? Litt karbs, salter for å holde saltbalansen i kroppen i orden og tre gode smaker. Liker selv den blå, husker ikke navnet på smaken...

 

about_powerade3bot_570x350.jpg

 

Er ikke de veldig dyre? Er forsåvidt ikke flere ganger i uka jeg tar lange økter, så kan jo være verdt et forsøk .. Skal også til ernæringsfysiolog om noen uker som helt sikker kan gi meg noen tips som passer min diett og mine behov perfekt :) Men så var det ivrigheten etter å prøve ut på egenhånd ..

Lenke til kommentar

Viss du skal teste powerade,

er det minst karbohydrater i den hvite (Sitronsmak),

det er 6,3g per 100g drikke,

er dog litt mindre med tynn saft (Les: ca. 50% av det vanlige blandingsforholdet,

det vil da bli ca. 5 - 5,5g per 100g saft),

og så er det MYE billigere i lengden enn sportsdrikker,

og slår visstnok sportsdrikker ned i støvlene ifølge tester utført av idrettshøyskolen.

Lenke til kommentar

Jeg har brukt saft til trening som varer fra halvannen time og utover, funker bra det. Til trening under det føler jeg ikke at det har noen hensikt, anent enn at det er lettere å få i seg væske når det har litt smak.

 

Helt enig med deg. Når det gjelder å ha litt smak løser jo litt sitron problemet, men det er øktene som varer lenger hvor jeg føler jeg har behov for en ekstra energikilde. Hva slags saft bruker du da evt? Vil jo helst ikke ha sukker, men samtidig er de fleste sukkerfrie proppfulle av aspartam som rett og slett SMAKER kreft i min munn.

Husholdningssaft, sukkeret er jo 90% av grunnen til å ha saft i flaska.

Lenke til kommentar

Du kan jo spise ein anna frukt. Eple og banan er berre dei som er "mest brukt";)

 

Prøv evt. ein pre-work-out. Dei oftast har rundt 100kcal energi og ein del amino-syrer, litt koffein o.l. for å gi deg skikkeleg boost til økten.

 

Personleg syns eg det er ikkje noe gødt med saft/powertrade eller noe annet under trening.

Lenke til kommentar

Er uansett ikke ute etter mat, men drikke. Og dette for lengre økter. Takker for innspillene så langt og jeg tror jeg har nok å utforske. Jeg ønsker dette for å maksimere effekten av de lange øktene så blir nok uansett bare en gang i mellom og når jeg skal ut på langtur. Vanligvis holder jeg meg såklart alltid til å spise fornuftig i for- og etterkant av trening og drikker litervis med lunkent vann. Og kan btw ikke spise noe frukt omtrent, uten problemos med allergiske reaksjoner i diverse varianter :-/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...