Gå til innhold

Windows 8 - informasjon, metro, versjoner, pris, utgivelses dato m.m


Anbefalte innlegg

Problemet med ren win 8 intallasjon er at en ikke får aktivert med upgrade key.

 

en kan prøve dette etter ren installasjon :

 

 

 

To do clean installs with my win7 upgrade disk I had to change a registry key before it would activate.
HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Setup/OOBE
Change "MediaBootInstall" from "1" to "0"
after doing that I used typed "slmgr /rearm" into a command prompt, waited for conformation prompt, restarted my pc and activated.

I can confirm this method works, my Win 8 Pro clean installation activated with upgrade key.

 

får ikke testet det ennå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan eg ikkje laste ned og kjøpe Win 8 for 249 herifrå, installere det på min 2 år gamle laptop (Asus UL30A) med Win 7, og så velje å få ein helt rein og fin versjon av Win 8? Eller må eg leve med ei faktisk oppgradering der Win 8 prøve å beholde gamle program osv.?

 

Eg vil jo helst ha ei skikkelig opprensking når eg først set i gong, men om alternativet då er OEM til 900kr er ikkje det aktuelt i denne omgang.

Lenke til kommentar

Du kan velge å gjøre en "clean install" under "oppgraderingen", men slik som jeg har testet til nå, må du faktisk ha et os på disken fra før av. Men du trenger ikke å beholde programmer og filer etc.

 

Men da legger den alt det gamle i en mappe ved navn Windows.old? Eller tar jeg feil?

 

Kjøper meg den oppgraderingen til 250 kr selv. Er ikke så lenge siden jeg installerte en ren installasjon av Windows 7 pga. ny SSD. Skal det gå greit å oppgradere direkte, eller bør man formatere uansett?

 

Oppgradering fra gammel til ny versjon av Windows har jo ikke akkurat vært knirkefritt før. :p

Lenke til kommentar

Det har fungert fint så langt. Fulgte anvisningene til veiviseren og slettet div. drivere.

 

Prøvde nå å få lagt til Media Center fra Microsoft sine nettsider, men får aldri nøkkelen på mail. Tenkte først at jeg hadde registrert meg med feil adresse siden den aldri kom. Prøvde så på nytt, men det skjer ikke noe nå heller. Har gått noen timer siden jeg registrerte. Merkelig...

Lenke til kommentar

Noen andre enn meg som syntes det plutselig er svært få apps i Windows Store? Når jeg installerte W8 på fredag var det tusenvis av apps, men nå ser jeg i underkant av 100 apps. Flere kategorier er tomme, blant annet "business apps", og andre kategorier er det bare en-to apps i, e.g. "social apps". I tillegg syncer ikke spillene med cloud lenger, og messaging virker ikke.

 

Er det jeg, eller er det MS, som har et problem? :hmm:

Lenke til kommentar

Om du setter inn den nye disken og så installerer Windows 8 på den, mens Windows 7 ligger på en annen disk så fungerer dette helt greit.

Husk å starte installasjonen fra Windows 7. Om du snakker om filer som bilder, musikk osv så er svaret 100% ja. Men om du snakker om programmer og andre innstillinger fra Windows 7 så er svaret nei. Da må du oppgradere og bytte ut Windows 7.

 

Jeg har kjørt dualboot med Windows 7 og Windows 8 i over to måneder nå, og det fungerer helt perfekt. Win7 og Win8 ligger på hver sin harddisk. Har så et par partisjoner med data og spill, som begge operativsystemene bruker uten problem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Aldri likt utseende til Windows 8 noe særlig, og missliker særlig erstatteren til Aero-designet. Har derfor søkt litt rundt etter alternativer, og endte til slutt opp med denne. Rett og slett temaet fra RP utgaven, men uten Aero.

 

1304653.jpeg

 

1304655.jpeg

 

Gjorde fort Windows 8 mye mer spiselig for min del, så er det bare å håpe at patchen ikke lager noe krøll :)

 

Edit: Og der krasjet OSet fullstendig, etter en runde med Windows Update. Svart blinkende skjerm når man booter opp. Fikk dette i går også, men da var det bare å gå inn i sikkermodus og avinstallere noen Nvidia drivere, nå kommer jeg ikke engang inn dit. Noen "barnesykdommer" denne gangen også virker det som, med mindre det er patchen, Google Chrome eller andre drivere som lager trøbbel, men det virker rart mtp. på at jeg restartet uten problemer flere ganger før oppdateringene ble lagt inn...

Endret av LucarioX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...