Gjest Slettet+981287349 Skrevet 5. mars 2012 Skrevet 5. mars 2012 Hei. Nettop fått min nye PC og har opplevd at den har fryst helt under 2 anledninger. Den første er når jeg går inn på youtube å ser en film, kan se fint i ett par minutter helt til skjermen fryser, eneste jeg kan gjøre er å restarte pcen. Den andre er når jeg spiller Battlefield 3, her kan jeg spilte jeg i maks 10 minutter så fryste pcen igjen helt, eneste jeg kan gjøre er å restarte pcen. Jeg får ikke opp noe bluescreen eller lignende. PCen er helt ny, tatt ut av esken idag, og alle driverne er oppdatert. Hardware: Radeon HD7970 MSI X79A-GD65 (8D) Intel i7-3930K Crosair Vengance 4gb x 3 DDR3 RAM. 1050PSU strømforsyning Jeg mistenker GPU'en, altså skjermkortet men er ikke helt sikker. Hjelp?
DoaldRahl Skrevet 5. mars 2012 Skrevet 5. mars 2012 Jeg vil anbefale å laste ned et program som viser temperaturen til CPU, GPU + masse annen statistikk, og sjekke om noen komponenter er unormalt varme. http://www.cpuid.com/softwares/cpu-z.html
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 5. mars 2012 Skrevet 5. mars 2012 CPU viser ingame 30 grader, skjermkortet på ca. 60 grader. Flashet BIOS gjor jeg for en time siden, prøvd å spille, ingenting fryste, ser ut som det var problemet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå