Gå til innhold

The new iPad - tråden


D02

Blir det kjøp?  

294 stemmer

  1. 1. Skal du ha iPad 3?

    • Ja :)
      102
    • Nei
      143
    • Er ikke sikker
      49


Anbefalte innlegg

Ja... helt ny ja... akkuratt som alle de andre produktene deres.

Den er ikke ny mener du?

 

Jo, kanskje det er noen updates her og der.

 

Kan ikke forvente helt syke updates en gang i året..

 

Sier bare at det er litt rart at de har småe updates hele tiden og at alle tror at det er en SPLITTER ny ipad og alt er nytt.

 

Hater ikke Apple, har selv en Macbook Pro early 2011 ed. Kommer ikke til å kjøpe late 2011 ed. eller early 2012 eller late 2012. Ingen vits.

 

Akkuratt som Call of Duty som du kanskje har hørt om.

 

Vi kan jo snu om på flisa og spørre hvorfor den ikke skal kunne "kategoriseres" som "ny"?

Skjermen er jo 90% av hele nettbrettet, og her har det jo skjedd en noe dramatisk oppdatering, og innmaten er jo mer eller mindre totalt forandret med tanke på at den ikke har samme mengde RAM (dog ikke bekreftet enda), ikke har samme "system-on-a-chip" (CPU+GPU combo), vi snakker nesten dobling av grafikkytelsen eller mer?), ikke har den samme mobilteknologi eller antenner heller ettersom det nå er snakk om HDSPA+, åpen worldwide 3g, 4G / LTE med mer.. Batteriet er over dobbelt så stort, kamera har sett en kraftig forbedring og det er bluetooth v4.0 osv osv..

 

Det eneste som ikke er forandret er skjermstørrelsen, det generelle utseende, VGA-kamera i fronten, akselerometeret (aner ikke om det er det samme som i iPad 2), gyroskopet (her aner jeg heller ikke) og dock-kontakten. Altså har det blitt forandret på langt mer kontra hva det ikke har blitt forandret på og jeg blir ikke overrasket om det trådløse kortet er byttet med nyere generasjon som bruker mindre strøm og tilbyr hakket vassere ytelse og GPS-en må vell nesten se en drastisk forbedring i forbindelse med 4G / LTE.

 

 

 

Så jeg spør igjen, hvorfor skulle ikke dette bli sett på som noe nytt produkt? Hva er et nytt produkt for deg, noe som ikke har likheter med forgjengeren overhode? De sier jo at den nye iPad-en og ikke den nye i"etellerannet" for da kunne jeg vært enig i at det hadde blitt litt feil.

 

Skal vi følge denne logikken så kan vi jo strengt tatt ikke kalle nye skjermkort for nye skjermkort, ettersom de gjerne bærer preg av lik type arkitektur, kanskje fremdeles bruker samme generasjon GRAM osv osv.. Ei heller kan vi kalle nye telefoner for nye ettersom totalforandring av innmat tydeligvis ikke teller med nye produkter og på sånn måte så blir jo alle MacBook Pro med unibody body kabinett egentlig samme produktet? Eller misforstår jeg tankegangen fullstendig nå?

 

 

Kan ikke nekte for at en iPad 3 (som jeg vil kalle den) ikke ser noe spesielt annerledes ut kontra en iPad 2 (når skjermet er avskrudd vell og merke), den kan jeg være med på. Men når hadde egentlig det ytre noe som helst å si for teknologi, da teknologien stort sett sitter på innsiden? Det samme blir det med alle de som påstår at en iPhone 4S og iPhone 4 er like, det er faktisk veldig få likhetstrekk med iPhone 4 og 4S når det kommer til maskinvaren, det er annet "system-on-a-chip", det er bedre trådløst, det er bedre mobilnett (HDSPA+ støtte blant annet), redesignet og forbedret antenne (dette og HDSPA+ kommer godt med om du bruker 3G aktivt), kamera var drastisk forbedret og eneste likheten var vell strengt tatt utseende og skjermen. De fleste ble skuffet fordi iPhone 4S manglet "wow-faktor", forbedret maskinvare fenger ikke andre enn teknologi fantaster men å si at de er like blir jo helt rivruskende feil og det å si at en iPad 3 ikke er noe nytt produkt blir så definitivt feil på alle mulige områder.

 

 

Så hva må til for at du skal se på en "ny iPad" som en "ny iPad"?

Endret av RamGuy
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjermen i seg selv er grunn nok i seg selv til oppgradere....gratulerer til Apple. Det er ingen som har vært i nærheten av iPad og nå tar dem helt av med en skjerm med en syk oppløsning.

 

Sitter bare å venter på at online butikken skal åpne så en forhåpentligvis kan forhåndsbestille.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Som svar til pollen:

Nei jeg ser ingen grunn til å oppgradere fra min 1st gen iPad til denne. Den duger i massevis til sitt formål som primært består i enkel surfing og lesing av tegneserier og magasiner.

Lenke til kommentar

Det vet vi vell strengt tatt ikke sikkert før Apple Store åpner igjen, men alt tyder på det ja. Et snodig navnvalg, men det er tydelig at Apple vil bort fra generiske versjonnummer så fort som mulig og derfor heter vell ikke den nye Apple TV for Apple TV 3 heller.

 

Kan forstå Apple litt for når vi etterhvert nærmer oss iPhone 7, 8, 9, 10 osv osv.. Så høres det veldig snodig ut, og Apple selv har jo aldri skrevet noe annet enn iPhone, iPad osv på selve produktene. Men en eller annen form for indikasjon på hvilken produkt det er snakk om er jo alltid kjekt, og når de skal ha to generasjon i salg samtidig så høres jo hvertfall "iPad 2" og "The new iPad" temmelig malplassert ut.

 

 

Det blir vell som det stort sett alltid har vært med iPod, de har vell stort sett alltid blitt hetende iPod Classic, iPod Nano, iPod Shuffle og iPod Touch uavhengig av generasjon og versjonnummer. De blir gjerne referert til Gen X når du sjekker opp på Wikipedia og når du kontakter forhandlere men rent offisielt fra Apple så har de vell alltid blitt hetende det samme hele veien.

Lenke til kommentar

Ja... helt ny ja... akkuratt som alle de andre produktene deres.

Den er ikke ny mener du?

 

Jo, kanskje det er noen updates her og der.

 

Kan ikke forvente helt syke updates en gang i året..

 

Sier bare at det er litt rart at de har småe updates hele tiden og at alle tror at det er en SPLITTER ny ipad og alt er nytt.

 

Hater ikke Apple, har selv en Macbook Pro early 2011 ed. Kommer ikke til å kjøpe late 2011 ed. eller early 2012 eller late 2012. Ingen vits.

 

Akkuratt som Call of Duty som du kanskje har hørt om.

 

Vi kan jo snu om på flisa og spørre hvorfor den ikke skal kunne "kategoriseres" som "ny"?

Skjermen er jo 90% av hele nettbrettet, og her har det jo skjedd en noe dramatisk oppdatering, og innmaten er jo mer eller mindre totalt forandret med tanke på at den ikke har samme mengde RAM (dog ikke bekreftet enda), ikke har samme "system-on-a-chip" (CPU+GPU combo), vi snakker nesten dobling av grafikkytelsen eller mer?), ikke har den samme mobilteknologi eller antenner heller ettersom det nå er snakk om HDSPA+, åpen worldwide 3g, 4G / LTE med mer.. Batteriet er over dobbelt så stort, kamera har sett en kraftig forbedring og det er bluetooth v4.0 osv osv..

 

Det eneste som ikke er forandret er skjermstørrelsen, det generelle utseende, VGA-kamera i fronten, akselerometeret (aner ikke om det er det samme som i iPad 2), gyroskopet (her aner jeg heller ikke) og dock-kontakten. Altså har det blitt forandret på langt mer kontra hva det ikke har blitt forandret på og jeg blir ikke overrasket om det trådløse kortet er byttet med nyere generasjon som bruker mindre strøm og tilbyr hakket vassere ytelse og GPS-en må vell nesten se en drastisk forbedring i forbindelse med 4G / LTE.

 

 

 

Så jeg spør igjen, hvorfor skulle ikke dette bli sett på som noe nytt produkt? Hva er et nytt produkt for deg, noe som ikke har likheter med forgjengeren overhode? De sier jo at den nye iPad-en og ikke den nye i"etellerannet" for da kunne jeg vært enig i at det hadde blitt litt feil.

 

Skal vi følge denne logikken så kan vi jo strengt tatt ikke kalle nye skjermkort for nye skjermkort, ettersom de gjerne bærer preg av lik type arkitektur, kanskje fremdeles bruker samme generasjon GRAM osv osv.. Ei heller kan vi kalle nye telefoner for nye ettersom totalforandring av innmat tydeligvis ikke teller med nye produkter og på sånn måte så blir jo alle MacBook Pro med unibody body kabinett egentlig samme produktet? Eller misforstår jeg tankegangen fullstendig nå?

 

 

Kan ikke nekte for at en iPad 3 (som jeg vil kalle den) ikke ser noe spesielt annerledes ut kontra en iPad 2 (når skjermet er avskrudd vell og merke), den kan jeg være med på. Men når hadde egentlig det ytre noe som helst å si for teknologi, da teknologien stort sett sitter på innsiden? Det samme blir det med alle de som påstår at en iPhone 4S og iPhone 4 er like, det er faktisk veldig få likhetstrekk med iPhone 4 og 4S når det kommer til maskinvaren, det er annet "system-on-a-chip", det er bedre trådløst, det er bedre mobilnett (HDSPA+ støtte blant annet), redesignet og forbedret antenne (dette og HDSPA+ kommer godt med om du bruker 3G aktivt), kamera var drastisk forbedret og eneste likheten var vell strengt tatt utseende og skjermen. De fleste ble skuffet fordi iPhone 4S manglet "wow-faktor", forbedret maskinvare fenger ikke andre enn teknologi fantaster men å si at de er like blir jo helt rivruskende feil og det å si at en iPad 3 ikke er noe nytt produkt blir så definitivt feil på alle mulige områder.

 

 

Så hva må til for at du skal se på en "ny iPad" som en "ny iPad"?

 

 

Poker_FaceCzyste.png

 

 

Inrømmer at jeg ikek hadde lest så mye om Ipad 3, your right..

Endret av SLi
Lenke til kommentar

Apple.com, JetCarrier, Norge fungerer alltids, men vet ikke om jeg vil anbefale det da jeg vet om mange som har mistet iPad underveis i frakt på denne måten, så hvertfall betalt for forsikring! Spare penger gjør du neppe med frakt, moms og alt, men slipper du moms så er du jo heldig men oddsen er liten og frakten tar vell litt tid så du sparer vell knapt noe som helst og garanti og reklamasjon blir jo ræva.

Lenke til kommentar

Er det noe problem å kjøpe iPad 3 i Kina? Eller vil det være akkurat likt som å skulle kjøpe den i Norge?

Du får langt bedre rettigheter (garanti og lignende) hvis du kjøper slike ting i Norge. Men, hvis du tar sjansen, burde det gå greit. Jeg vurderer som sagt å kjøpe med en eller to fra USA i sommer.

Lenke til kommentar

Spennende med "the new iPad" må jeg si, og som så mange andre vurderer jeg sterkt å kjøpe den. Dilemmaet for min del er at jeg aldri har eid ett eneste Apple-produkt, så har ingen grunnlag bortsett fra tafsing på andre sine enheter - er derfor fristet.

 

Hadde tidligere 10.1 til Samsung, men den imponerte slettes ikke og er i mine øyne overpriset skrot dessverre. Det jeg er direkte usikker på er om de nye tabbene er så gode som mange vil ha det til ift iPad. Selv tror jeg iPad fortsatt vil være ledende, tenker da ikke på speccs, som blir veldig irrelevant mtp to totalt ulike OS - iOS krever mindre enn ICS f.eks. og for min del er brukeropplevelsen (les: flyten, responstiden) så mye mye bedre på iPad.

 

Har sett prisene det ble operert med i dag, men noen som husker hva iPad2 ble priset til (16gb wi-fi), samt hvor tror dere prisen settes på 16gb 4g?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...