Gå til innhold

Anmeldelse: Jagged Alliance: Back in Action (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Herlig hvordan artikkelbildet viser total feil håndstilling for hvordan man skal holde en pistol.

Man bør i det minste forvente at de retter opp slike tabber, omtrent like irriterende som spill der sleiden ikke låses i bakre stilling ved tomt magasin eller der man må ta ladegrep hvis man bytter magasin, selv om man ikke har tømt magasinet.

Lenke til kommentar

Etter å spilt gjennom første oppdraget må jeg bare si meg helt uenig, trenger ikke være "hardbarket sanntidshater" for å mislike gjennomføringen i dette spillet. Jeg elsker commandos, som også har samme greiene, men er rett og slett bare gjennomført så mye bedre.

 

Her har man altfor begrensede taktiske kontrollmuligheter, som fungerte godt i JA2 fordi det var turbasert, men som blir altfor knotete i BiA. Det at man ikke har noe auto-attack-funksjon når man møter fiender er jo også helt absurd. Enda mer frustrerende er det å se en person komme helt inn til en av soldatene dine med øks og så se at man prøver å slå med pistolen, fremfor å bare henrette han på kloss hold.

 

Det ser jæklig bra ut, og jeg må innrømme at det gir en litt godfølelse når ting går som det skal, men generellt fikk jeg skikkelig avsmak, valgte å laste ned JA2 igjen og spille det. Det er noe annerledes ved et spill hvor motstandere løper vekk fra en lyskilde fordi de føler seg utsatt om natta, fremfor suicidale dukker som stormer mot automatvåpen med en kniv.

 

Og jeg savna IMP. No really, I do endorse violence.

 

Får se om jeg prøver det noe mer, men føler underholdningsverdien er større i JA2. Jeg er litt mer enig med gamespy sin anmeldelse:

 

"Much like The Bay of Pigs invasion of Cuba in 1961, Jagged Alliance: Back in Action probably seemed like a great idea at the time. A retread of the classic Jagged Alliance 2's campaign of tactical guerrilla warfare against a tyrannical island dictator, it starts off with something terrific and makes just a few minor, itsy-bitsy, radically fundamental changes to how everything works, turning it into a borderline disaster of frustrating design and bugs. It's also brutally difficult, even by old-school PC gaming standards, and the approximately 50 hours I've spent with it have caused me to shout some very hurtful things at my monitor that I can't take back.

 

Og fikk 2/5 stjerner.

Lenke til kommentar

Var fanatisk tilhenger av Jagged Alliance 1 & 2 selv, og elsker X-COM, men dette spillet er ganske råttent.

 

Jeg sendte folka mine opp på et tak for å få "overtaket" på en fyr som patruljerte med bare en øks...

 

De skjøt og skjøt og traff ham flere ganger, han løp gjennom et hagl av kuler, skadet, klatret opp stigen, og drepte alle tre folkene mine som var væpnet med skytevåpen - med en øks!

 

Produksjonskvaliteten er så som så, og kunne lett tilgis dersom spillet var funksjonelt... men her må det i det minste en diger patch til for å få det nogenlunde spillbart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...