Gå til innhold

UPIT.NO - Ønsker feedback på ny norsk bildehost!


Anbefalte innlegg

Lanserte for noen dager siden en imagehost ved navn UPIT.NO!

Siden har utvidelser til firefox og chrome.

Dette fungerer som vist på bildet nedenfor:

 

pK6zA.jpg

 

Siden krever ingen registrering, men man kan også registrere seg og laste opp så mange bilder man vil på en egen konto, og slette bildene om man vil det.

 

Maks størrelse per fil = 2MB foreløbig

Aksepterte filformater: JPG - PNG - BMP og GIF.

Du kan laste opp 10 bilder av gangen, samtidig.

Bildene som lastes opp kan deles i sosiale medier som facebook.

Du vil også få en haug av nyttige lenker til bruk på forum, nettsider osv.:

 

4GqM.jpg

 

Siden hostes på en rask og stabil VPS i England.

Bilder blir ikke slettet fra serveren om den ikke bryter med retningslinjene.

Dette er ikke noe midlertidig prosjekt, upit.no er kommet for å bli :)

 

Ser fram til tilbakemeldinger! :)

Endret av upit
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var jeg som blingsa og husket feil. Mente det var 5MB på en annen jeg har brukt, men tok feil, de hadde 1MB.

 

Virket lovende, men hva med rettighetene til bildene - bør ha med noe om det under retningslinjer. (jeg så ikke noe om det(?))

 

Prøvde FB posting og ble litt skuffet over at bilde ikke vistes og man hadde bare et stygt reklame miniatyrbilde istedet for av bildet man har lastet opp. Ble litt rart med posting da - gjør det mulig med miniatyr av bilde man vil vise/poste istedet. Tekstreklamen er mer enn nok. Sånn sett var "Thumb URL:" bedre for FB

 

uXtRz.jpg

Endret av kandasa
Lenke til kommentar

Var jeg som blingsa og husket feil. Mente det var 5MB på en annen jeg har brukt, men tok feil, de hadde 1MB.

 

Virket lovende, men hva med rettighetene til bildene - bør ha med noe om det under retningslinjer. (jeg så ikke noe om det(?))

 

Prøvde FB posting og ble litt skuffet over at bilde ikke vistes og man hadde bare et stygt reklame miniatyrbilde istedet for av bildet man har lastet opp. Ble litt rart med posting da - gjør det mulig med miniatyr av bilde man vil vise/poste istedet. Tekstreklamen er mer enn nok.

 

uXtRz.jpg

 

Edit:

Fiksa Facebook problemet, prøv nå! :thumbup:

Endret av upit
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Der ble det bedre ja :thumbup:

 

Jeg ville forøvrig vurdert en annen farge på skriften som er i faq og retningslinjene, for den er litt vanskelig å lese med tanke på kontrast

 

Edit: Samt det å blokkere IP ved overtramp kan bli litt dårlig løsning. En i CD nett kan gjøre brudd, IP blir blokkert og han laster opp via proxy senere og ev har fått ny IP tildelt fra CD. Kanskje jeg får IP han hadde da han ble blokkert og dermed er det jeg som får problemene med blokkeringen uten at det har løst utfordringene med han som brøt retningslinjene.

Endret av kandasa
Lenke til kommentar

Der ble det bedre ja :thumbup:

 

Jeg ville forøvrig vurdert en annen farge på skriften som er i faq og retningslinjene, for den er litt vanskelig å lese med tanke på kontrast

 

Edit: Samt det å blokkere IP ved overtramp kan bli litt dårlig løsning. En i CD nett kan gjøre brudd, IP blir blokkert og han laster opp via proxy senere og ev har fått ny IP tildelt fra CD. Kanskje jeg får IP han hadde da han ble blokkert og dermed er det jeg som får problemene med blokkeringen uten at det har løst utfordringene med han som brøt retningslinjene.

Fargen på skrift skal endres :)

Angående IP-blokkeringen, du har rett i det du sier.

Tilfeller av "svake" brudd på retningslinjene vil ikke før til noe mer enn sletting av bildet/evt. kontostengning.

 

Men om det skulle oppstå tilfeller hvor en person laster opp bilder med svært grovt innhold(les retningslinjer), gjentatte ganger uten stopp, så kan jeg ikke se bort ifra at IP-blokkering blir siste utvei.

 

Men dette skal jeg prøve såklart prøve å unngå så langt det rekker :)

Lenke til kommentar

Nå registrerte jeg meg og merket at det er ingen vertifisering av gyldig e-konto(via vertifisering/aktivisering av konto i e-post). Dette bør det være tror jeg, for ellers kan det mye ekstra utfordringer. Samt det bør være en god captcha.

 

Mulig det skulle vært muligheter for innlogging via FB også?

 

 

Notert :)

Skal se hva jeg får til fremover i henhold til de tingene her!

Takk for alle tilbakemeldingene dine hittil, bare sifra om det er noe mer du stusser på! :)

Endret av upit
Lenke til kommentar

Står jo ingenting *om oss* egentlig - hvem er du/dere?

Får et litt "amatør" som drifter siden når man må pressisere at det er en seriøs tjeneste som er kommet for å bli (men det er kanskje bare meg) - samme med at dere skal prøve å være 24/7 oppe. Dette skulle kanskje vært under spørsmål og svar?

Forsiden skulle muligens hatt litt info på hva man har kommet innpå slik at man slipper å lete seg fram via linkene?

 

Jeg ville tatt en titt på f.eks bildr.no og ikke kopiert, men sett på hvordan de har gjort slik info. (og andre)

 

Edit: Forøvrig skulle du/dere gjort FF addon til ren FF addon - slik den er nå er den basert på Opera sin ser jeg ^^ (når man sjekker)

Endret av kandasa
Lenke til kommentar

Står jo ingenting *om oss* egentlig - hvem er du/dere?

Får et litt "amatør" som drifter siden når man må pressisere at det er en seriøs tjeneste som er kommet for å bli (men det er kanskje bare meg) - samme med at dere skal prøve å være 24/7 oppe. Dette skulle kanskje vært under spørsmål og svar?

Forsiden skulle muligens hatt litt info på hva man har kommet innpå slik at man slipper å lete seg fram via linkene?

 

Jeg ville tatt en titt på f.eks bildr.no og ikke kopiert, men sett på hvordan de har gjort slik info. (og andre)

 

Edit: Forøvrig skulle du/dere gjort FF addon til ren FF addon - slik den er nå er den basert på Opera sin ser jeg ^^ (når man sjekker)

 

Da har jeg endret designet ganske mye - samt lagt av en seksjon på forsiden for info om hva man har kommet inn på :-)

 

Fortsatt litt dilldall igjen, men begynner å komme seg nå håper jeg.

Email vertification er fortsatt på vei :yes:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...