Gå til innhold

Leter etter et survival horror spill


Anbefalte innlegg

Hallo !

 

Som tittelen sier så leter jeg etter et survival horror spill. Et spill som gir lite ressuser til spilleren, slik at det blir mer krevende å overleve farene som spilleren får. Ønsker at det skal være en historie slik at man ser flere steder,ikke sånn å overleve så så mange runder osv. Det trenger ikke å være et spill, men også en mod går helt fint!

 

Har ikke spillt så mye survival horror og derfor ønsker jeg å prøve mer denne sjangeren. Spillene jeg har prøvd innenfor denne sjangeren er:

 

Amnesia - the dark descent + noen custome storys (Utrolig bra spill!)

Killing Floor (veldig moro å samarbeide med venner, men skulle ønske at det var noe historie her)

 

Er ikke så mye mer jeg kommer på akkurat nå. Viss du vet om noe som passer min beskrivelse så si i fra!

 

Mvh FatHobbit

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SILENT HILL!

 

Silent hill 2 må være en av tidenes beste spill, uansett om man ser på survivalhorror eller generelt! I silent hill spillene så starter du som regel med ingenting, og må finne dine egne våpen. Det inkluderer også masse gåter overalt, så du må bruke hjernen like mye som 'musklene'.

Silent hill:shattered memories som du får til Wii er derimot annerledes. Da har du bare en flashlight og ''flares'' som du kan bruke, null våpen, så der er det mer snakk om å løpe for livet istedet for å bli igjen og kjempe.

Alle silent hill spillene har en 'historie', som regel at du må lete etter noen som er i 'silent hill'. Creepy atmosfære, creepy musikk og bra gjennomført!

 

RE (resident evil) spillene er også survival horror spill som du kanskje burde sjekke ut. Jeg har personlig bare rundet 4'eren enda, og ærlig talt så skulle jeg heller ønske at det var mer silent hill å utforske!

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Mye bra svar her må jeg si! Skal se på videoer av vær av de nevnte spillene. Tror Left for dead ikke er helt det jeg leter etter, siden jeg ønsker å ha lite ressuser slik at du må spare ammoen på guneren. Men jeg har ikke prøvd LFD så det kan hende det er slik uten at jeg vet det?

 

Penumbra serien har jeg på steam, spillte ferdig penumbra overture som var helt greit. Penumbra black pleag har jeg derimot ikke rørt enda.

 

Silent Hill ser og høres spennende ut, men skal se litt mer på videoer før det blir et kjøp kanskje.

 

Condemned har jeg ikke hørt om så da skal jeg undersøke hva nå dette er.

 

Takk for alle svarene jeg har fått så langt, men har dere flere tips til spill/mods så er det bare å rope ut :)

 

Mvh FatHobbit

Lenke til kommentar

Mye bra svar her må jeg si! Skal se på videoer av vær av de nevnte spillene. Tror Left for dead ikke er helt det jeg leter etter, siden jeg ønsker å ha lite ressuser slik at du må spare ammoen på guneren. Men jeg har ikke prøvd LFD så det kan hende det er slik uten at jeg vet det?

Det finnes flere forskjellige spill-moduser til left4dead, hvor i noen situasjoner man ikke har mye ammo. Men med tanken på antall fiender som kommer mot deg, vil du dermed slite.

Lenke til kommentar

Selvom det kanskje ikke hører 100% hjemme i denne tråden så nevner jeg det fordet. Spillet er ikke released enda, men de forventer å få ut en alpha i mars en gang tror jeg.

 

The Dead Linger (www.thedeadlinger.com)

 

Jeg syntes personlig dette spillet ser ut til å kunne bli ekstremt bra og det er et zombie sandbox survival spill. Verden blir generert på lik måte som minecraft gjør det og lover å gjøre ting som inget annet zombie survival spill har gjort så langt som jeg har sett hvertfall.

 

Anbefaler virkelig å ta en titt HER og lese det som står ettersom det er mye saftig der.

Endret av xxTJxx
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

SILENT HILL!

 

Silent hill 2 må være en av tidenes beste spill, uansett om man ser på survivalhorror eller generelt! I silent hill spillene så starter du som regel med ingenting, og må finne dine egne våpen. Det inkluderer også masse gåter overalt, så du må bruke hjernen like mye som 'musklene'.

Silent hill:shattered memories som du får til Wii er derimot annerledes. Da har du bare en flashlight og ''flares'' som du kan bruke, null våpen, så der er det mer snakk om å løpe for livet istedet for å bli igjen og kjempe.

Alle silent hill spillene har en 'historie', som regel at du må lete etter noen som er i 'silent hill'. Creepy atmosfære, creepy musikk og bra gjennomført!

 

RE (resident evil) spillene er også survival horror spill som du kanskje burde sjekke ut. Jeg har personlig bare rundet 4'eren enda, og ærlig talt så skulle jeg heller ønske at det var mer silent hill å utforske!

 

Jeg ville på det sterkeste anbefale Amnesia the dark descent! fikk meg til og dette av stolen et par ganger kan du si :omg:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...